2012-02-02, 01:57
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleGrille
Vill bara lägga ut länken till en utmärkt artikel idag av Anders Carlgren.
www.stadsholmen.blogspot.com

För egen del håller jag bara tummarna för att rättvisa äntligen ska skipas och för att JK ska våga visa lite civilkurage.

Håller tummarna för dig och dom andra och hela svenska folket att läkarna verkligen är oskyldiga.
Citera
2012-02-02, 01:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Nja "kvinnotaxi"är nog något du får ta fram en källa/fakta på för det är mig veterligt ej korrekt.

Då gäller det omvända också, om han nu var där och träffade Catrine, varför berättar inte flera av dom som utfrågades att jo fan de åkte i väg med golfen titt som tätt.

Det märkliga är ju att folk (polisen&socialtjänsten&mm.) påstår sig ha sett karln där uppe på stritan efter styckmordsrättegångarna 1988.

Jag tycker att hans beteende är mycket märkligt.

Härm och Catrine kan också ha haft andra mötesplatser än Malmskillnadsgatan, det finns många möjligheter sen en "kundkontakt" mellan dessa två etablerats.

Initialt så har dom med största sannolikhet träffat varandra på Malmskillnadsgatan.
Citera
2012-02-02, 02:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vill bara lägga ut länken till en utmärkt artikel idag av Anders Carlgren.
www.stadsholmen.blogspot.com

För egen del håller jag bara tummarna för att rättvisa äntligen ska skipas och för att JK ska våga visa lite civilkurage.

Jag önskar att läkarna erkänner till slut.

Det håller jag tummarna för
Citera
2012-02-02, 02:06
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Härm och Catrine kan också ha haft andra mötesplatser än Malmskillnadsgatan, det finns många möjligheter sen en "kundkontakt" mellan dessa två etablerats.

Initialt så har dom med största sannolikhet träffat varandra på Malmskillnadsgatan.

Absolut och särskilt om han haft särskilda planer för henne, så att säga. Och då är det väl inte så lämpligt att nämna ens rätta namn för henne och ge henne ens telefonnummer och så. Och då skriver man inte ut några recept heller. Och ringa kan han ju göra ifrån en telefonkiosk (sådana fanns ju på den tiden), förutsatt att han vid varje tillfälle kan vara säker på att nå henne just där och då.
Citera
2012-02-02, 02:08
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Jag önskar att läkarna erkänner till slut.

Det håller jag tummarna för

Eller snarare att någon finner bindande bevis.
Senast redigerad av lamashta 2012-02-02 kl. 02:14.
Citera
2012-02-02, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Säger inte emot och om han själv kartlagt prostitutionen, som ju han själv sagt, så måste han ha varit där rätt många ggr för detta. Ja, och det vore högst anmärkningsvärt om han då inte ens sett Catrine där någonsin. Att han så fullständigt förnekar all kännedom om henne är märkligt, om inte rentav suspekt. En liten vit Golf körde han i. För mig verkar det som att han vill dölja ett och annat. När ärendet om legitimationerna skulle tas upp (kring 1990), så ska en polis sett honom köra runt Malmis varv efter varv efter varv. Man kan ju undra varför? Jo, om detta står står i HOs bok. Körde inte han "kvinnotaxi" ett tag också?

Jag måste nog fräscha upp minnet med att läsa Hannas bok igen, har man genomlidit Lindebergs praktfiasko så klarar man nog av Hanna en gång till

Vad gäller den vita bilen så är det lättare att titta ut under färden och observera kvinnorna på gatan än tvärtom, Härm har väl kört den välkända "horrundan" varv på varv och kollat in tjejerna.

Det vore jävligt konstigt om han aldrig ens sett Catrine som såg ganska bra ut.
Citera
2012-02-02, 02:11
Medlem
lamashtas avatar
Citat:

Å andra sidan, så kanske den redan skipats, dvs. om läkarna är skyldiga.
Citera
2012-02-02, 02:13
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Jag måste nog fräscha upp minnet med att läsa Hannas bok igen, har man genomlidit Lindebergs praktfiasko så klarar man nog av Hanna en gång till

Vad gäller den vita bilen så är det lättare att titta ut under färden och observera kvinnorna på gatan än tvärtom, Härm har väl kört den välkända "horrundan" varv på varv och kollat in tjejerna.

Det vore jävligt konstigt om han aldrig ens sett Catrine som såg ganska bra ut.

Att han snurrar runt där som en vettvilling står längst bak i HOs bok.
Något om att han kört runt minst "15 ggr", vid ett och samma tillfälle.
Citera
2012-02-02, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Ja jag kanske har vetskap om en sak i detta fall som jag ej berättat fullt ut om.

Dock ej angående om hon blev mördad eller ej.

Det är min egen åsikt och den är baserad på statistiken och det till synes onödiga i att ta bort bröst etc.

Du skrev ju att hon blev mördad eller hur......mordoffer skrev du faktiskt.
Tror du målat in dig i ett hörn nu.

Dina medlöpare här har ju lanserat teorin att hon dog av en överdos men du tror alltså att hon blev mördad.

Jag själv utesluter inte att hennes död kan ha varit en olyckshändelse i samband med hårdhänt sex (strypsex)

Läkarna är hur som helst ansvariga för vad som hände med Da Costa enligt min och många andras mening.
Citera
2012-02-02, 02:19
Medlem
lamashtas avatar
Man kan ju också fråga sig vad "kartläggningen" (om det nu ens varit fråga om det?)
av prostitutionen haft för syfte.
Citera
2012-02-02, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Å andra sidan, så kanske den redan skipats, dvs. om läkarna är skyldiga.

Exakt

Hela tre domstolar har funnit att läkarna har gjort sig skyldiga till styckningen av Da Costa.
Citera
2012-02-02, 02:26
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Dina medlöpare här har ju lanserat teorin att hon dog av en överdos men du tror alltså att hon blev mördad.

Har överlag svårt att kunna föreställa mig att styckningen inte föregåtts av ett mord, med tanke på styckningen för det första och sedan hur kroppen styckats. Och vidare: om man verkligen vill göra sig av med likdelarna, att dessa inte skall hittas av någon, så varför då inte dumpa dom i någon sjö och se till att tyngder av någon typ håller dom ordentligt ihopknutna säckarna på plats, där dessa landat och ligger på botten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in