Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-08, 14:39
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Solen tittade faktiskt fram på förmiddagen den 11/6 -84 trots att det inte var så varmt i luften och det var riktigt fint ett par timmar vilket hunddamen mycket riktigt hävdade, du har förstås studerat diagrammet noga och kan se att det handlar om temperaturer, inte hur mycket solsken det var fråga om.
Det kan spricka upp och vara solsken en hel kvart under dagen då århundradets åskväder inträffar. Och det är fortfarande en i stort sett dålig dag.

Citat:
Jag har inte gett uttryck för någon "kannibalfantasi", däremot så går det inte att utesluta att brottsplatsen i teorin kan ha varit belägen i närheten av SRS? Och nej, vi vet verkligen inte vart CdC mötte sitt öde och kan just därför inte heller utesluta någon potentiell brottsplats.
1) Det heter "var" (befintlighet) inte "vart" (riktning).

2) Man kan visst utesluta massa potentiella brottsplatser. Faktum är att massa brottsplatser utesluts genom att man inte ens har dem i åtanke. För givet att kroppsdelarnas skick på F1 & F2 antyder någon form av kylförvaring så kan man inte heller där "inte utesluta" ställen där man inte får vara i fred & där det inte finns kylförvaring...
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-01-08 kl. 14:45.
Citera
2018-01-09, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om domstolar och författare skall peka ut enskilda personer som styckmördare så är det väl ett minimikrav att man kan presentera någon form av objektiv grund för sina misstankar. Dokumentären visar att åtalet mot läkarna inte uppfyllde detta krav, och detsamma gäller för Lars Borgnäs bok.

Vilken dokumentär har visat vad? Och vilka domstolar och författare har pekat ut vem som styckmördare?

Det enda vi vet med bestämdhet är att två domstolar dragit slutsatsen att de två huvudmisstänkta männen på 80-talet är bundna vid styckningen trots att det inte kunde väckas något åtal för griftefridsbrottet pga preskription. Domstolarna har dessutom tagit del av ett enormt stort material till skillnad från dig och kan därmed sägas ha haft ett mycket bättre underlag för sin bedömning än vad du haft eftersom du fortfarande inte ens orkat läsa igenom FUP:et.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Borgnäs skrev alltså till SVT och försökte stoppa visningen av dokumentären, men vilka var egentligen hans invändningar?

Ärligt talat så vet inte jag vad du svamlar om. Föreslår att du kontaktar Borgnäs och reder ut detta, du börjar bli rätt tjatig faktiskt och vi har viktigare saker att debattera här i tråden.
Citera
2018-01-09, 11:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vilken dokumentär har visat vad? Och vilka domstolar och författare har pekat ut vem som styckmördare?
Jag syftar naturligtvis på SVT:s dokumentär om da Costa-fallet. Här visas hur utredningen och rättegångarna gick till:
https://www.youtube.com/watch?v=DErdOpSSfFE&list=PL2D470AF0BEE45E6E

Författaren som fortsatte kampen långt in på 2000-talet heter Lars Borgnäs:
http://www.journalisten.se/debatt/nils-funcke-insinuant-journalistik
https://www.youtube.com/watch?v=pRM8I3VpdUI

Citat:
Ärligt talat så vet inte jag vad du svamlar om. Föreslår att du kontaktar Borgnäs och reder ut detta, du börjar bli rätt tjatig faktiskt och vi har viktigare saker att debattera här i tråden.
Borgnäs försökte alltså stoppa dokumentären, och det skulle vara intressant att läsa brevet han skrev till SVT-ledningen. Jag vet inte om det finns bevarat.
https://www.svd.se/kanslig-styckmordsfilm-i-svts-kylskap
Senast redigerad av Draifos 2018-01-09 kl. 11:55.
Citera
2018-01-09, 22:45
Medlem
Nix din ärthjärna domstolen har inte tagit del av något gigantiskt material utöver det de redovisat. Omedlbarhetsprincipen gäller här.

Men jag upprepar min fråga
Har du fattat än hur du gjort bort dig vad gäller Råden och morddagen
Jag vill ha svar där innan jag pekar ut dina andra dumheter.
Citera
2018-01-10, 12:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nix din ärthjärna domstolen har inte tagit del av något gigantiskt material utöver det de redovisat.

Domstolarna har tagit del av en rad vittnesmål från väldigt många personer som vittnade på plats i rättssalarna, du och din trådbroder Draifos har med överhängande sannolikhet ej varit på plats för att höra dessa vittnen, din allmänna okunskap tyder dessutom på att du ej läst FUP:et och domarna från TR och KR.

Citat:
Men jag upprepar min fråga
Har du fattat än hur du gjort bort dig vad gäller Råden och morddagen
Jag vill ha svar där innan jag pekar ut dina andra dumheter.

Det finns fortfarande ingen fastställd morddag, detta datum är fortfarande ett mysterium och då faller ditt resonemang ihop som ett korthus.

Det går alltså inte att svara på din konstiga fråga.
Citera
2018-01-10, 14:44
Medlem
Citat:
Domstolarna har tagit del av en rad vittnesmål från väldigt många personer som vittnade på plats i rättssalarna, du och din trådbroder Draifos har med överhängande sannolikhet ej varit på plats för att höra dessa vittnen, din allmänna okunskap tyder dessutom på att du ej läst FUP:et och domarna från TR och KR.

.
Nej lilla gubben de vittnesmål som hörts är de som flertalet gånger diskuterats igenom här och som redovisas i domarna. Om de äår väldigt många kan ju diskuteras. Hoppas du lyckats ta in detta nu.
Citera
2018-01-10, 14:52
Medlem
Citat:

Det finns fortfarande ingen fastställd morddag, detta datum är fortfarande ett mysterium och då faller ditt resonemang ihop som ett korthus.

Det går alltså inte att svara på din konstiga fråga.
Herregud din dumhet trotsar verkligen all beskrivning. För sista gången Försök att samtidigt tänka på det du skrivit om Ragnars vittnesmål : Den dom som uppfyller ditt liv av för friska människor obegripliga skäl samt Rådens vittnesmål. Försök sedan att i ditt eget huvud föra ett samanhängande resonemang.
Citera
2018-01-10, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Herregud din dumhet trotsar verkligen all beskrivning. För sista gången Försök att samtidigt tänka på det du skrivit om Ragnars vittnesmål : Den dom som uppfyller ditt liv av för friska människor obegripliga skäl samt Rådens vittnesmål. Försök sedan att i ditt eget huvud föra ett samanhängande resonemang.

Ragnar har inte vittnat om någon morddag, han påstod i förhör att han fått ett telefonsamtal eller högst två från CdC i anslutning till sin födelsedag och detta har knappast någonting med Rådens vittnesmål att göra.

Menar du att en drinkares ord väger tyngre än en kvinnlig polis vittnesmål? Om svaret är ja så har nog även du tittat för djupt ner i flaskan
Citera
2018-01-10, 15:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej lilla gubben de vittnesmål som hörts är de som flertalet gånger diskuterats igenom här och som redovisas i domarna. Om de äår väldigt många kan ju diskuteras. Hoppas du lyckats ta in detta nu.

Nu ville jag göra dig och tråden uppmärksam på att det är en helt annan sak att sitta i en rättssal och höra de olika vittnena avge sina vittnesmål på plats för att där göra en bedömning av deras trovärdighet än att försöka misstänkliggöra deras motiv och trovärdighet 30 år senare här i tråden.

Du förstår kanske den rätt stora skillnaden?
Citera
2018-01-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ragnar har inte vittnat om någon morddag, han påstod i förhör att han fått ett telefonsamtal eller högst två från CdC i anslutning till sin födelsedag och detta har knappast någonting med Rådens vittnesmål att göra.

Menar du att en drinkares ord väger tyngre än en kvinnlig polis vittnesmål? Om svaret är ja så har nog även du tittat för djupt ner i flaskan
Din idiot! Jag menar att de i det här fallet faktiskt sammanfaller. I bägge fallen så är innebörden att hon levde efter den av åklagaren hävdade mordasdgen. Den dag som är sista möjliga för att dina inbillningar skall vara möjlig.
Citera
2018-01-10, 15:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Nu ville jag göra dig och tråden uppmärksam på att det är en helt annan sak att sitta i en rättssal och höra de olika vittnena avge sina vittnesmål på plats för att där göra en bedömning av deras trovärdighet än att försöka misstänkliggöra deras motiv och trovärdighet 30 år senare här i tråden.

Du får det att låta som att det inte på 80-talet fanns kritik mot detta. Det fanns det.
Citera
2018-01-10, 15:27
Medlem
Citat:

Nu var det inte vad du diskuerade. Men det har du kanske glömt några timmar senare. Sedan Är det faktiskt så att bevisning måste formuleras i ord och vara granskningsbar. Annars är det ingen bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in