Har ni sett det här från Agells hemsida?
http://www.andersagell.se/pdf/AA_Styck_Skadestand_26_brev_till_regering_080914.p df
Jag hade helt missat det! Agells kommentarer till JK:s senaste inlägg i Uppsala Nya Tidning. Helt fenomenalt! Jag tycker att det verkar som Agell är i högform! Han gör bokstavligen slarvsylta av JK Göran Lambertz. Och jag som tyckte att JK med sitt inlägg försvarade sig bra. Hehe... Little did I know.
Jag tycker det är beundransvärt hur Agell kan vara så skärpt trots att han är så svårt sjuk. Man kan ju nästan börja undra om det överhuvudtaget finns någon annan som är så kunnig inom juridik och som har ett sådant rättsmedvetande och mod som Agell. Det kommer bli oerhört svårt att hitta någon efterträdare. Tyvärr.
Det enda lilla varningens finger jag skulle vilja vifta med, är det faktum att Agell var så himla optimistisk vad gällde den resningsansökan som sedan kördes över med en brutal nonchalans. Jag undrar om han verkligen insett att det finns ett nästan overkligt motstånd i maktens korridorer mot att läkarna ska få upprättelse. Jag befarar någonstans det värsta. Fula knep från inflytelserika herrar som kommer göra att staten slipper att betala skadestånd i slutändan.