2013-04-14, 00:51
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Hon var medveten om att detta var väldigt allvarligt (med all rätt) och ville inte bara peka ut någon så där. Hon var ju rädd att göra bort sig. Detta var ju ingen lek. Så hon tittade på figuranterna, pendlade mellan nr. 5 och nr. 9, som liknande varandra väldigt mycket i ansiktet, och pekade till slut ut TA, inte minst för att denne påminde mest om den som lämnat in fotorullen och jag kan tänka mig till storleken också. Hon pekade ju inte ut nr. 9, för den här karln var för lång och kraftig.

Man kan lika gärna sluta sig till att hon fick signaler från förhörsledaren vem de förväntade sig att hon skulle peka ut.

Citat:
Ja, men Helin lät sedan faktiskt ett par sådana här kvinnor vittna. Om det sedan var med hjälp av Hanna Olssons onda magi är en annan sak...

Tja, du tror ju på tomtar och troll så är det någon som borde veta så är det du.
Citera
2013-04-14, 00:55
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Och om det visade sig vara sant?

Då skulle alla som skriver i den här tråden ändra åsikt i skuldfrågan. Och du skulle behöva hitta en annan tråd att trolla i.
Citera
2013-04-14, 00:58
Medlem
Da Costa-fallet är ett sorgligt polisiärt, juridiskt och medialt misslyckande. Ett århundradets justitiemord.
Citera
2013-04-14, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Trovärdigheten, och värdigheten, förlorade han i samband med da Costarättegången. JK företräder staten och ansvarar bl.a. för skadeståndsanspråk riktade mot uppdragsgivaren.

Trovärdigheten och värdigheten rann av TH helt (han sabbade det själv för sig), när hans kollegor fick reda på att han köpt(e) sex. Han hade kunnat ge rättsläkarstationen ett jävligt dåligt rykte, även om det på den tiden inte var illegalt att köpa sex. Men, han var ju läkare. Bara av den anledningen ville nog Rajs inte förknippas med TH och TH kunde inte jobba kvar på rättsäkarstationen i Solna. Ledningen där var nog mån om att omgivningen hade ett förtroende för verksamheten där och de som arbetade där.
Citera
2013-04-14, 01:02
Bannlyst
Citat:
Då skulle alla som skriver i den här tråden ändra åsikt i skuldfrågan. Och du skulle behöva hitta en annan tråd att trolla i.

Hoppas verkligen ni skulle ta det på ett bra sätt, i så fall.

Nej, detta är enda stället på hela forumet som jag skriver. Anledningen är att detta fall är det mest intressanta här.
Citera
2013-04-14, 01:05
Bannlyst
Citat:
Man kan lika gärna sluta sig till att hon fick signaler från förhörsledaren vem de förväntade sig att hon skulle peka ut.

Jo, ni gör ju uppenbarligen det.

Citat:
Tja, du tror ju på tomtar och troll så är det någon som borde veta så är det du.

Det är ju ni som vill kalla detta för en häxprocess!
Citera
2013-04-14, 01:11
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Hon var medveten om att detta var väldigt allvarligt (med all rätt) och ville inte bara peka ut någon så där. Hon var ju rädd att göra bort sig. Detta var ju ingen lek. Så hon tittade på figuranterna, pendlade mellan nr. 5 och nr. 9, som liknande varandra väldigt mycket i ansiktet, och pekade till slut ut TA, inte minst för att denne påminde mest om den som lämnat in fotorullen och jag kan tänka mig till storleken också. Hon pekade ju inte ut nr. 9, för den här karln var för lång och kraftig.

Du nämner inget om varför hon talar om ett mycket speciellt utseende hos personen som lämnat in rullarna. Ett utseende som inte hör ihop med Thomas.

Är inte det något som får dig att fundera?

Är det trovärdigt enligt dig?

När det sedan kommer till de bilder som de påstås ha sett så säger hon att hon såg en arm som låg, dvs avsågad eller avkapad. När hon ombeds att rita var på kroppen det är avsågat så låter hon armarna sitta kvar.

Otur kanske, vad vet jag.
Citera
2013-04-14, 01:13
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Hoppas verkligen ni skulle ta det på ett bra sätt, i så fall.

Nej, detta är enda stället på hela forumet som jag skriver. Anledningen är att detta fall är det mest intressanta här.

Jag är helt prestigelös när det gäller skuldfrågan då jag inte har någon relation till någon av de inblandade. Anledningen till att jag engagerar mig är att det skrämmer mig att två personer, där åtminstone den ena är att betrakta som en mönstermedborgare, får sina liv slagna i spillror i det mest uppenbara justitiemordet i modern svensk rättshistoria. Har du tänkt på det någon gång, att nästa gång är det kanske du som anklagas för något som du inte får möjlighet att försvara dig mot?
Citera
2013-04-14, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Da Costa-fallet är ett sorgligt polisiärt, juridiskt och medialt misslyckande. Ett århundradets justitiemord.

Är det något jag kan och ska ha invändningar mot, så är det den hätska mediarapporteringen (Expressen tar nog hem pokalen) på 80-talet. Men, att läkarna blev åtalade är en helt annan femma.
Citera
2013-04-14, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du nämner inget om varför hon talar om ett mycket speciellt utseende hos personen som lämnat in rullarna. Ett utseende som inte hör ihop med Thomas.

När det sedan kommer till de bilder som de påstås ha sett så säger hon att hon såg en arm som låg, dvs avsågad eller avkapad. När hon ombeds att rita var på kroppen det är avsågat så låter hon armarna sitta kvar.

Kanske hon tyckte TA hade ett speciellt utseende? Har inte hängt upp mig på det.

Det där med armarna var kanske bara en (otroligt dum) miss?
Citera
2013-04-14, 01:33
Bannlyst
Citat:
Jag är helt prestigelös när det gäller skuldfrågan då jag inte har någon relation till någon av de inblandade. Anledningen till att jag engagerar mig är att det skrämmer mig att två personer, där åtminstone den ena är att betrakta som en mönstermedborgare, får sina liv slagna i spillror i det mest uppenbara justitiemordet i modern svensk rättshistoria. Har du tänkt på det någon gång, att nästa gång är det kanske du som anklagas för något som du inte får möjlighet att försvara dig mot?

Du syftar på TA? Ser du honom som en mindre tänkbar gärningsman än TH? Eller att TH är en mer tänkbar gärningsman än TA?

Alltså, om det verkligen skulle vara tal om ett justitiemord här, så är det ju naturligtvis en enorm katastrof och en superskandal.
Citera
2013-04-14, 01:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M

Fotohandlarparet blev chockade av det makabra innehållet på fotorullen som allmänläkaren lämnade in och vem skulle inte ha blivit chockad ?
Lite svårt att minnas alla exakta detaljer då.

Allmänläkaren hade ett speciellt utseende, kvinnan i fotohandlarparet ansåg det, varför ens betvivla detta ?
Hon har sett vad hon har sett och hon var mycket säker på att det var allmänläkaren som lämnade in fotorullen.

Otur för allmänläkaren att fotohandlarparet kontaktade polisen till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in