Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-11, 21:16
  #24037
Medlem
Ifall jag uttryckte mig oklart; att hitta ett identiskt fall går nog inte att hitta.Men det är inget konstigt i det, det är många fall det bara finns ett exemplar av. Så det du begär av Lawn är förstås en omöjlighet, däremot går det att hitta fall i kriminalhistorien som låter precis lika 'sagolika'. Men det är förstås inte lika intressant, för det vet alla om att det finns hur horribla ingredienser som helst i vissa brottsfall.
Citera
2016-05-11, 22:08
  #24038
Medlem
Fattar du - eller inte - att du drar ännu mera löjets skimmer över dom som körde justitiemordsracet för 30år sen?
För att inte tala om de galenskapsfeminister, som eldade på brasan!?
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ifall jag uttryckte mig oklart; att hitta ett identiskt fall går nog inte att hitta.Men det är inget konstigt i det, det är många fall det bara finns ett exemplar av. Så det du begär av Lawn är förstås en omöjlighet, däremot går det att hitta fall i kriminalhistorien som låter precis lika 'sagolika'. Men det är förstås inte lika intressant, för det vet alla om att det finns hur horribla ingredienser som helst i vissa brottsfall.
Citera
2016-05-11, 22:15
  #24039
Medlem
Så nu tycker du såå synd om lilla Monkan o lille Robban??!
Men hur var det med de två statligt justitiemördade läkarna då? Vilka ruelser var det du yttrade över deras öde?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Haha, att du orkar Jag tänker inte ha någon kontakt med dig via PM efter den flod av oförskämdheter du vräkt ur dig de senaste 3 åren, senast blev jag kallad foliehatt idag och parasit förra veckan, nä du gubbe lilla, kör den där valsen med någon annan i tråden eller privat. FB är inte heller din privata blogg där du kan utdela order. Det blir inga asterisker.

I princip allt jag postar här i tråden återfinns i FU, förutom de olika teorier jag brukar framföra och statistikbundna fakta som ibland poppar upp plus vissa lösa funderingar, sammantaget är det också fel att skriva ut de rätta fulla namnen på personer med koppling till detta fall som exempelvis misstänkta eller alternativa gärningsmän, personer som Robert och Monika tex som får ta emot mycket skit i tråden tack vare dig måste ju ha fingerade namn? Hela diskussionen om de alternativa gärningsmännens rätta namn är alltså onödig, slösa din tid och energi på nåt annat.

För stunden så har inte jag hela FU tillgänglig men jag vill komma ihåg att det var i oktober -84 som de båda husrannsakningarna hos de två läkarna ägde rum, vad finns det egentligen att invända mot detta?
Citera
2016-05-11, 22:24
  #24040
Medlem
Det du skrev nu har inget att göra med mitt inlägg. Jag påpekade bara det orimliga i att försöka hitta en liknande historia. Enligt Eremona så har inget hänt om man inte kan påvisa ett exakt likadant händelseförlopp nån annanstans. Jag säger alltså INTE att det har hänt. Nu brast det ju både här och där i bevisning vad gäller TH och TA, men det är ju inte ett bevis i sig att denna typen av brott (eller snarare denna grad av hemskhet) aldrig förekommer.
Citera
2016-05-11, 22:32
  #24041
Medlem
Det jag skrev har i högsta grad med det du skrev att göra - ity att du med bubblor söker blanda bort korten o även till äventyrs försöka lägga ett statligt justitiemord i dimma.
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Det du skrev nu har inget att göra med mitt inlägg. Jag påpekade bara det orimliga i att försöka hitta en liknande historia. Enligt Eremona så har inget hänt om man inte kan påvisa ett exakt likadant händelseförlopp nån annanstans. Jag säger alltså INTE att det har hänt. Nu brast det ju både här och där i bevisning vad gäller TH och TA, men det är ju inte ett bevis i sig att denna typen av brott (eller snarare denna grad av hemskhet) aldrig förekommer.
Citera
2016-05-11, 23:05
  #24042
Medlem
Ok.Visa mig ett till fall från modern tid där en statsminister promenerar med sin fru efter ett biobesök och blir skjuten av någon på öppen gata, som springer iväg och undkommer polisen. (Presidenter sittandes i bil med folkmassa omkring sig räknas inte, det ska vara liknande omständigheter). Då kan vi lägga Palmemordet till fablernas värld.
Jag tog upp det orimliga i ett resonemang, och du Niklas pratar om att älta justitiemord och galna feminister. ???
Citera
2016-05-11, 23:38
  #24043
Medlem
KalleXLs avatar
Samtliga mordutredare skulle direkt reagera om styck och mordmisstänkt var obducent och som hade nycklar till världens bästa mord och styckavdelning där man ostört kunde göra allt man ville utan risk för insyn. Fyndplatserna F1 och F2 där man fann da Costas kvarlevor låg dessutom misstänkt nära och på varsin sida om obducentens arbetsplats.
Citera
2016-05-12, 00:53
  #24044
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ifall jag uttryckte mig oklart; att hitta ett identiskt fall går nog inte att hitta.Men det är inget konstigt i det, det är många fall det bara finns ett exemplar av. Så det du begär av Lawn är förstås en omöjlighet, däremot går det att hitta fall i kriminalhistorien som låter precis lika 'sagolika'. Men det är förstås inte lika intressant, för det vet alla om att det finns hur horribla ingredienser som helst i vissa brottsfall.

(det fetade)

Med Eremonas logik så betyder det att eftersom det inte finns något identiskt fall så går det alldeles utmärkt att avfärda den ursprungliga gärningsbeskrivningen som åklagaren väckte åtal på. Men för alla oss som har varit intresserade av kriminalhistoria långt innan Eremona lämnade blöjstadiet så vet vi att ibland eller väldigt ofta kan verkligheten överträffa dikten med råge. Och med det inte sagt att åklagarens gärningsbeskrivning är någon absolut sanning, det vet fortfarande inte vi eftersom fallet inte kan sägas vara uppklarat. Det finns ett antal stora frågetecken kvar.

En sak bör dock poängteras: Eremona har ingen som helst rätt att ställa några krav på meningsmotståndare att dom ska kunna visa upp ett identiskt fall, det bör slås fast en gång för alla
Citera
2016-05-12, 01:13
  #24045
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Så nu tycker du såå synd om lilla Monkan o lille Robban??!
Men hur var det med de två statligt justitiemördade läkarna då? Vilka ruelser var det du yttrade över deras öde?

Monkan och Robban och inte minst Vinof har i princip övertagit obducenten och allmänläkarens roll här i tråden och får nu bära hundhuvudet eftersom dom blivit trådens nya syndabockar, iallafall om man ser till Eremonas veritabla storm av inlägg där det insinueras att Monkan, Robban och Vinof är högst suspekta, på vad sätt hjälper det da Costas anhöriga att få ett avslut när personer som inte ens tycks ha träffat da Costa den sista tiden utmålas som högst misstänkta? Var är alla trovärdiga vittnesmål som placerar denna trio i da Costas absoluta närhet precis innan hon försvinner? Det finns inga såna vittnesmål och det bör trådläsarna vara på det klara med.
Citera
2016-05-12, 02:36
  #24046
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ännu en personkoppling

Ja, nu faller pusselbit efter pusselbit på plats

Nu ska vi göra en historisk djupdykning ...

Låt oss snabbt återvända till "Dojan" och hans polare, som pratade mkt med polisen, om da Costa-relaterade "grejer" som de hittat i Solna (i ett källarförråd).

Det gällde en plånbok
, en batong osv.

En man som hade "Roberts" smeknamn (ett ovanligt smeknamn) skulle träffa en av de 2 pundarnas övervakare, och "Roberts" smeknamn ger såklart historien tyngd - det skapas ett sammanhang, och "Roberts" kontakt med Vinof känner vi ju till, och troligen träffade han också C 1984.

(det understrukna)

Den där historiska "djupdykningen" sker helt uppenbart på alldeles för grunt vatten, historien om Dojan och hans polares fynd av en plånbok i ett källarförråd var i själva verket av noll värde för den var ju tydligen inte alls da Costa relaterad? En av Sveriges kanske bästa journalister Lars Borgnäs har rett ut det där missförståndet rätt så bra för några år sen i sin bok.

Pundare är väl inte direkt heller kända för att ha bra minne av händelser som inträffade 12 år tidigare, tänker nu på förhöret med "Dojan" -99 , det är rätt svårt att hålla sig för skratt när man läser hur hans minnesbilder gestaltade sig. Sidan 33 högst upp

http://s1033.photobucket.com/user/da...ml?sort=9&o=12
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-05-12 kl. 02:41.
Citera
2016-05-12, 11:48
  #24047
Medlem
Historien om "Dojan" och hans vän finns att läsa på nätet, och den är betydligt intressantare än vad man kan tro; både tidsmässigt och geografiskt hamnar "Dojan" och hans vän precis invid FP2 och Robert, vars övervakare stämt möte med honom i knarkarkvarten i Västra skogen...

Enligt "Dojan" och hans vän skedde deras "fynd" strax innan C:s kvarlevor hittades, och polisens behandling av tipsarna var märklig.

Övervakaren hade f.ö. ett märkligt alias (Willy polis), och var förmodligen polistipsare... Övervakaren hette också Reinhold, och kan faktiskt vara Vinof, vilket förklarar hans gräddfil i utredningen och den märkliga kontakten med Robert... varför skulle en sund övervakare träffa en missbrukare i en pundarkvart?

Jag noterar i förbifarten en total brist på argument från trådens K-märkta foliehatt. Men hen har saknat argument sen 2011 😀
Intet nytt under solen 😊

Jag avslutar dagens skrivande med ett passande citat...

Rats get fat while good people die

Så är det.
__________________
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-05-12 kl. 11:56.
Citera
2016-05-12, 12:00
  #24048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Fyndplatserna F1 och F2 där man fann da Costas kvarlevor låg dessutom misstänkt nära och på varsin sida om obducentens arbetsplats.

Djuuuup suck 💀
Nej, Rättsläkarstationen låg bredvid fyndplatsernas sammanbindande linje.
Det heter fö inte obducent.
Gud, ge mig ett kretinvaccin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback