2008-10-08, 19:41
Medlem
Ni hade rätt, det blir bättre när Per Lindeberg börjar berätta om allt som hänt efter boken. Eller kanske mest när han berättar om hur han försökte få ett förlag att nappa på manuskriptet. Inte klokt hur motståndet hade tentakler in i alla möjliga vrår. Nästan läskigt ju. Precis som det som sker nu kring skadeståndet. Synd att han inte väntade med att ge ut nyutgåvan, då hade han ju även annars kunna få med alla märkliga turer i skadeståndsprocessen.

Ändå tycker jag att Lindeberg MÅSTE ge ut HELA boken efter det att skadeståndsmålet är avgjort, då med ALLT gammalt och allt nytt.
Citera
2008-10-09, 13:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Ändå tycker jag att Lindeberg MÅSTE ge ut HELA boken efter det att skadeståndsmålet är avgjort, då med ALLT gammalt och allt nytt.
Du kan nog vara lugn, så kommer också att ske. Dessvärre har hans vapendragare i detta justitiemord professor Anders Agell dålig hälsa så Lindeberg kommer kanske att få fortsätta kampen ensam.
Citera
2008-10-09, 14:06
Medlem
http://www.bankrattsforeningen.org.se/tidning40.html

Carl-Anton Spak kritiseras för sitt agerande i ett annat fall.
Da Costa-fallet är på många sätt Alla justitiemords moder så det vore intressant med mer info om domaren Spak som ställt till det för så många.
Citera
2008-10-09, 15:09
Medlem
Det finns mycket rättsröta i sverige styckmorsmålet är bara toppen på ett isberg.
Citera
2008-10-10, 19:55
Medlem
Ewa Tures på TT

Förresten... Nu när jag snart är färdig med boken, så kom jag att tänka på den där artikeln i våras från TT. Den som hette "Stor framgång för styckmordsläkarna". Det var den rörigaste artikel jag nånsin läst om detta, och upplevde den ändå som vinklad till läkarnas nackdel. Jag minns att jag pratade om den artikeln på jobbet (eftersom jag är helt besatt av styckmålet och terroriserar mina arbetskamrater på fikarasterna) och då var det flera av mina kollegor som just hade reagerat på att den var så rörigt skriven. Ingen fattade riktigt vad som hänt. Jag kan inte annat än nu fråga mig om det inte var avsiktligt, och om det inte kanske just var Ewa Tures som skrivit den. Jobbar hon fortfarande kvar på TT?
Citera
2008-10-12, 12:51
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Om man läser den här artikeln så känns det hopplöst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3518991.ab

Inte ens Cold Case-gruppen har mordet på Catrine som prioriterat fall...
Citera
2008-10-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Inte ens Cold Case-gruppen har mordet på Catrine som prioriterat fall...
Varför skulle de ha det? Det är ju Magnus Sallrot vid Västerortspolisen som är förundersökningsledare i ärendet.
Citera
2008-10-12, 13:01
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Förresten... Nu när jag snart är färdig med boken, så kom jag att tänka på den där artikeln i våras från TT. Den som hette "Stor framgång för styckmordsläkarna". Det var den rörigaste artikel jag nånsin läst om detta, och upplevde den ändå som vinklad till läkarnas nackdel. Jag minns att jag pratade om den artikeln på jobbet (eftersom jag är helt besatt av styckmålet och terroriserar mina arbetskamrater på fikarasterna) och då var det flera av mina kollegor som just hade reagerat på att den var så rörigt skriven. Ingen fattade riktigt vad som hänt. Jag kan inte annat än nu fråga mig om det inte var avsiktligt, och om det inte kanske just var Ewa Tures som skrivit den. Jobbar hon fortfarande kvar på TT?

Hon jobbade iaf kvar för någon månad sedan och kunde på slutet av artikeln inte låta bli att nämna styckmordsfallet.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=803607

På tal om rörigt förresten så verkar vår vän Tures röra till det lite då och då...

http://www.resume.se/nyheter/2006/11/06/tt-tabbe-kopplade-samman-a/index.xml

Visst känns det tryggt att veta att nyheterna i det här landet kommer från en säker och seriös källa?
Citera
2008-10-12, 13:03
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Varför skulle de ha det? Det är ju Magnus Sallrot vid Västerortspolisen som är förundersökningsledare i ärendet.
Det är ju sant, men eftersom han inte bryr sig om att utreda det så borde det vara intressant för Cold Case-gruppen? De har ju tagit över andra fall som ingen annan vill utreda.
Citera
2008-10-12, 15:00
Medlem
Citat:
Det är ju sant, men eftersom han inte bryr sig om att utreda det så borde det vara intressant för Cold Case-gruppen? De har ju tagit över andra fall som ingen annan vill utreda.

Det bästa vore givetvis att Cold Case tog över men detta lär nog inte ske. Konstigt att det inte skrivs mer i media om att det finns teknisk bevisning att gå vidare med men att polisen struntar i det. Borde inte detta vara värt ett Uppdrag granskning-program allra minst?
Citera
2008-10-12, 15:28
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Det bästa vore givetvis att Cold Case tog över men detta lär nog inte ske. Konstigt att det inte skrivs mer i media om att det finns teknisk bevisning att gå vidare med men att polisen struntar i det. Borde inte detta vara värt ett Uppdrag granskning-program allra minst?
Du menar det program där Lars Borgnäs är reporter? Knappast troligt att de vill göra något överhuvudtaget som skulle hjälpa läkarna...
Citera
2008-10-12, 15:32
Medlem
Citat:
Du menar det program där Lars Borgnäs är reporter? Knappast troligt att de vill göra något överhuvudtaget som skulle hjälpa läkarna...

Nja,
Jag tycker nog inte den bakgrunden borde utesluta det hela. Oavsett om man tror på läkarnas skuld eller inte så är det stor skandal att polisen väljer att inte DNA-testa misstänkta. Borgnäs är ju inte chef på UG så han kan ju knappast styra om någon skulle vilja belysa hur lite polisen anser att Catrines liv är värt jämfört med andra brottsoffer. Men även om UG är kört så borde Kalla Fakta eller vilket media som helst uppmärksamma att rättsväsendet inte vill lösa mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in