2013-04-25, 01:51
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Polisen kom nog inte längre med sin utredning Claudette
1991 så hade nog många spår tyvärr dammat igen och tidens tand hade gjort sitt.
Du kan väl ändå inte hävda att stackars Annikas pappa skulle ljuga om att dottern brukade träffa en läkare ?
Då är vi ju där igen, alla ljuger i oklart syfte för att nita dit två stackars oskyldiga läkare

Dottern träffade en läkare? Jaha, och?

Nej självklart kan dottern ha sagt det till sin far.

Därifrån till att som du peka ut TH och TA som just de läkare hon ska ha träffat är inte det minsta trovärdigt överhuvudtaget.

Du har tidigare anammat tesen att om tillräckligt många säger en sak så måste sannolikheten för att det är sant vara rätt hög.

Fortsätt gärna med det, det passar mig utmärkt.
Citera
2013-04-25, 01:53
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jo, men det där sneda leendet gjorde att inte minst fotohandlaren plötsligt mindes det och hajade till.
Behöver inte vara båg, bara för att de inte nämnt något om det tidigare.

Behöver inte heller vara sant och är förmodligen inte det heller med tanke på vad vi vet om fotohandlarparet. Frånvaron av bilder som de påstår sig ha sett, frånvaron av uppbackning från personalen från butiken som de påstår skulle ha blivit illamående, frånvaron av vetskap om aktuell händelse från Anitas egen syster. Frånvaron av att kunna peka på något (inte ett enda förutom att han ska ha varit ung , vad de nu menar med ung)av de utmärkande dragen hos kunden före konfrontationen.

Där har du en del av det du efterfrågar.
Senast redigerad av Claude-M 2013-04-25 kl. 02:15.
Citera
2013-04-25, 01:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej, för det är ju mer synd om TH än Annika och hennes föräldrar (och ev. syskon).

THs "upprättelse" väger liksom tyngre.

Om en prostituerad hittas mördad betyder ju noll för vissa i den här tråden, hon var ju ändå bara en narkoman/gatuprostituerad, hon var ingen respektabel "läkare", det är skillnad på folk och folk.
En läkares upprättelse är självklart viktigare
Citera
2013-04-25, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Därifrån till att som du peka ut TH och TA som just de läkare hon ska ha träffat är inte det minsta trovärdigt överhuvudtaget.

Det är dock inte omöjligt att det var just dessa två läkare. Och TH kan ha känt eller känt till Annika Nordberg, redan innan han tog av hennes huvud.
Citera
2013-04-25, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Behöver inte heller vara sant och är förmodligen inte det heller med tanke på vad vi vet om fotohandlarparet.

Snälla du, nu är det inte fotohandlarparet som stått i de anklagades bås utan det är läkarna.
Varför envisas du hela tiden med att försöka smutskasta detta par ?
Finns det inget smuts alls som du kan kasta på läkarna för omväxlings skull

Varför kan inte vi tillsammans istället göra en lista över de saker/vittnesmål/indicier som säger att läkarna är skyldiga

Vågar du ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-04-25 kl. 02:08.
Citera
2013-04-25, 02:04
Bannlyst
Claude:

Redan på den tiden kände de (utredare och åklagare) till riskerna med sådana vittnen, men i detta fall litade man på dessa vittnen och då får man inte glömma bort att de faktiskt redan sållat bort sådana som de inte tyckte var trovärdiga.
Citera
2013-04-25, 02:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är dock inte omöjligt att det var just dessa två läkare. Och TH kan ha känt eller känt till Annika Nordberg, redan innan han tog av hennes huvud.

Inte helt omöjligt alls med tanke på att han brukade besöka Malmskillnadsgatan som också var Annikas "arbetsplats"
Citera
2013-04-25, 02:09
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:

Nej, det är inte omöjligt. Det är dock rätt meningslöst att argumentera på det sättet.

Det är inte omöjligt att det var du som gjorde det heller. Jag får minnesvibbar om en liknande konversation med Lamashta för länge sedan.
Citera
2013-04-25, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Dottern träffade en läkare? Jaha, och?

Nej självklart kan dottern ha sagt det till sin far.

Du har tidigare anammat tesen att om tillräckligt många säger en sak så måste sannolikheten för att det är sant vara rätt hög.

Fortsätt gärna med det, det passar mig utmärkt.

Det är inte jag som säger att Annika brukade träffa läkarna utan ett kvinnligt vittne i aftonbladets artikel som det har länkats till ett flertal gånger.
Annikas pappa visste om att hans dotter brukade träffa en läkare som nyttjade hennes "tjänster" som prostituerad, då måste vi väl kunna spekulera i vilken läkare det var ?

Är inte du intresserad av att få veta vem den här läkaren var ?
Svara gärna.

Att Annikas skalle till slut hamnade på TH:s arbetsrum är ett mycket märkligt sammanträffande, tycker inte du det ?
Citera
2013-04-25, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Inte helt omöjligt alls med tanke på att han brukade besöka Malmskillnadsgatan som också var Annikas "arbetsplats"

Han kutade ju där i tid och otid. Han sade sig också ha "kartlagt" prostitutionen där.
Vore ju snudd på ett mirakel om han aldrig ens sett Catrine och Annika där.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-25 kl. 02:27.
Citera
2013-04-25, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han kutade ju där i tid och otid. Han sade sig också ha "kartlagt" prostitutionen där.
Vore ju snudd på ett mirakel om han aldrig ens sett Cartrine och Annika där.

Jag skulle vilja se dom där "anteckningarna"

Det här är intressant, om han nu gjorde en noggrann kartläggning så då borde man kunna hämta intressant information därifrån som tex hans egna antal besök på stritan eller var de bara de prostituerade som blev "kartlagda"
Citera
2013-04-25, 02:23
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte omöjligt. Det är dock rätt meningslöst att argumentera på det sättet.

Det är inte omöjligt att det var du som gjorde det heller. Jag får minnesvibbar om en liknande konversation med Lamashta för länge sedan.

Skit i den där "Lamashta", nu snackar du med mig (Hagenbach). Det är en mycket större sannolikhet att TH och TA varit i kontakt med både Catrine och Annika än att jag varit det.
Så mycket vet jag, eftersom jag (naturligtvis) vet vem jag själv är och var jag befann mig 1982 resp. 1984. Men, jag tror mig veta vad du syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in