Citat:
Ursprungligen postat av vonpite
Vad hände med den där dokumentären som någon skulle lägga upp på youtube innan jul?
Den kommer tids nog. Jag har inte möjlighet att försöka ordna med den annat än på helger. Och då är det inte alltid killen som hjälper mig kan ställa upp. Jag behärskar inte dataprogrammen som krävs. Vi har dock redan gjort två försök att föra över den från videokassetten till ett digitalt format. Men första gången blev ljudet osynkat av någon anledning. Andra gången såg det ut som att någon snabbspolat bilden, medan ljudet blev normalt.
Ljudet är dessutom väldigt dovt och lågt. Vi har försökt fixa det så gott det går. Jag vill ju även att den inte ska ta alltför lång tid att ladda när folk ska titta, så måste därför hitta en bra "kompression" (tror jag det hette, kan såntdär för dåligt) samtidigt som man inte vill försämra bildkvalitén alltför mycke. Vi har också suttit och trixat lite med olika "filter" för att få bort videobruset i bilden, osv. Jag hoppas det kommer bli ganska så bra i slutändan.
Man skulle kanske även kunna lägga ut den på PirateBay för nedladdning sen, men vi kör på YouTube först, tycker jag.