Citat:
Det är korrekt. De ursprungliga texterna är väldigt torra och sakliga, helt utan spekulationer, och från början var det helt uppenbart att dödsorsaken inte ens kunde skönjas - men kvävning/strypning kan säkerligen uteslutas, eftersom lungorna inte visade minsta tecken på detta, och om jag minns rätt var de dessutom blodfattiga, och hade C dött pga syrebrist hade det synts på lungorna, som hade varit blodfyllda.
Det måste f.ö. vara lite komiskt för utomstående (de som bara läser tråden och inte skriver) att se L:s felaktigheter upprepas och elimineras hundratals gånger
Vi som skriver och läser på är ju vana, men för en oskyldig åskådare måste det se helt sjukt ut - en enstaka debattör påstår sig vara intresserad av fallet, men ignorerar fallets grundläggande fakta
Tragikomiskt är det. Eller rättare sagt patetiskt
Citat:
Från början gjorde polisen helt rätt, och hade man fortsatt på den sunda linjen så hade fallet säkert varit löst i slutet på 1984, och det finns en aspekt som har glömts bort - den här typen av gärningsman är ofta oplanerad (och förmodligen var han "låg" på många sätt, hade dålig hälsa, lite pengar, och det fanns nog sociala problem osv), och när han väl pratar med polisen är han antagligen likadan som när han begick brottet - dvs: han är antagligen skör.
Skörheten (som kan ha att göra med dåliga nerver, alkoholtörst, psykiska problem, fattigdom, pågående kriminalitet, rädsla för straff osv) kan vi se hos andra styckmördare, som begår enkla misstag, försäger sig, får spader strax efter brottet osv.
Inte ens en avtrubbad psykopat som Gonerka lyckades hålla ihop sig när han begick brottet och efteråt, och jag gissar att C:s baneman hade varit ganska fladdrig om han hamnat i ett förhörsrum strax efter C:s död, och jag gissar också att polisen missade gärningsmannen med en hårsmån ...
Och Vinofs underliga beteende känner vi ju till, och det hade varit väldigt intressant att se hur han och R och de andra gubbarna på E-vägen betett sig om polisen pratat med dom på allvar ... troligen hade någon av dom spruckit ganska snabbt.
Jag påstår inte att mördaren var just ngn av dessa personer, men att han fanns i deras närhet (i deras kretsar) tvivlar jag inte alls på.
Och Vinofs flyttgubbe R var troligen knuten till två missbrukarmiljöer på sommaren 1984, och båda dessa missbrukarmiljöer (på J***s väg/västra skogen och E-vägen 25) fanns precis vid fyndplatserna.
Och troligen träffade R offret i juni. Han var lång och mkt högljudd, hade blont vågigt hår och blå ögon och använde cannabis, och är säkerligen identiskt med "den blonde" mannen på Södermalm. Det är slutligen högljuddheten som avslöjar honom (han var "högljudd och frågade skrikande").
Och slutligen: troligen hade R och hans kompis en monetär konflikt med offret i juni, och summan (1000 kr) bör ha varit besvärande för två fattiga missbrukare.
Sammanfattning: offret/C hade troligen en konflikt med en kriminell missbrukare (R) som var geografiskt knuten till båda fyndplatserna på sommaren 1984. Firman på E-vägen låg ung 100 m från FP2, och knarkarkvarten i Västra skogen låg ung 1 km från FP1. Vidare fick R:s kriminella chef spader strax efter C:s död och undvek polisen, och denne chef (Vinof) kände offret/C.
De sista pusselbitarna bör inte vara så svåra att hitta, även om 32 år har gått ... så krasst och banalt är nog detta fall ... detta är överhuvudtaget inte spännande, och hur banalt det är får vi nog se till slut ... jag tror att vi närmar oss ett riktigt västagötaklimax ...
Det "fultjack" som C ville sälja (enligt vittnesmål) till "den blonde" och hans kompis bör f.ö. inte vara cannabis ("tjack" syftar vanligen på knark i pulverform), och troligen gällde affären också tyngre droger än cannabis, och troligen var "den blonde" mannen (som antagligen var R) inne i en väldigt jobbig period.
Jag har funderat på det underliga ordvalet - varför skulle vittnet kalla cannabis för "tjack" helt plötsligt, men så såg jag R:s namn i "Dojans" berättelse, och polletten trillade ner ... R knarkade nog rätt friskt 1984, vilket förklarar hans koppling till kvarten i Västra skogen. Han hade ett opiatmissbruk bakom sig, så inget kan ju uteslutas ...
Och sålde C "fultjack" i pulverform (kanske istället för cannabis - exakt vad det var vet vi inte) till R + kompis så låg hon nog pyrt till, minst sagt ... R hade hetsigt humör, och C blev dessutom avrådd, med tanke på "den blondes" personlighet.
Och jag tror - som jag tidigare nämnt - att den 15/6 är datumet då skiten träffar fläkten. C kunde hålla sig undan från SS och "den store mannan" (aka Robert/den blonde) en stund, men på fredagen stöter C och SS ihop, och nu ska det bli ordning på torpet ...
C har redan blivit hotad, hon har skaffat sig en heroinskuld, och troligen så har hon hamnat luven på en labil, våldsvan missbrukare (R/den blonde), och den stressade, mörkhårige mannen i city (1900/15.6) kan ha att göra med C.s misslyckade affärer.
En sexkund var han nog inte (då skulle han nog inte lalla runt med C i city), och knark ville han nog inte ha (påtänd var han redan), och en polare var han nog inte (han var för gammal), och CB var det inte (mannen var både för lång och för gammal).
Jag gissar att det här mannen var luttrad, och han spelade nog i en annan liga än C, och jag tror inte att han ville henne väl. Den här vagt skönjbara mannen var nog en av få personer som visste precis vad som hände i slutet på C:s liv ... jag gissar (på lösa grunder, det medges) att detta var en langare, en person med resurser, och C var till slut tvungen att konfronteras med sin ackumulerade problem, och allt gick åt helvete, som det gör i dessa kretsar ...
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-06-10 kl. 08:47.
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-06-10 kl. 08:47.