Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det handlar ju om sannolikheter. Både TH och CdC har varit på Malmis. TH har köpt sex där. CdC har sålt sex där. Under 80-talets första halva. Att båda varit på en frimärksklubb (och under denna period) finner jag däremot inte särskilt troligt.
Please alltså. Båda personerna har varit på MS-gatan, men du har absolut ingen aning om
de tidsmässiga, kvantitativa och geografiska detaljerna. Båda personerna sysslade med annat såklart, saker som tar tid och skedde på andra ställen (som jobb, resor, knarkförsäljnng, en partner osv osv), och ingen i universum vet
hur ofta TH besökte MS-gatan och exakt
när, och
hur ofta CdC var på MS-gatan och exakt
när. Du vet inte alls hur
många ggr CdC sålde sex på MS-gatan och hur
många ggr TH köpte sex på MS-gatan, men du påstår ändå att du har grund för att tala om sannolikhet. Det finns en sannolikhet, ja, men hur stor den var, om den var enorm eller mikroskopisk (kanske för att CdC var utomlands när TH köpte sex ofta, eller köpte sex bara 2 ggr, eller 4) vet ingen och ingen kommer någonsin att få veta det.
Du har teoretiskt rätt, men teroin går inte att pröva mot verkligheten. Det finns inga specifika fakta att arbeta med. jag pratar om det specifika, du pratar allmänt, mkt allmänt. Båda "var där" ja, någon gång, det kan man lamt slå fast, det är ju ingen braknyhet precis, och sedan kommer man ingen vart alls. Konstaterandet att
TH och CdC frekventerade MS-gatan på 80-talet är sannerligen inte mkt att hänga i julgranen. Och om det är jätteintressant att TH "var där" måste vi ju tröska igenom typ tusentals torskar och skanna deras personligheter, för de "var ju där". Please alltså. Och här har vi ju ett gräsligt problem med prostitutionsmord över huvud taget.
Om man skaffar pengar genom att sälja sex och åka iväg med okända män på alla möjliga tider på dygnet och blir mördad så blir det ju ett helvete att sondera bland alla presumtiva kontakter. Vill du tvunget fixera dig vid Härms närvaro på MS-gatan (3 eller 100 eller 200 sexköp, ingen vet) så drunknar han lik förbannat bland en förskräcklig massa spöken, totalt anonyma, presumtiva skummisar. Jag har själv diskuterat Vincent en hel del, men jag är öppen för möjligheten att han är ett blindskott. Jag vill pröva om det går att få ut ngt mer av CdC:s bekantskapskrets, av Vincent specifikt, dels för att han är mkt intressant och dels för att det är totalt hopplöst att utgå från streetan, från gyttret av torskar ...