Spridda uppgifter
Jag har antecknat några olika saker tillsammans på en lapp, och jag håller på att städa lite, så jag placerar uppgifterna i detta inlägg. Detta är grejer som dykt upp senaste tiden, saker som kan vara användbara, och deras fortsatta värde får väl visa sig. Jag såg nyss en slarvgrej förresten, en ren dumgrej jag gjorde, jag skrev "hela sommaren" när jag skrev om Saba. Av uppenbara skäl var det fel. Catrine levde ju inte hela sommaren. Jag menade bara att det var konstigt att de två bara skulle setts 2 ggr, och enligt NK så var Saba med på ett knarkköp också, det nämner inte Saba.
- Catrines knarklangande nämns av flera personer. Enligt flera vittnen sålde Catrine droger, närmare bestämt heroin och hasch. Uppgifterna kommer från Anckers, ett vittne som heter Ulf och vittnet EG. Ngn ska också ha sagt att Catrine var "stor i heroin", men jag har inget namn där. Att Catrine var knarklangare kan ge perspektiv på hennes död, utan tvekan.
- Catrine bodde ibland på Hotell Gustav Vasa, Västamannagatan 61, S-holm. Innehavaren, KÖ, kände Catrine väl. Catrine bodde på HGV 30/1 - 8/2 och 21/3 - 26/4 1984. KÖ sa att Catrine sagt att hon också bodde hos en man i trakten av Fridhemsplan. Detta hotell är nog nog det hotell PL nämner, där Catrine kollapsade och hjälptes av en läkare, en man med käpp.
- Catrines svarta jeans nämns också av vittnet EG. Catrine verkar ha använt dem ofta, och vännen JE:s vittnesmål verkar vara intressant på 3 sätt. Det är intressant både vad gäller tidsaspekten (datum/klockslag/kväll) den geografiska aspekten (närheten till annat vittnesmål) och en kläddetalj, de svarta, jeansaktiga byxorna, som nämnts i 80-talets förhör. Saba sa att hon såg Catrine vid 18-tiden i Kungsträdgården, och det var ngn gång i mitten av juni, och JE sa att han såg Catrine 15/6 på Gamla brogatan ngn gång på kvällen, och han sa att hon hade svarta, jeansaktiga byxor.
- Vincent hade kontakt med en prostituerad kvinna med ovanligt namn, och jag ska kolla efter namnet. Enligt henne var Vincent helt sexuellt normal, ingen dåre, inte farlig.
Som vanligt kan detaljer leva sitt eget liv, och ibland skriver man fel bara för att man skrivit samma sak så förbaskat många ggr, men detta var lite blandade grejer, att värdera/bruka efter behov.
Senast redigerad av Eremona 2013-04-30 kl. 14:57.