Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-30, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
För mig handlar det inte om att det på något sätt är obekvämt att dra upp en massa för fallet ovidkommande historier för att misskreditera framförallt TH. Olustigt är det förstås, men inte av den anledning du tycks tro.

Kan du ge mig en enda bra anledning till att gång på gång på gång i tråden lyfta upp snaskiga detaljer och rykten om TH som inte är relevanta för fallet på annat sätt än att du med det vill säga "ingen rök utan eld"? Jag kan meddela dig att du för länge sedan (typ 1000 inlägg sedan) har bevisat din poäng. Jag har förstått att du tror att TH har gjort allt som det ryktas om men som inte bevisats, och att han på grund av detta också förmodligen har dödat och styckat CdC.

Kan vi inte bara konstatera att du tror att läkarna är skyldiga och sedan lämna det därhän eftersom argumenten bara upprepas i det oändliga. Kan du inte bara acceptera att andra inte tror på dessa historier? Jag accepterar att du gör det.

Mitt syfte är inte att försöka bestämma vad andra ska skriva, men är det inte roligare att diskutera nya ämnen än att bara tjata om samma?

Man tar ju upp de här sakerna för att försöka få er andra att fundera på om det ändå inte ligger något i anklagelserna mot främst TH, eftersom ni så bedyrar läkarnas oskuld, och finns det verkligen något nytt att diskutera, när man ändå tror på läkarnas skuld?
Citera
2013-04-30, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Ett lätt sätt av ursäkta bristande minnesförmåga är att skylla på missbruk

och att man är pundare betyder inte att man är lobotomerad eller i ständig koma.

Då bör man också ta de prostituerades uppgifter om TH på allvar.
Citera
2013-04-30, 14:25
Bannlyst
Citat:
Att Catrine med stor sannolikhet levde efter pingsten vet vi

Det vet vi inte alls.
Citera
2013-04-30, 14:41
Medlem
Spridda uppgifter

Jag har antecknat några olika saker tillsammans på en lapp, och jag håller på att städa lite, så jag placerar uppgifterna i detta inlägg. Detta är grejer som dykt upp senaste tiden, saker som kan vara användbara, och deras fortsatta värde får väl visa sig. Jag såg nyss en slarvgrej förresten, en ren dumgrej jag gjorde, jag skrev "hela sommaren" när jag skrev om Saba. Av uppenbara skäl var det fel. Catrine levde ju inte hela sommaren. Jag menade bara att det var konstigt att de två bara skulle setts 2 ggr, och enligt NK så var Saba med på ett knarkköp också, det nämner inte Saba.

- Catrines knarklangande nämns av flera personer. Enligt flera vittnen sålde Catrine droger, närmare bestämt heroin och hasch. Uppgifterna kommer från Anckers, ett vittne som heter Ulf och vittnet EG. Ngn ska också ha sagt att Catrine var "stor i heroin", men jag har inget namn där. Att Catrine var knarklangare kan ge perspektiv på hennes död, utan tvekan.

- Catrine bodde ibland på Hotell Gustav Vasa, Västamannagatan 61, S-holm. Innehavaren, KÖ, kände Catrine väl. Catrine bodde på HGV 30/1 - 8/2 och 21/3 - 26/4 1984. KÖ sa att Catrine sagt att hon också bodde hos en man i trakten av Fridhemsplan. Detta hotell är nog nog det hotell PL nämner, där Catrine kollapsade och hjälptes av en läkare, en man med käpp.

- Catrines svarta jeans nämns också av vittnet EG. Catrine verkar ha använt dem ofta, och vännen JE:s vittnesmål verkar vara intressant på 3 sätt. Det är intressant både vad gäller tidsaspekten (datum/klockslag/kväll) den geografiska aspekten (närheten till annat vittnesmål) och en kläddetalj, de svarta, jeansaktiga byxorna, som nämnts i 80-talets förhör. Saba sa att hon såg Catrine vid 18-tiden i Kungsträdgården, och det var ngn gång i mitten av juni, och JE sa att han såg Catrine 15/6 på Gamla brogatan ngn gång på kvällen, och han sa att hon hade svarta, jeansaktiga byxor.

- Vincent hade kontakt med en prostituerad kvinna med ovanligt namn, och jag ska kolla efter namnet. Enligt henne var Vincent helt sexuellt normal, ingen dåre, inte farlig.

Som vanligt kan detaljer leva sitt eget liv, och ibland skriver man fel bara för att man skrivit samma sak så förbaskat många ggr, men detta var lite blandade grejer, att värdera/bruka efter behov.
Senast redigerad av Eremona 2013-04-30 kl. 14:57.
Citera
2013-04-30, 14:42
Bannlyst
Citat:
De kände varandra väl, de knarkade, de hängde båda i Kungsträdgården, de kände samma personer (bla Sabas partner), de köpte knark av samma person (enligt NK) och precis varenda människa var på stan i juni 1984. Att Catrine och Saba både skulle missat varandra nästan hela sommaren och dessutom inte hört ett skvatt om varandra genom djungeltelegrafen, det låter bara löjligt osannolikt.

Hur väl de kände varandra kan man ju undra över.

Seppälä och hennes syster...man undrar ju vad de sagt om detta med Saba?
De träffade också CdC den 8/6, i väntan på en "leverans".
Citera
2013-04-30, 14:44
Medlem
Saba har ju alltid framstått som icke trovärdig samt att hon döljer något. Man undrar ju vem hon skyddar.
Citera
2013-04-30, 14:47
Bannlyst
Citat:
Att Catrine och Saba både skulle missat varandra nästan hela sommaren

I början av juni är väl knappast "hela sommaren". Och de kan inte ha träffat varandra senare i juni, i juli och augusti.
Citera
2013-04-30, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Saba har ju alltid framstått som icke trovärdig samt att hon döljer något. Man undrar ju vem hon skyddar.

Och om hon inte skyddar någon, då?

Jo, och en del PL-vänner undrar varför denne inte säger något om CdC i den långa tidningsintervjun (som handlar om Saba själv och hennes liv i missbruk) och ser det
som suspekt.

Varför skulle hon säga något om det, när intervjun handlar om henne själv?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-30 kl. 15:48.
Citera
2013-04-30, 14:59
Bannlyst
Citat:
det låter bara löjligt osannolikt.

Förvånar mig inte alls att du tycker det, som ni PL-vänner tänker och resonerar.
Citera
2013-04-30, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Seppälä och hennes syster...man undrar ju vad de sagt om detta med Saba?
De träffade också CdC den 8/6, i väntan på en "leverans".

Apropå detta...Marianne Seppälä har tydligen inte sett röken av CdC efter pingsthelgen och inte hört något om att denne skulle vara vid liv så sent som den 15/6.
Citera
2013-04-30, 15:04
Bannlyst
Citat:
Här är Sabas förhör och konstigheter

Hmmm, vilka konstigheter?
Citera
2013-04-30, 15:12
Medlem
Claude-Ms avatar
http://www.youtube.com/watch?v=pRM8I3VpdUI

Borgnäs säger först:

"Frånvaron av dna från läkarna på handduken kan ju inte rimligen vara friande. Det är inte friande för någon mördare"

Sedan direkt efter att GW fått uttala sig om en person som han tror vet mer än vad han vill påskina så säger Borgnäs närmast hånfullt att:

"Den personen är bevisligen oskyldig för att hans dna finns överhuvudtaget inte i Catrines närhet"

Logik lex Borgnäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in