Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-12, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Hrm. Men att TH var en inbiten torsk, det fastnade tydligen hos 130 pers minsann, fast han hade bil och kunde dölja sig och köpte sex varannan månad typ, om man slår ut 20 ggr på säg tre år Polisvittne 2 sa förresten att hon såg: ett mkt omaka par, en knarkare (som hon kände igen som en tjej son lodade runt i T-banan) och en blivande rättsläkare, i tunna läderkläder, i T-banan, på vintern. Ingen annan som såg? Nej, man försvinner så lätt i storstan

Han köper sex på kvällarna, på nätterna och under helgerna (han hade ju fast anställning på rättsläkarstationen) och gör det under flera års tid (kan vara utspritt) och det är mycket löst folk som ränner runt då, särskilt på, vid och omkring Malmis. Många kan göra iakttagelser, men alla vill inte blanda sig i och är de själva kriminella så kan man ju förstå att de inte vill ha något samröre med polis och rättvisa.
Citera
2013-04-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
^^ Du kommenterar Lawn.

Alltså, måste det ha funnits sådana märken och skador på de upphittade kroppsdelarna? Styckningen i sig, och som kroppen blev styckad, var kanske styckarens primära mål och denna individ (eller individer) gjorde precis det han (de) var ute efter, ja, en styckning med sadosexuella och nekrofiliska övertoner.

Ja, kanske, kanske inte, i all oändlighet, och mkt lite är fastställt. Inte dödsorsaken tex. Och ingenting, absolut ingenting tyder på nekrofili eller sadosexuella motiv. Varken dödsorsak eller gärningsman har hittats. Och kan suspekta inslag (som avskärande av bröst och skador på underlivet) ha praktiska motiv och kan de suspekta inslagen vara metodiska, genomtänkta, kan de vara avsedda att vilseleda? Ja, allt detta kan vara möjligt.
Citera
2013-04-12, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Detta är ju bara påhittat, flera rättsläkare som senare studerat styckningen och fått frågan menar på att det inte är en särskilt proffsig styckning, inte heller går det att avgöra syftet med styckningen. Man blir uppriktigt lite förbannad över att du trasar sönder en bra tråd där många seriöst letar efter sanningen med fabler och påhitt, likt Hanna Olsson som påstår sig värna CdC minne är den som våldför sig mest på hennes minne och förstörde CdC's möjligheter till upprättelse i döden. Beklämmande

Jaså och du vet alltså att det bara är "påhittat"?

Bara att gilla läget att det finns de som har en annan uppfattning än vad du har i den här saken. Jag måste ju själv här acceptera Lindeberg-vännernas olika uppfattningar och blir inte förbannad, utan kan bara känna en smula irritation över att ni är så 100 på läkarnas oskuld.

Jag menar, du beter dig ju bara minst sagt arrogant.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-12 kl. 16:04.
Citera
2013-04-12, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ja, kanske, kanske inte, i all oändlighet, och mkt lite är fastställt. Inte dödsorsaken tex. Och ingenting, absolut ingenting tyder på nekrofili eller sadosexuella motiv. Varken dödsorsak eller gärningsman har hittats. Och kan suspekta inslag (som avskärande av bröst och skador på underlivet) ha praktiska motiv och kan de suspekta inslagen vara metodiska, genomtänkta, kan de vara avsedda att vilseleda? Ja, allt detta kan vara möjligt.

Och kan det vara möjligt, så kan det ju också vara sant att det rör sig om en sadosexuell styckning.
Citera
2013-04-12, 16:11
Medlem
Citat:
Han köper sex på kvällarna, på nätterna och under helgerna (han hade ju fast anställning på rättsläkarstationen) och gör det under flera års tid (kan vara utspritt) och det är mycket löst folk som ränner runt då, särskilt på, vid och omkring Malmis. Många kan göra iakttagelser, men alla vill inte blanda sig i och är de själva kriminella så kan man ju förstå att de inte vill ha något samröre med polis och rättvisa.

Eller så köpte han sex på semestern, eller på lunchen. Han kan ha varit sexmissbrukare, och sexmissbrukare är precis lika förslagna som andra missbrukare, de klarar allt, de är helt overkliga, och åter igen, du vet inte, ingen vet. Du påstår att TH köpte sex på kvällar, nätter och helger. Vet du det? Det är som sagt varannan månad i typ 3 års tid, det behövs ingen paniktempo för det precis, det kan TH ha klämt in mellan andra sysslor, och han kan ha gjort allt möjligt. Allt kan hända. Du spekulerar åter igen, du gissar nu att TH köpte sex på vissa tider, godtyckligt. Du vet inte, ingen vet.
Citera
2013-04-12, 16:15
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du tror att TH är skyldig, tack så mycket, och jag tycker på ngt sätt att det är sorgligt, det är ngt så otroligt deppigt med ditt och andras ensliga stretande, fastklamrandet vid de där Rajs-Olsson-Expressen-Diesen-myterna, halmstråna, det verkar som ngt personligt trauma för vissa ...

Och det får du lov att acceptera, helt enkelt. Du tror det är en myt. Det läkarna anklagats för kan fortfarande bottna i sanning, kanske inte precis allt, men en del av det, ja hur "otroligt" det än kan må verka.
Citera
2013-04-12, 16:18
Medlem
Citat:
Och kan det vara möjligt, så kan det ju också vara sant att det rör sig om en sadosexuell styckning.

Det kan röra sig om en sadosexuell styckning, det kan vara en magiskt rituell styckning, det kan vara en okänd sorts frimurarstyckning, det kan vara en riggad styckning, vilseledande, det kan vara så att CdC var en sk åsna, dvs att hon hade heroinfyllda kondomer i magen, att en kondom sprack, att CdC dog på stubben och att CdC:s kalla polare räddade resten av knarket genom en sannskyldig slakt och dumpade resterna av CdC efteråt. Allt kan hända. Du griper efter ett ömkligt halmstrå: det-kan-vara-så-halmstrået. Sorgligt.
Citera
2013-04-12, 16:18
Bannlyst
Citat:
Eller så köpte han sex på semestern, eller på lunchen. Han kan ha varit sexmissbrukare, och sexmissbrukare är precis lika förslagna som andra missbrukare, de klarar allt, de är helt overkliga, och åter igen, du vet inte, ingen vet. Du påstår att TH köpte sex på kvällar, nätter och helger. Vet du det? Det är som sagt varannan månad i typ 3 års tid, det behövs ingen paniktempo för det precis, det kan TH ha klämt in mellan andra sysslor, och han kan ha gjort allt möjligt. Allt kan hända. Du spekulerar åter igen, du gissar nu att TH köpte sex på vissa tider, godtyckligt. Du vet inte, ingen vet.

Nej, det var enbart en tanke.
Citera
2013-04-12, 16:25
Bannlyst
Citat:
det kan vara en riggad styckning, vilseledande, det kan vara så att CdC var en sk åsna, dvs att hon hade heroinfyllda kondomer i magen, att en kondom sprack, att CdC dog på stubben och att CdC:s kalla polare räddade resten av knarket genom en sannskyldig slakt och dumpade resterna av CdC efteråt.

Möjligt, men detta kan man inte heller veta något säkert om. Så om jag spekulerar, ja, då är allt detta andra också bara spekulationer.
Citera
2013-04-12, 16:33
Bannlyst
Citat:
Man fäller inte mördare pga sannolikheten att de kunde springa på offret

Det är fullt riktigt. Det är bara det att det är så många indicier som jag tycker pekar mot att läkarna är skyldiga och då särskilt TH. Och jag är ju bara en privatperson och lekman och inbillar mig inte att jag är polis eller jurist.
Citera
2013-04-12, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Jag har tidigare i den här tråden framfört mina sympatier med da Costas anhöriga: https://www.flashback.org/p38643128#p38643128. När ska du visa lite normalt hyfs och be Härm och Allgén om ursäkt för all smutskastning och ryktesspridning du utsatt dem för under åren? Tillsammans med da Costas anhöriga är de båda läkarna och deras familjer de stora förlorarna i den här berättelsen. Catrine själv kommer tyvärr aldrig att få någon upprättelse då polisen genom ensidigt fokuserande på läkarna gått miste om möjligheten att finna den/de riktiga mördarna(?)/styckarna.

^^ Du kommenterar Lawns inlägg.

Tror inte ni bryr er så mycket (egentligen) om CdCs anhöriga som att ni är måna om att läkarna får "upprättelse".

Ni Lindeberg-vänner kan ju passa på att själva be Rajs, Borgnäs, Hanna Olsson, TAs ex-hustru, fotohandlarparet, det s.k. dagboksvittnet och flera andra om ursäkt för all skit dom fått kastad på sig av er. Där kan vi snacka om simbassänger fulla av skit...

Och det verkar som, av allt att döma, att CdCs anhöriga tillhör Hanna Olssons inre krets. De lär inte tro på läkarnas oskuld.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-12 kl. 17:07.
Citera
2013-04-12, 17:47
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Det är fullt riktigt. Det är bara det att det är så många indicier som jag tycker pekar mot att läkarna är skyldiga och då särskilt TH. Och jag är ju bara en privatperson och lekman och inbillar mig inte att jag är polis eller jurist.

Hur förklarar du då att det finns fler indicier som pekar mot Allgén än mot Härm? Allgéns medverkan är en förutsättning för att gärningsbeskrivning ska hålla (det gör den iofs inte ändå) men inte ens Borgnäs får med Allgén i ekvationen och utelämnar honom därför i möjligaste mån på ett synnerligen ologiskt sätt. Men du har väl själv medgett att logiska resonemang inte är din grej, hellre fantasi och spekulation, så jag kan väl inte klandra dig för din vana att hänvisa till Borgnäs fantasifoster.

Citat:
^^ Du kommenterar Lawns inlägg.

Tror inte ni bryr er så mycket (egentligen) om CdCs anhöriga som att ni är måna om att läkarna får "upprättelse".

Ni Lindeberg-vänner kan ju passa på att själva be Rajs, Borgnäs, Hanna Olsson, TAs ex-hustru, fotohandlarparet, det s.k. dagboksvittnet och flera andra om ursäkt för all skit dom fått kastad på sig av er. Där kan vi snacka om simbassänger fulla av skit...

Och det verkar som, av allt att döma, att CdCs anhöriga tillhör Hanna Olssons inre krets. De lär inte tro på läkarnas oskuld.

Du får tro vad du vill. Jag har inte beskyllt någon av de du nämner för något annat än att fara med osanning. Ganska milda anklagelser jämfört med att påstå att någon är styckmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in