Citat:
Ja leka med den tanken är intressant. Jag tror utan tvekan att de två var kapabla att döda en kvinna med eller utan uppsåt.
Men därifrån till denna omfattande transportstyckning i minipack och avlägsnandet av personliga smycken, köra runt och placera ut tvättade kroppsdelar (tom i närheten av deras jobb/boende) utan att CdC personliga saker någonsin dyker igen upp tycker jag inte riktigt går ihop.
De flesta skulle nog göra det lätt för sig och bara dumpa offret bakom närmsta buskage.
Nu vet jag inte om du tänker att de har ihjäl henne i någon annans bostad och denna någon annan sköter styckning och transport?
Då är det väldigt märkligt att denna någon dumpat på fpl2, i direkt närhet av dessa våldsamma GM. Särskilt om personen i fråga är rädd för dem.
Eller vilket scenario ser du?
Men därifrån till denna omfattande transportstyckning i minipack och avlägsnandet av personliga smycken, köra runt och placera ut tvättade kroppsdelar (tom i närheten av deras jobb/boende) utan att CdC personliga saker någonsin dyker igen upp tycker jag inte riktigt går ihop.
De flesta skulle nog göra det lätt för sig och bara dumpa offret bakom närmsta buskage.
Nu vet jag inte om du tänker att de har ihjäl henne i någon annans bostad och denna någon annan sköter styckning och transport?
Då är det väldigt märkligt att denna någon dumpat på fpl2, i direkt närhet av dessa våldsamma GM. Särskilt om personen i fråga är rädd för dem.
Eller vilket scenario ser du?
Jag tror att vi kan lägga bitarna i rätt ordning
Man kan sätta ihop ett logiskt mönster och även Roberts kris (i slutet på åttiotalet) bör gå att förklara.
När en sån här kille får dåligt samvete och drömmer mardrömmar om människor han skadat eller haft ihjäl, är det troligt att han gråter ut hos en flickvän eller väninna. Sånt händer varje dag.
M var tydlig med sin skräck för Robert. Det var också tydligt att hon satt på otäck information om honom.
Att polisen som pratade med henne 1986 var ovetande om R:s förflutna på Eugeniavägen, är inte förvånande.
Polisen verkar ha haft noll koll på "buset"
Bara två år hade gått sedan BOs död och polisen har redan glömt vilka personer som var intressanta för fallet.
Att M umgicks med två av Vinofs helknäppa polare, noterade man inte heller.
Att R jobbade och missbrukade 70 m från FP2, det kopplas inte ihop med Monikas förhör.
Ännu en enkel gissning: R hade insyn i BO död och pallade inte trycket. Han anförtrodde sig åt M, som inte heller pallade trycket och ville gå till polisen.
Resultat: hot och terror, som upphörde 1989, när myten om TH och TA var så etablerad att R kunde andas ut.
Jag gissar att "Stig" var en av personerna som trakasserarade M.
Jag påstår inte att R och S var mördare.
Däremot bör de ha suttit på viktig info.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-03-15 kl. 15:56.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-03-15 kl. 15:56.