Rättelse och kuriosa
För nåt år sen påstod jag att Monikas kompis AA var knuten till Älvsjö samtidigt som Vinof, på 70-talet, men det var i Kungälv Vinof var på 70-talet, och han var i Älvsjö i början på 80-talet. Jag tror att Vinof hade nån koppling till Älvsjömässan, och att han också lånade ut teknisk utrustning till RS (som han hotade 1984) och dennes son.
Jag råkade förresten se ett gammalt inlägg (skrivet av echoes), som handlade om Vinofs Opel. År 1973 poserade Vinof och hans partner på motorhuven på en Opel, och på bilden syns en del av registreringsskylten.
Just denna Opel noterades av polisen 1984, när lokalerna på Eugeniavägen 25 undersöktes.
Polisen hittade en Opel Kadett (CEA 685), som var avställd, tillsammans med 2 andra avställda bilar.
Echoes undrade var bilen tog vägen ...
På bilden syns bara bokstäverna CEA, och visst är det samma bil, så svaret på echoes fråga är enkelt. Bilen blev en skrotbil och hamnade på Eugeniavägen 26, 11 år efter att bilden togs ...
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Vinoff%20Vincent%20Olausson/vincentfotomona1_zpsb2c16b68.jpg.html?sort=3&o=4
Allt detta kanske har tagits upp redan, och lite spännande är det ....
Det fanns nån sorts mekanikerverksamhet på E-vägen år 1984, så det fanns kanske vettiga skäl att spara en gammal bil ...
Och enligt polisens anteckningar fanns alltså 3 avställda bilar, som ingen skulle sakna så mycket om de stals ...