Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Västerortspolisen har begärt ut vävnadsprover efter en misstänkt, avliden person från Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge. Det handlar om den så kallade slaktaren, som figurerat i ett sent skede av utredningen.
Men sjukhuset vägrade att lämna ut proverna utan domstolsbeslut.
Efter samråd med polisen beslutade chefsåklagare Peter Claeson på fredagen att inte gå till domstol med en begäran om husrannsakan hos sjukhuset.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=883699
Jag minns inte senast jag blev såhär
arg!! Det här är inte klokt! Vi måste göra något! Kan vi inte skriva en protestlista? Eller mail-bomba denne Peter Claesson?
Resurssvag, har med tiden också fått mina tvivel vad gäller om hårstråna kommer från Gonerka. Även om han kanske faktiskt är gärningsmannen, behöver det ju inte vara hans hårstrån på handduken. Men det finns ändå vissa likheter mellan styckningen 1973 och fallet da Costa som man inte kan komma undan. Jag tycker Polisen ska försöka göra allt nu för att få tag i den man som körde Gonerkas bil, och även försöka få tag i den kvinna Gonerka gifte sig med i juni 1984. Kanske hennes hårstrån finns på handduken?
Dessutom tycker jag man ska försöka se om Gonerka kan uteslutas från de fragmentariska fingeravtrycken på plastsäckarna.
Noterar för övrigt att artikeln var skriven av Ewa Tures utan någon särskild vinkling. Hon kanske har läst ett och annat inlägg på Flashback.