Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Alla som är intresserade av detta fall inser att den DNA-träff du pratar om är superviktig. Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller. Kort sagt: jag känner inte till någon med inflytande i denna fråga. Det är en sak att tycka en fråga är intressant, en helt annan sak att göra något nyttigt med den. Eftersom du tycker att vi andra är passiva undrar jag: vad tänker du själv göra med infon om DNA-träffen?
Jag har förresten skrivit ymnigt/detaljerat om varför packningsordningen spelar roll (det har att göra med gärningsmannens psykologiska profil), som ett svar på en fråga från dig, och antingen läste du inte svaret eller så bryr du dig inte om vilket komplicerad relation gärningsmannen kan ha till kroppsdelarna/säckarna. Om man hade undersökt kroppsdelarna/ordningen ordentligt, kanske man tex hade upptäckt att någon kroppsdel adderats efter de andra, och då har man en mycket speciell person att jaga,Nåväl, jag avser inte att frälsa någon med teorier som man väl måste vara en hängiven nörd för att gräva i, men jag tycker att du är orättvis i det stora hela. Denna tråd har bara blivit vettigare och vettigare sedan den startades, och de senaste veckorna har varit riktigt intressanta, med goda inlägg från bla echoesofglory, och själv har jag på sistone fått en del ny inspiration, mycket tack vare de senaste veckornas inlägg.
Jag har förresten skrivit ymnigt/detaljerat om varför packningsordningen spelar roll (det har att göra med gärningsmannens psykologiska profil), som ett svar på en fråga från dig, och antingen läste du inte svaret eller så bryr du dig inte om vilket komplicerad relation gärningsmannen kan ha till kroppsdelarna/säckarna. Om man hade undersökt kroppsdelarna/ordningen ordentligt, kanske man tex hade upptäckt att någon kroppsdel adderats efter de andra, och då har man en mycket speciell person att jaga,Nåväl, jag avser inte att frälsa någon med teorier som man väl måste vara en hängiven nörd för att gräva i, men jag tycker att du är orättvis i det stora hela. Denna tråd har bara blivit vettigare och vettigare sedan den startades, och de senaste veckorna har varit riktigt intressanta, med goda inlägg från bla echoesofglory, och själv har jag på sistone fått en del ny inspiration, mycket tack vare de senaste veckornas inlägg.
DNAträffen är inte superviktig men intressant eftersom CdCs håstrå verkar funnits på handduken också. Det är suspekt varför ingen bryr sig om teknik bevisning när allt annat som finns verkar vara rykten och spekulationer....
"Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller
Det finns ingen som kan få tag på information eller DNA av Gonerka heller men han diskuteras ändå sida upp och ner... förstår du vad jag menar? Eftersom han hela tiden lyfts fram som möjlig GM så hoppas folk någonting men det kan inte leda till mer än spekulationer med honom.
Vilken roll delarna packades in i säger ingenting om GM. Vi vet inte om det var en eller två eller tre eller många mer personer dom dödade och styckade CdC. Vi vet inte vem som packade in eller gjorde vad. GM kanske bara dödade och lämnade styckningen till annan. Han kan ha varit påverkad av substanser och inpackningsordning spelar ingen stor roll alls. Det som spelar roll är fyndplatsen Solna. GM kan inte gärna bott i Skåne och Göteborg.
Om du ändå tycker en statistisk analys av GM säger något så ligger en tidigare styckmördare många nivåer ner på listan lika otrolig som läkarna faktiskt men ett pinhåll ovanför. Dom flesta mördare gör bara ett mord i sin karriär har jag läst
Jag tycker också tråden är vettig med många läsvärda inlägg men brist på intresse för fakta gör den mindre bra om du frågar mig! Varför vill ingen diskutera vilka sex personer som DNA-testades? Vi kanske kan göra uteslutningsmetoden.... dom tre som testades: allmänläkaren, obducenten, Solna-Janne och tre till. Det kan inte varit Slaktaren för hans DNA gick inte att få fram i tid.
Men jag förstår att mystiken gör sitt och många vill nog att fallet ska förbli ett skumt styckmord med många suspekta GM-misstänkta. Det är tjustningen med ett forum som flashback.... det vet jag som är minister
Du verkar ju känna till saker om honom dock, vad får dig att tro så starkt på honom som GM?