2013-04-21, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Med tanke på hur irriterad, provocerad och jagad du är av denna tråds uppsving så är det arbetet inte onödigt. Du lägger ner på tok för mkt jobb för att vara oberörd. Mig lurar du inte Du har stark personliga skäl för att vara i denna tråd just nu, och din uppenbart stressade närvaro är ett tecken på att jag och andra gjort ett gott jobb. Precis när tråden fått tyngd dök du upp, försökte raljera lite, glida runt, men så plötsligt matar du på med gammal åtiotalsskåpmat, dag ut och dag in, och du avslöjar dig. Ngn som är desperat nog att dagligen rapa upp Hanna-Olsson-stoff 2013 är inte vem som helst.

Jag är varken irriterad, provocerad, desperat eller jagad. Sitter för det mesta här och ler, faktiskt!

Anledningen till att jag dök upp här är dels för att jag tycker ni PL-fanatiker är helt fel ute och någon måste få ner er på jorden igen (Lawn har tappert stått emot alla era fula angrepp och jönserier) och dels för att detta fall alltid intresserat mig, i alla fall sedan sommaren 1984. Några starkare skäl till min närvaro finns inte. Ett trevligt tidsfördriv ser jag det mest som, annars.

Om du anser att min närvaro här är ett "bevis" för att du gjort ett "gott" arbete, så är det så befängt att det inte finns. Snacka om att ha hybris!

Börja nu inte inbilla dig att jag heter Hanna Olsson nu också!
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-21 kl. 23:31.
Citera
2013-04-21, 23:21
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, tack. Men vad var det för indicier?

En 17 månader gammal flicka vars joller av modern - som då låg i skilsmässa med den s.k. allmänläkaren - tolkats som att barnet bevittnat ett satanistiskt ritualmord med efterföljande likstyckning.

Ett fotohandlarpar som flera år i efterhand får veta att polisen eftersöker bilder som kan ha att göra med en pågående styckmordsutredning, och då drar sig till minnes en sådan händelse. De kan dock till en början inte bidra med någon information som inte redan var allmänt känd, men efter en tids bearbetning från utredande polis kan de plötsligt presentera en historia som i alla fall håller ihop någorlunda.

Ja, det var det på ett ungefär. Och ja, precis så bisarr är hela den här historien.

EDIT: Flickan var 17 månader när den påstådda händelsen ska ha inträffat.

Citat:
När bägge domstolarna säger - utom all rimlig tvivel...måste ha varit måbga och starka indicier?

Man kan ju tycka det men minns Quickfallet. Och det bör nämnas att själva styckningen alltså inte ingick i åtalet varför läkarna knappast ansåg sig behöva någon försvarsstrategi i den delen.
Senast redigerad av Diospyros 2013-04-21 kl. 23:28.
Citera
2013-04-21, 23:26
Medlem
Citat:
tack! Har nu läst igenom materialet och undrar följande. Både tings- och kammarrätt - fann att det var ställt utom allt rimligt tvivel att de bägge läkarna styckat kroppen.

Vad hade dom för bevis för det?

Inga. Läkarna har inte ens träffat Da Costa. Lawnmover och Hagenbach har hoppat in i tråden för att driva en vanvettig idé som är mer stendöd än idén om Quick som seriemördare. Quick är i alla fall en galning och kriminell.
Citera
2013-04-21, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ok, tack. Men vad var det för indicier? När bägge domstolarna säger - utom all rimlig tvivel...måste ha varit måbga och starka indicier?

* Ett fotohandlarpar, som vittnade om att en av läkarna (Allmänläkaren) varit den som lämnat in bilder på styckat kvinnolik för framkallning i deras fotobutik.

* Det s.k. dagboksvittnet, som läste upp i rätten ur sin dagbok vad Catrine da Costa berättat om för henne om "två perversa läkare och en av läkarnas dotter".

* Barnets Berättelse, i vilken dottern (vars märkliga utsagor tolkades av sin mor) börjat berätta om sin pappa (Allmänläkaren) och Obducenten och vad dessa haft för sig.
Citera
2013-04-21, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tjena amatören. Det finns inga starka eller svaga indicier.

Hej själv, Lapskojs!

Jo, du säger det.
Citera
2013-04-21, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Man kan ju tycka det men minns Quickfallet. Och det bör nämnas att själva styckningen alltså inte ingick i åtalet varför läkarna knappast ansåg sig behöva någon försvarsstrategi i den delen.

Detta är två helt olika fall. Om Quick-fallet är på ett visst sätt, så ska man inte lämpa över det på styckmordsfallet. Eller tvärtom.
Citera
2013-04-21, 23:41
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Detta är två helt olika fall. Om Quick-fallet är på ett visst sätt, så ska man inte lämpa över det på styckmordsfallet. Eller tvärtom.

I bägge fallen prövades aldrig skuldfrågan i hovrätten. Hade så skett hade vare sig Quick eller läkarna befunnits "skyldiga" till några mord eller någon styckning.
Citera
2013-04-21, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ok, tack. Men vad var det för indicier? När bägge domstolarna säger - utom all rimlig tvivel...måste ha varit måbga och starka indicier?

Tingsrätten kom fram till det och så även Kammarrätten (som gått igenom i stort sett samma material som TR), ja, att det var ställt utom varje rimligt tvivel att båda läkarna gjort sig skyldiga till styckning. Och i och med Kammarrätten 1991 rök deras legitimationer, för de ansågs inte lämpliga att fortsätta utöva läkaryrket i egenskap av likstyckare.
Citera
2013-04-21, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
I bägge fallen prövades aldrig skuldfrågan i hovrätten. Hade så skett hade vare sig Quick eller läkarna befunnits "skyldiga" till några mord eller någon styckning.

Nej, läkarna hade möjligen, i så fall, setts som "oskyldiga" enligt den juridiska världen, men nu är det ju som det är.
Citera
2013-04-21, 23:48
Medlem
Citat:
* Ett fotohandlarpar, som vittnade om att en av läkarna (Allmänläkaren) varit den som lämnat in bilder på styckat kvinnolik för framkallning i deras fotobutik.

* Det s.k. dagboksvittnet, som läste upp i rätten ur sin dagbok vad Catrine da Costa berättat om för henne om "två perversa läkare och en av läkarnas dotter".

* Barnets Berättelse, i vilken dottern (vars märkliga utsagor tolkades av sin mor) börjat berätta om sin pappa (Allmänläkaren) och Obducenten och vad dessa haft för sig.

blaj blaj blaj.

Lawnmover/Hagenbach har reggat på fb i ett syfte och endast ett syfte: att spamma den häår tråden med påståenden som är helt värdelösa. De tror inte själva på detta trams utan spammar eftersom det precis som i fallet Quick och andra skandaler handlar om prestige. Jag lovar och svär att Lawn/Hagen är någon som på något sätt har gjort bort sig i detta. Jag outtar ingen och vet inte vem hen är men tramset kan värderas mycket mycket mycket lägre än Gubb-Jan Stigssons dravel i fallet Quick.

Lawnmover/Hagenbach skulle lika gärna kunna hävda att Olof Palme omkom i en olycka när han var på väg till Finland för att minera vattnen vilket orsakade Estonia-katastrofen. Detta för att täcka över den fejkade månlandningen. Om man tror att "Obducenten och läkaren" har gjort något de anklagades för 1988 så tror man på min teori om Palme. Den har samma värde och sanningshalt.
Senast redigerad av Noicer 2013-04-21 kl. 23:50.
Citera
2013-04-21, 23:49
Medlem
Citat:
Nej, läkarna hade möjligen, i så fall, setts som "oskyldiga" enligt den juridiska världen, men nu är det ju som det är.

Du snackar skit som vanligt och du gör det av en anledning. Vilken är den? Något är det.
Citera
2013-04-21, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Jag rekommenderar dig följande länk:

http://mediemordet.com

Det är inte för sent än.

Du vill väl "bota" mig ifrån en "demonisk besatthet"...

Nix, den gubben går inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in