2012-12-23, 23:58
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Alla som är intresserade av detta fall inser att den DNA-träff du pratar om är superviktig. Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller. Kort sagt: jag känner inte till någon med inflytande i denna fråga. Det är en sak att tycka en fråga är intressant, en helt annan sak att göra något nyttigt med den. Eftersom du tycker att vi andra är passiva undrar jag: vad tänker du själv göra med infon om DNA-träffen?

Jag har förresten skrivit ymnigt/detaljerat om varför packningsordningen spelar roll (det har att göra med gärningsmannens psykologiska profil), som ett svar på en fråga från dig, och antingen läste du inte svaret eller så bryr du dig inte om vilket komplicerad relation gärningsmannen kan ha till kroppsdelarna/säckarna. Om man hade undersökt kroppsdelarna/ordningen ordentligt, kanske man tex hade upptäckt att någon kroppsdel adderats efter de andra, och då har man en mycket speciell person att jaga,Nåväl, jag avser inte att frälsa någon med teorier som man väl måste vara en hängiven nörd för att gräva i, men jag tycker att du är orättvis i det stora hela. Denna tråd har bara blivit vettigare och vettigare sedan den startades, och de senaste veckorna har varit riktigt intressanta, med goda inlägg från bla echoesofglory, och själv har jag på sistone fått en del ny inspiration, mycket tack vare de senaste veckornas inlägg.

DNAträffen är inte superviktig men intressant eftersom CdCs håstrå verkar funnits på handduken också. Det är suspekt varför ingen bryr sig om teknik bevisning när allt annat som finns verkar vara rykten och spekulationer....

"Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller

Det finns ingen som kan få tag på information eller DNA av Gonerka heller men han diskuteras ändå sida upp och ner... förstår du vad jag menar? Eftersom han hela tiden lyfts fram som möjlig GM så hoppas folk någonting men det kan inte leda till mer än spekulationer med honom.

Vilken roll delarna packades in i säger ingenting om GM. Vi vet inte om det var en eller två eller tre eller många mer personer dom dödade och styckade CdC. Vi vet inte vem som packade in eller gjorde vad. GM kanske bara dödade och lämnade styckningen till annan. Han kan ha varit påverkad av substanser och inpackningsordning spelar ingen stor roll alls. Det som spelar roll är fyndplatsen Solna. GM kan inte gärna bott i Skåne och Göteborg.

Om du ändå tycker en statistisk analys av GM säger något så ligger en tidigare styckmördare många nivåer ner på listan lika otrolig som läkarna faktiskt men ett pinhåll ovanför. Dom flesta mördare gör bara ett mord i sin karriär har jag läst

Jag tycker också tråden är vettig med många läsvärda inlägg men brist på intresse för fakta gör den mindre bra om du frågar mig! Varför vill ingen diskutera vilka sex personer som DNA-testades? Vi kanske kan göra uteslutningsmetoden.... dom tre som testades: allmänläkaren, obducenten, Solna-Janne och tre till. Det kan inte varit Slaktaren för hans DNA gick inte att få fram i tid.

Men jag förstår att mystiken gör sitt och många vill nog att fallet ska förbli ett skumt styckmord med många suspekta GM-misstänkta. Det är tjustningen med ett forum som flashback.... det vet jag som är minister
Citera
2012-12-24, 17:18
Medlem
Här är det av allt att döma resan (dvs den trevliga salongsdiskussionen) som
utgör hela nöjet. Målet - att en utslagen människas död blir trovärdigt
uppklarat - är det ju ärligt sagt ingen som bryr sig om.
Att bunta ihop "mördaren" med "styckaren" (eller om dom var i pluralis...)
är ju den första billiga genvägen. Den andra är att utgå från att CdC
faktiskt mördades.
Gör om! Och Gör Rätt!

God jul till Perry Masons efterföljare :-D
Senast redigerad av Niklas-P 2012-12-24 kl. 17:20.
Citera
2012-12-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
DNAträffen är inte superviktig men intressant eftersom CdCs håstrå verkar funnits på handduken också. Det är suspekt varför ingen bryr sig om teknik bevisning när allt annat som finns verkar vara rykten och spekulationer....

"Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller

Det finns ingen som kan få tag på information eller DNA av Gonerka heller men han diskuteras ändå sida upp och ner... förstår du vad jag menar? Eftersom han hela tiden lyfts fram som möjlig GM så hoppas folk någonting men det kan inte leda till mer än spekulationer med honom.

Vilken roll delarna packades in i säger ingenting om GM. Vi vet inte om det var en eller två eller tre eller många mer personer dom dödade och styckade CdC. Vi vet inte vem som packade in eller gjorde vad. GM kanske bara dödade och lämnade styckningen till annan. Han kan ha varit påverkad av substanser och inpackningsordning spelar ingen stor roll alls. Det som spelar roll är fyndplatsen Solna. GM kan inte gärna bott i Skåne och Göteborg.

Om du ändå tycker en statistisk analys av GM säger något så ligger en tidigare styckmördare många nivåer ner på listan lika otrolig som läkarna faktiskt men ett pinhåll ovanför. Dom flesta mördare gör bara ett mord i sin karriär har jag läst

Jag tycker också tråden är vettig med många läsvärda inlägg men brist på intresse för fakta gör den mindre bra om du frågar mig! Varför vill ingen diskutera vilka sex personer som DNA-testades? Vi kanske kan göra uteslutningsmetoden.... dom tre som testades: allmänläkaren, obducenten, Solna-Janne och tre till. Det kan inte varit Slaktaren för hans DNA gick inte att få fram i tid.

Men jag förstår att mystiken gör sitt och många vill nog att fallet ska förbli ett skumt styckmord med många suspekta GM-misstänkta. Det är tjusningen med ett forum som flashback.... det vet jag som är minister

Jag bryr mig - liksom många andra - om teknisk bevisning. Ge mig 100 A4 med teknikfakta från detta fall så ska jag suga i mig dessa i ett nafs. Men som sagt var: teknikbevisningen ligger utom amatörens räckvidd, och man får pussla med vad man har. När Gonerka tröskas fram och tillbaka (inte konstigt iofs) så vill man väl lära sig något lika mycket som att förstå fallet och honom som möjlig gärningsman. Inget ont eller konstigt i det. Alla amatörspånare får ju göra sin egna resor.

Vilken ordning delarna packade säger absolut ngt om gärningsmannen/männen, psykologin bakom, och det är intressant, eftersom detta är ett såpass groteskt och tvetydigt brott med tydliga sjukliga inslag: våld mot bröst, underliv och anus samt köttstycken bortskurna från låren. Alla dessa faktorer kan återfinnas i litteraturen om udda mord, och återfinns i samband med mkt störda gärningsmän, ibland rena kannibaler.

Det kunde varit intressant att veta inte bara hur de funna kroppsdelarna packades, utan också i vilken ordning kroppsdelarna hamnade i säckar över huvud taget, eftersom man vet att säckarna hängde ihop. Det vore tex rationellt att ösa ner inävlor i ngn av de första säckarna, vilket verkar vara fallet (säck 2 och 3 har aldrig hittats om jag minns rätt). Och det är lite lustigt att tjata om detta, för jag nämnde bara packningsordningen i förbifarten, och fick en fråga om varför jag brydde mig, och jag försökte (amatörmässigt erkänner jag självklart för jag har inte rätt utbildning) förklara mitt intresse. Jag skulle inte bladdra på om jag inte fått en direkt fråga om ämnet. Ja, ja, vi är inte alls på samma våglängd här, så skit i packordningen. Jag har inte rätt utbildning för att gå ut på djupare vatten heller.

Ang Gonerka har du rätt (även om han har en helt skruvad och egen profil, en egen kolumn), och jag har strukit honom, och jag var lite i gasen häromdagen, för jag trodde på TÅ, men han har jag också strukit. Han håller inte, och echoesofglory skryknklade till mina teorier. Jag har släppt alla gubbar faktiskt, den sista var den sk Nils, vars DNA inte fanns på handduken. Han har annars en mkt frestande profil, men strunt samma. Han kollades hur som helst för sent, om det nu var han.

I Döden är en man nämns den sjätte mannen, någon som polisen fått upp ögonen för efter ett anhörigtips. Det är honom - om jag fattat rätt - som man fått en svag DNA-träff på, och sen blir det slutligen kallt, efter alla år. Det finns ingen polisvilja, inga fler spår, inte ett jota. Och jag själv har eg inget mer att säga, och tror inte ngn annan har det heller.

Jag skulle verkligen, verkligen vilja få detta fall ur skallen, och jag tror inte jag är ensam om det. Och jag tror du missuppfattar spånandet i denna tråd, som om jag och andra skulle ingå i någon sorts nöjesklubb, en sån man kan ha för att snacka om Jack the Ripper. Det finns säkert många som bara vill tjöta, men jag och många andra vill verkligen få rätsida på detta fall, och det är iofs jäkligt övermodigt och rentav naivt att tro att man kan bidra med ngt matnyttigt efter 28 år, men visst skulle det innebära ngn sorts himmelsk lättnad om fallet löstes, och det är svindlande att tänka vad det kunde innebära för anhöriga, för de offentligen avrättade läkarna och för den sannskyldiga mobb som hjälp till att totalt snedvrida detta fall.

Visst kan gärningsmannen ha bott utanför S-holm (det fanns tex ett gäng gästarbetare i närheten av fyndplatserna) men jag håller med om att Solna är det heta området. Brottet är groteskt och pekar mot missbruk och eller psykisk sjukdom och en på vissa sätt osofistikerad person, ngn med brgränsad räckvidd, och jag anser som många nuförtiden att CdC bragts om livet hos ngn hon kände i Solna.

Jag skulle extremt, otroligt gärna vilja veta vilka de 3 personerna är, förutom Solna-Janne (Nils i Döden är en man förmodar jag) och läkarna. Men infon är ju låst, och därför tas den inte upp heller.

Ja, shit, jag skulle verkligen vilja ha lösningen, och kanske vill andra ha ett skumt evighetsfall att tjata om, men inte jag. Jag vill bara veta sanningen, eller i fall skymta den.

Och för att liksom bevisa det tänker jag lägga ner mitt eget engagemang. Jag kommer att kolla tråden, och kommer ngn på ngt otroligt smart tar jag del av det, men jag erkänner att mitt spånande inte kommer att leda vidare. Jag har lärt mig en hel del, men kommer inte vidare.

Tack för mig
Citera
2012-12-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det finns några olika upplagor, den första kom 1999, den senare, från 2008 har en annan titel: "Döden är en man styckmordet myterna och efterspelet", en helt omarbetad version som bla tar upp Borgnäs bok, G.W feministmöten, seminarier, Hanna Olsson m.m. Tror att det är i den första detta nämns, men inte i den nya versionen, är inte säker. TH:s mördarjakt måste ägt rum innan 1999 isåfall, man kan ju förstå honom, otur att han fick fel adress..Undrar hur han fick nys om Gonerka dock, men å ena sidan har väl en rättsläkare kontakter med polisen.
Ja utmarksvägen 17 eller 22 var det väl? Ena verkar stå tom.

Med hänsyn till de senaste tre årens utveckling av justitiemordet - genom bl.a. den skadeståndstalan som TA och TH drivit från Attunda tingsrätt via Svea hovrätt till Högsta domstolen - lär det finnas åtskilliga uppslag till nya böcker i temat om en s.k. demokratisk rättsstats oförmåga att erkänna fel och genomdriva en gottgörelse för de uppenbart oskyldiga läkarna som offrats på många politikers och byråkraters karriärsaltare.
Citera
2012-12-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern

Men jag förstår att mystiken gör sitt och många vill nog att fallet ska förbli ett skumt styckmord med många suspekta GM-misstänkta. Det är tjustningen med ett forum som flashback.... det vet jag som är minister

De intressanta personerna testades aldrig, "Vincent" bodde i en barack nära en av fyndplatserna, fanns med förnamn i Da Costas adressbok, dömd sexbrottsling, hade erfarenheter av olika slakttekniker, enligt polisen fanns det inget DNA bevarat från Vincent och inga släktingar i livet, det visade sig senare vara fel, det fanns en släktning som nu är död. Gonerka testades aldrig heller som bekant. Det ska även finnas en annan person som är intressant men som inte testades enligt Lindeberg.

Den s.k Solnamannen, "Nils" i polistredningen, riktiga namn Nils-Göran(?), kallad "Nille", är alltså "Janne". Känns inte direkt aktuell, det här var alltså en person som enligt Lindeberg betalade en kvinna en miljon (!) under några år för att "spela" hans flickvän/fästmö....Känns inte som rätta typen..Enligt GW´s teori skulle även Jannes far vara inblandad. Catrine kan ju ha tagit hem kunder till Jannes lägenhet och senare hittats avliden av Janne eller hans far, som styckar kroppen för att slippa bli anklagade/misstänkta för mord, eller så dör hon av en överdos. Detta är iaf teorin.

En av dem som kan ha testas är även den sk "väktaren", aldrig anhållen av polisen men tydligen tillräckligt intressant för att uppmärksammas av utredare. Andra möjliga namn är BM och TÅ men kanske inte så troligt.

För övrigt, artikeln från 2007 bygger på den "berömda" TT artikeln skriven av Eva Tures där man skulle ha DNA-testat slaktaren.

Handduken innehöll tio hårstrån från minst fem personer, män, det har ju spekulerats tidigare i detta men..det finns ju en skola för officerare i Karlberg..
Senast redigerad av echoesofglory 2012-12-25 kl. 19:29.
Citera
2012-12-26, 01:43
Medlem
Har inte orkat läsa hela tråden så det här är säkert en dum fråga då den förmodligen kommit upp. Vore dock väldigt hjälpsamt om någon som har svaret svarar på frågan. Hur väl utreddes det om det kunde finnas en koppling mellan hundägaren och Catrine?
Citera
2012-12-26, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Har inte orkat läsa hela tråden så det här är säkert en dum fråga då den förmodligen kommit upp. Vore dock väldigt hjälpsamt om någon som har svaret svarar på frågan. Hur väl utreddes det om det kunde finnas en koppling mellan hundägaren och Catrine?

Ingen dum fråga alls. Bisarrt brott med möjligt perverst motiv, helt löst i fogarna, många udda figurer, varför inte ett pervo som håller sig i kanten på utredningen, för att få ut mesta möjliga av situationen. Jag har för mig mannen med hunden kollades. Sen har vi container-tipsaren (den stinkande containern) och den person vet jag inte om han kollades. Apropå detta ämne, dök det upp en intressant figur på Malmskillnadsgatan (mannen ifråga nämns i Döden är en man, men bara i förbifarten, på s. 69) hösten 1984. En ung kille, ca 19 år, frikyrklig bakgrund, servitör från Malmö, närmast besatt av polisarbete, han säger att han är polis och snackar ymnigt om hur CdC styckats, och när snuten undrar över detta, säger han att han fått obduktionsuppgifterna av en prostituerad, men kan bara säga namnet på henne, inget mer. Ja, vilken slump. Eller inte. Vad gör en purung, jätteintresserad låtsaspolis på Malmskillnadsgatan ett par månader efter sista fyndet? En kunnig utredare skulle åtminstoe höjt på ögobrynet åt denne unge kille och följt upp honom. När man får ett så här udda brott ska man ha allt öppet så länge som möjligt. Men man gjorde tvärtom. Efter ett par månader slog man ner på Härm istället. Och sket i resten. Men fan, jag skulle ju hålla klaffen Det är bara det att håren reste sig i nacken när jag läste om den där unge killen.
Citera
2012-12-26, 06:36
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Den s.k Solnamannen, "Nils" i polistredningen, riktiga namn Nils-Göran(?), kallad "Nille", är alltså "Janne". Känns inte direkt aktuell, det här var alltså en person som enligt Lindeberg betalade en kvinna en miljon (!) under några år för att "spela" hans flickvän/fästmö....Känns inte som rätta typen..Enligt GW´s teori skulle även Jannes far vara inblandad. Catrine kan ju ha tagit hem kunder till Jannes lägenhet och senare hittats avliden av Janne eller hans far, som styckar kroppen för att slippa bli anklagade/misstänkta för mord, eller så dör hon av en överdos. Detta är iaf teorin.

Alltså echoesofglory, vet du verkligen vad du skriver nu?

Jag är till 99,9 % säker på "Solnamannens" identitet, han som har kallats "Nils" och "Janne" i media. Hans riktiga namn är inte Nils-Göran och det är inte ens i närheten likt. Han bor fortfarande kvar i Solna men långt ifrån samma ställe som 1984.

Med tanke på vad som framkommit om honom och allt runt-i-kring så tvekar jag inte en endaste sekund (okej, säg minut då) att han dödade Catrine da Costa och styckade kroppen, möjligtvis tillsammans med sin far. På den sista punkten är jag mer osäker. Det som gör mig en aning tveksam om han verkligen är gärningsman är att han framträdde i media... uppenbara mördare brukar inte göra så. I alla fall, några andra kvalificerade gissningar till vem det kan vara har jag inte.
Citera
2012-12-26, 11:38
Medlem
Angående styckningen tror jag precis som GW att förfarandet är praktiskt motiverat, det är en transportstyckning, en sk defensiv styckning. Borttagandet av brösten har ingen signifikant betydelse, styckaren tar helt enkelt bort löst åtsittande, delar av kroppen som styckaren upplever som skrymmande.
Att inälvor tas bort tyder på en person med kunskap ifrån jägarslakt, den sk sotningen och har en praktisk funktion, man vill nog här undvika att smutsa ner, alltså tas tarmar bort. Dödsfallet kan vara ett resultat av en urspårad relation, vissa spår måste bort, därav borttagning av underliv, detta går ju inte att utesluta. Andra förklaringar som kannibalism, sexualsadism, försök att sätta dit TH som var "känd" för att avlägsna underliv på kroppar han obducerade m.m känns mindre troliga. Jag tror liksom många att Catrine dog en banal död, överdos eller liknande. Hur säckarna är utslängda m.m. tror jag har mindre betydelse, mycket är nog slumpmässigt. Handduken var f.ö av märket
"The Green Hills", Christina Allgén hävdade att en sådan handduk fanns i hushållet, men de handdukar som familjen egentligen använde var av märket "Cannon".
Senast redigerad av echoesofglory 2012-12-26 kl. 12:10.
Citera
2012-12-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Alltså echoesofglory, vet du verkligen vad du skriver nu?

Jag är till 99,9 % säker på "Solnamannens" identitet, han som har kallats "Nils" och "Janne" i media. Hans riktiga namn är inte Nils-Göran och det är inte ens i närheten likt. Han bor fortfarande kvar i Solna men långt ifrån samma ställe som 1984.

Med tanke på vad som framkommit om honom och allt runt-i-kring så tvekar jag inte en endaste sekund (okej, säg minut då) att han dödade Catrine da Costa och styckade kroppen, möjligtvis tillsammans med sin far. På den sista punkten är jag mer osäker. Det som gör mig en aning tveksam om han verkligen är gärningsman är att han framträdde i media... uppenbara mördare brukar inte göra så. I alla fall, några andra kvalificerade gissningar till vem det kan vara har jag inte.

Jag har säkert fått namnet om bakfoten, möjligtvis har jag även blandat ihop vissa fakta med "väktaren" med denne "Nils" Du verkar ju känna till saker om honom dock, vad får dig att tro så starkt på honom som GM?
Senast redigerad av echoesofglory 2012-12-26 kl. 12:07.
Citera
2012-12-26, 14:13
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Jag har säkert fått namnet om bakfoten, möjligtvis har jag även blandat ihop vissa fakta med "väktaren" med denne "Nils" Du verkar ju känna till saker om honom dock, vad får dig att tro så starkt på honom som GM?

Vem "väktaren" var har jag ingen uppgift om alls. Vet inte varför polisen var så sugna på att förhöra honom så fruktansvärt ingående.

Varför Bertil Sahlin, Bo Åström etc blev påtagligt intresserade av "Solnamannen"/"Nils"/"Janne" - som idag är 63 år - är mycket enklare att förstå. Vittnesmålet från taxiföraren, lögnen i förhör om att han inte sett till Catrine på länge, Catrines prylar som hittades hos honom, den geografiska placeringen av hans bostad i förhållande till kroppsdelarna, hans nya uppgifter om att Catrine bodde hos honom sista veckan....

Allt det här leder mig till samma slutsats som en viss Leif GW: sanningen om vad som hände Catrine da Costa går genom honom.
Citera
2012-12-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Vem "väktaren" var har jag ingen uppgift om alls. Vet inte varför polisen var så sugna på att förhöra honom så fruktansvärt ingående.

Varför Bertil Sahlin, Bo Åström etc blev påtagligt intresserade av "Solnamannen"/"Nils"/"Janne" - som idag är 63 år - är mycket enklare att förstå. Vittnesmålet från taxiföraren, lögnen i förhör om att han inte sett till Catrine på länge, Catrines prylar som hittades hos honom, den geografiska placeringen av hans bostad i förhållande till kroppsdelarna, hans nya uppgifter om att Catrine bodde hos honom sista veckan....

Allt det här leder mig till samma slutsats som en viss Leif GW: sanningen om vad som hände Catrine da Costa går genom honom.

Väktaren/Uffe var helt enkelt en kuf, bodde bla i Solna, var nattaktiv, var sexköpare och ändrade beteende efter CdC:s död. Han var allmänt skum och extremt ohygienisk (kollegorna brände tom hans kläder). Så finns det storyn med källarfyndet, batongen och väktarmärket, men ingen idag verkar intresserad av Väktaren/Uffe. 1984 var Uffe tex för gammal (50+) för att matcha ett sådant här extremt brott, om man vill hitta en normal gärningsman och prata allmänna riktlinjer förstås.

Så över till nästa gubbe då. jag skrev att jag skulle vara passiv, men jag vet inte vem jag försökte lura egentligen. Nå, jag har som många andra tröskat igenom alla jäkla knäppa gubbar, och har för sjuttielfte gången nått en ändstation.

Jag sällar mig själv till Quoter i diskussionen, och håller med om att Nils/Janne är mkt trolig som gärningsman eller medbrottsling. I motsats echoesofglory tycker jag att Nils/Janne känns som rätt typ/knäppgök i allra högsta grad, och jag vet inte vad jag har för blind fläck, för jag har sorterat bort honom gång på gång, fråga inte varför. Nils/Janne har också blivit en sen storfavorit hos polisen, och polisen ville tydligen göra mer än vad man gjorde hemma hos Janne/Nils på 90-talet, men någon jurist bromsade tydligen.

Nils har som många andra misstänkta en intressant profil, men i motsats till tex Gonerka hade Nils en tydlig personkoppling, och i motsats till gubbarna Uffe, Anckers, Gonerka och Åberg, var Nils i rätt ålder (trettiotvå år 1984) och han bodde också i Solna, i närheten av fyndplatserna. Nu till spridda fakta, en Nils-skiss, en rudimentär men matnyttig profil.

Nils hade tydligen grava kvinnoproblem (han betalade en förmögenhet till en låtsasfru och var extremt blyg för kvinnor), han vårdades för psykiska problem, och hade också en paradox, en spricka. Han var å ena sidan rik och disponerade flera bilar, har resurser, men när polisen hälsar på i lägenheten lever Nils i en sannskyldig misär, beskriven i Döden är en man (kapitlet Det nya spåret). Lägenheten är mycket ostädad, golvet är täckt av skräp och blöta porrtidningar, toan är trasig och två hinkar med urin står på golvet. I en låda hittas ett av CdC:s örhängen och ett brev från henne. Om jag ska frångå luftiga spekulationer (som i förra inlägget) och vara helt krass, så tycker jag att det är mkt troligt att Nils sitter på sanningen. Han verkar vara den sortens störda/avvikande person som man väntar sig att finna bakom ett brott som det sk styckmordet. Det fanns en uppsjö av knäppgökar runt CdC, men Nils verkar ha sjunkit ovanligt lågt. En sak till: om jag inte minns fel hade Nils hus en egenhet som var praktisk: hissen gick ända ner i källaren, och från källaren nådde man garaget. Som Quoter skriver så for Nils också med osanning när han talade om CdC, och han borde ju själv fattat hur enormt viktigt det var att vara sanningsenlig.

Ang. Nils riktiga namn är echoesofglory inte fel ute. Nils hette Nils-Göran 1984, och det stämmer att han bor kvar i Solna (ca 2 km från första fyndplatsen). I Agells resningsansökan nämns en Nils-Göran (mannen som säger att han och CdC polat ett till 6:e juni och jag fattar först nu att det är Nils och inte en random pundare ). I Solna bor nu iaf en 60-årig ogift man som absolut är samme man som den Nils-Gunnar som Agell nämner. Mycket ovanligt efternamn. Och åldern stämmer. Jag hittar bara 25 pers som har det aktuella efternamnet, några stavar med C. Bara 2 pers i Solna har det aktuella efternamnet, nämligen Nils-Gunnar (men nu heter han ngt helt annat) och en kvinna på 28 år. Lustig jeppe, som byter förnamn men inte efternamn, om han nu vill gömma sig alltså.

Jag vill liksom Quoter inte skriva ut namnet, känns inte helt okej. Det är polisens sak att sköta detta, och de har haft sina öppningar redan. Nå, jag tror som sagt också att Nils/Nils-Gunnar har sanningen.

Ang. den förbaskade styckningsdiskussionen (jag har verkligen som amatör snart slut på argument) är jag och echoesofglory inte alls överens, och jag tycker eg inte att en sk sotning gör styckningen mindre sjuklig eller att sotningenpå ngt sätt är jätterationell (en kvinnas bål är inte jättetung och urtagningen är slabbig minst sagt). Jag har nu kollat upp vad sotning innebär, på grisar. Det innebär kort sagt total urtagning och borttagning av könsorgan och anus (anus försvinner i samband med att ändtarmen tas bort). Man kan undra vilken sorts människa (jägare eller slaktare eller amatör) som styckar och tömmer en människa som en gris och sedan går vidare i livet, håller tyst och helt kallt låter två oskyldiga personer offras offentligt. Om det är som GW påstår, att Nils farsa spontant ryckte in och snabbjobbade med slidkniven för att pojkvaskern råkade få en död tant på soffan, kan man ju undra vilket sorts person Nils far är. Samvetet torde vara jävligt rymligt. Sjukligt rymligt.

Och faktum kvarstår: letar man upp fall där kroppen styckats och det fattas underliv, bröst (båda två), anus, stora bitar av låren och där kroppen är helt urtagen, hittar man oftast en mycket avvikande gäringsman, en psykiskt abnorm person eller en missbrukare eller en kombination. Att båda brösten fattas, att muskelbitar på låren fattas, att underlivet fattas, att anus fattas och att kroppen är urtagen är avvikande i sig, men alla nämnda faktorer hos samma styckade kropp, det är ovanligt. Sotning okej, det köper jag, men jag vägrar tro att psykiskt frisk snubbe gjort denna sotning. Och jag har förresten glömt att nämna att höftböjarmusklerna avlägsnades på båda sidor, men det har jag tjötat om förut.

Hm. Det där med den betalda låtsasfrun är ngt att fundera över. Man kan fundera över hur desperat Nils var (i Döden är man nämns summan en miljon kr under 10 år) när han skyfflade pengar över sin låtsasfru, och vilken sorts människa Nils egentligen var.
Senast redigerad av Eremona 2012-12-26 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in