Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-14, 10:06
Medlem
Nån har tydligen hittat ett huvud under 80 talet nån gång men kontaktat polisen först 2007 http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...sa-styckmordet
Citera
2009-01-14, 10:33
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Nån har tydligen hittat ett huvud under 80 talet nån gång men kontaktat polisen först 2007 http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...sa-styckmordet

Visar det sig stämma så förtjänar idioten stryk!
Citera
2009-01-14, 10:33
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Jag reagerade också när jag läste det där, och gick till tråden för att se vad som skrevs...

Citat:
Polisen utreder fyra nya spår i jakten på Catrine da Costas misstänkta mördare.
I ett av fallen har en medicinstudent berättat att han hittat ett människohuvud i Solna.
Men först 2007 kom uppgifterna in till polisen- via mannens före detta klasskamrater.

/.../

Är det inte lite märkligt att uppgifterna om det upphittade människohuvudet kommer till polisen först under 2007?
- Det tycker man. Om det nu har någon bäring, om det är sant eller falskt. Visst är det så.
Är det preciserat var fyndet gjordes?
- Inga kommentarer.

Vilken medicinstudent!
Citera
2009-01-14, 10:50
Medlem
Månsans avatar
Som om da Costas eventuellt upphittade gamla kranium skulle göra någon skillnad idag.
Citera
2009-01-14, 19:53
Medlem
Jag satt på jobbet när jag läste artikeln om kraniet. Jag tror ändå mitt hjärta slog ett extra slag helt plötsligt. Som att jag hoppade till lite. Min spontana reaktion var: Va?!

Man kan fråga sig hur pass hett det spåret egentligen är. Eller så är det hetare än vi tror.

Det var ju egendomligt att inte Per Lindeberg nämner ett ord om det i sin nyutgåva. Har Polisen lyckats hålla det hemligt? Eller var det helt enkelt inte intressant?

Man får bara en massa nyfikna följdfrågor. Var exakt skulle han ha hittat kraniet? Vad gjorde han med det? Lät han det bara ligga kvar?

Om kraniet verkligen finns i förvar nånstans, skulle det vara så pass sensationellt att vi fått reda på det vid det här laget. Så det troliga är att han lät det ligga kvar. Och det behöver ju inte vara da Costas kranium.
Citera
2009-01-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
I morse kom svaret från expressen:

Artikeln finns inte längre att läsa så jag antar att det inte blev lika intressant utan en sensationslysten rubrik...

Artikeln finns kvar, men med ett förtydligande och en ursäkt från Expressen i den grå rutan.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...bli-dna-testad
Citera
2009-01-14, 20:26
Medlem
Vad betyder det här? Ur Expressen:

Citat:
I bandade intervjuer med obducenten tillbakavisar denne inte misstankarna mot honom. Han nämner också namnet på en kollega som den som ska ha styckat Catrines kropp.
Citera
2009-01-14, 20:31
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Vad betyder det här? Ur Expressen:

På något helt sinnesförvirrat sätt måste slaskExpressen ha förväxlat Jovan Rajs med T. Härm. Ännu ett exempel på deras journalistiska kunnighet!
Edit: Läste nu mer noggrant och blir ännu mer konfunderad! "Obducenten tillbakavisar inte".. ?? Haha! Antingen är dom berusade eller så har jag missat något väldigt viktigt!

Någon här måste bara maila dem och fråga vad som menas!
Mitt förslag på mailare är "Justiceforthe96" som redan bevisat vad han/hon går för!
Senast redigerad av måns 2009-01-14 kl. 20:44.
Citera
2009-01-14, 21:55
Medlem
Vad hände med den där dokumentären som någon skulle lägga upp på youtube innan jul?
Citera
2009-01-15, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Edit: Läste nu mer noggrant och blir ännu mer konfunderad! "Obducenten tillbakavisar inte".. ?? Haha! Antingen är dom berusade eller så har jag missat något väldigt viktigt!

Fast på sätt och vis kanske det stämmer. För visst var det så att Teet presenterades massa "fakta" under polisförhöret, och förnekade inte att det nog inte gärna kunde vara någon annan än honom själv som uppgifterna passade in på. Men anklagelserna mot honom tillbakavisade han bestämt.
Citera
2009-01-15, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonpite
Vad hände med den där dokumentären som någon skulle lägga upp på youtube innan jul?

Den kommer tids nog. Jag har inte möjlighet att försöka ordna med den annat än på helger. Och då är det inte alltid killen som hjälper mig kan ställa upp. Jag behärskar inte dataprogrammen som krävs. Vi har dock redan gjort två försök att föra över den från videokassetten till ett digitalt format. Men första gången blev ljudet osynkat av någon anledning. Andra gången såg det ut som att någon snabbspolat bilden, medan ljudet blev normalt.

Ljudet är dessutom väldigt dovt och lågt. Vi har försökt fixa det så gott det går. Jag vill ju även att den inte ska ta alltför lång tid att ladda när folk ska titta, så måste därför hitta en bra "kompression" (tror jag det hette, kan såntdär för dåligt) samtidigt som man inte vill försämra bildkvalitén alltför mycke. Vi har också suttit och trixat lite med olika "filter" för att få bort videobruset i bilden, osv. Jag hoppas det kommer bli ganska så bra i slutändan.

Man skulle kanske även kunna lägga ut den på PirateBay för nedladdning sen, men vi kör på YouTube först, tycker jag.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2009-01-15 kl. 03:33.
Citera
2009-01-15, 18:26
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Artikeln finns kvar, men med ett förtydligande och en ursäkt från Expressen i den grå rutan.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...bli-dna-testad
Tack för det. Stort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in