Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Så många frågetecken i detta fall, varför var det så viktigt för mannen i Kungsträdgården att radion och Catrines kläder skulle placeras i effektförvaringen? Det är ju mannen, inte Catrine som ber Tor, att skjutsa henne och prylarna dit, han tar kommandot direkt och ber Tor som han aldrig träffat förr att skjutsa Catrine, fanns här någon plan? Varför hörde han inte av sig till polisen? Tyvärr renoverades de flesta lägenheterna på Vintergatan 1988, några spår finns nog inte kvar. Georg Larsson, mannen som gjorde första fyndet, berättade att han såg säcken första gången en månad tidigare, på kvällen den 18:e juni kontaktade Georg polisen. Georg som tyvärr är död idag, rastade hunden två gånger om dagen. Om det är en månad från den 18:e, så borde säcken ha placerats ut någon av nätterna den 17:e,18:e eller 19:e, och upptäcks på morgonen därefter, personen har sannolikt inte placerat ut den under dagen.
Javisst, du har rätt, helt rätt, har inte tänkt på det så, att den långe mannen bestämmer, och da Costa ska ju flytta. Och smålustigt att förpassa grejerna till ett fack på centralen, om hon nu ska flytta. Vad jag har hört behöver inte den långe mannen vara CB, som vi trott. CB kan ha varit normallång, runt 190 cm har jag hört av en insatt person. 18:e juni, okej. Jag har missat det datumet, men det är ju ett virrvarr av små och stora faktasnuttar att hålla reda på.
Men då så - CdC ses på Norrmalm den 15/6, en fredag, och CdC bör ha dött under helgen, och det bör ha tagit en halv dag till ett dygn att utföra brottet och dumpningen (styckning + ev mord). CdC ska göra det ena och det andra, hon ska hamna i klorna på den som styckar hennes kropp, det ska städas, hållas koll på eventuella vittnen, styckaren/dumparen får inte ha för bråttom och väcka misstankar, han ska kanske reka platser, han måste vänta på en bra tidpunkt osv. Då dör CdC mao 16:e eller 17:e, kanske, kanske 18:e juni, men då skulle styckaren/dumparen varit igång med hela projektet på dagen. Tveksamt alltså. Tyvärr måste jag också virra till det och fråga: varför var Georg så på redan från början, den 18:e juni? Luktade säckarna, eller vad var det? Ett par sopscäkar i ett skräpigt område, var det så konstigt ...?