2003-11-24, 18:02
Medlem
paparazzis avatar
Hittade en gammal The Sun-artikel (som dock bör tas med en nypa salt), där det finns ett foto på TH: http://user.tninet.se/~rxn982c/vampire_doctor.jpg
Citera
2003-11-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.P
Min far gick på samma läkarkurs som Teet Härm så jag har två bilder på honom kan scanna in dem och lägga ut dem om någon är intresserad.

Gör gärna det!!!

Ingen som har någon bild på Thomas?? Tror aldrig jag sett någon faktiskt
Citera
2003-11-24, 18:59
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Läs boken "döden är en man" av nån snubbe jag glömt namnet på. Utmärkt bok i ämnet, ger även ett förslag på vem den verklige mördaren var även om han inte namnges.
.

Per Lindeberg
Citera
2003-11-24, 19:41
Medlem
För övrigt kan man notera att uppfattningen om att läkarna är skyldiga inte är ostridig. Professor Anders Agell har tidigare i höst lämnat in en resningsansökan i fallet. Kärnpunkten i den är massiv kritik av bevisupptagningen i förundersökningen samt likaledes massiv kritik av bevisvärderingen i domstolarna. Håller den senare för att det skall anses styrkt utom rimligt tvivel att läkarna mördade Catrine da Costa och därefter styckade hennes kropp?
Citera
2003-11-24, 20:07
Medlem
back flashs avatar
Ok. Om man nu ska läsa om mordet bör man inte bara läsa Per Lindbergs bok "Döden är en man". Man bör även läsa Hanna Olssons "Catrin och rättvisan" . Själv tycker jag den senare är en bättre bok, vilken som ger sanningen är därmot en öppen fråga...
Citera
2003-11-24, 22:36
Medlem
kulan45s avatar
Har läst båda böckerna. De är skrivna ur två olika vinklar. Bra båda två.
Hanna Olsson´s bok var mer känslo laddad.Hon tyckte förmodligen de var skyldiga.

Det är bara mördaren/mördarna och Catrine som vet.
Catrin fick yttra sig i går

Såg ” förnimmelse av mord ” på kanal 5 i går . Suspekt program.
Jörgen Gustavsson såg i sina ”syner” att det fanns en annan kvinna med även hon skulle vara död.
Kom då och tänka på att det var flera mord på kvinnor under denna tid bla horor.
Tyvärr så var media så kåta på fälla dessa två läkare. Så de fick inte någon media uppmärk. Förutom journa. Tycker att allmänläkaren kan få tillbaka sin legitimation .
Men Obducenten borde inta få tillbaka den, han kan ju fortsätta att föreläsa.
han har själv medgivit - vid olika tillfällen köpte sexuella tjänster av prostituerade. En rättsläkare ska naturligtvis under inga omständigheter vara kund hos prostituerade. Detta är ett ovillkorligt yrkesetiskt krav, eftersom rättsläkaren i sitt arbete ofta ansvarar för undersökningar av just prostituerade.

Enligt detta suspekta program på tv5 så ska Catrines organ ha försvunnit till öst.
Teet´s hemtrakter. Man kan undra hur Catrins familj kände när de såg programmet…
Var det någon som såg det ?
Citera
2003-11-24, 22:46
Medlem
Hälsan Självs avatar
Per Lindberg vederlägger i "Döden är en man" i stort sett de flesta teserna i Hanna Olssons bok.
Tyvärr verkar skadan som den hysteri som Hanna Olssons bok( hedersdoktor vid anrika Umeå universitet) underblåste vara irreparabel. Tron på de båda männens skuld är en folkrörelse som flera kulturpersonligheter och en och annan docent har gjort sig en karriär på.
De senaste veckorna har Expressen och aftonbladet främst ödslat tid på den s.k. Ranelid -Skuggefejden istället för att skriva om proffessor Agells resningsansökan. Public Service televisionen har för inte så länge sedan gjort vad den kan för att förhindra att de båda männen återupprättas som människor och yrkesmän.
Citera
2003-11-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.A.P
Min far gick på samma läkarkurs som Teet Härm så jag har två bilder på honom kan scanna in dem och lägga ut dem om någon är intresserad.
Please do!
Citera
2003-11-25, 08:02
Medlem
Stranglers avatar
Tja vad ska man tro?

Man kan välja att tro på:
1 Polisen, som inte längre betraktar de bägge läkarna som misstänkta
2 Per Lindeberg, Anders Agell mfl som totalt underkänner bevisningen och visar att den i vissa delar är förfalskad, och att den i sina starkaste delar är fullständigt värdelös. Observera att ingen enda av alla som hörts i den offentliga debatten lyckats påvisa någon felaktighet i deras granskning, trots att många kritiserat dem för deras slutsatser.

Eller så kan man tro på:
1 Hanna Olsson, Kristina Hultman mfl som hävdar att läkarna är skyldiga därför att de är män och överklass, och att påståendet om motsatsen är uttryck för kvinnohat och sympati med lustmördare
2 Hemsidor på internet typ denna: http://www.geocities.com/Area51/Shad...no_frames.html som inte ens har koll på välkända fakta som vems dotter den lilla flickan är (allmänläkarens). "Area51" i url:en borde f ö locka konspirationsteoretikerna och vara en varningssignal för övriga.

Edit: url som blev fel

Välj själv.
Citera
2003-11-25, 09:34
Medlem
bajsbuskes avatar
http://www.mediemordet.com

Har precis läst igenom allt på sidan.
Tycker att alla andra med intresse bör göra det också.
Står rätt mycket information där....sen kan man ju fråga sig om allt är sant också
men det gav iaf mig en klarare bild.
Citera
2003-11-25, 12:06
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangler
2 Hemsidor på internet typ denna: http://www.geocities.com/Area51/Shad...no_frames.html som inte ens har koll på välkända fakta som vems dotter den lilla flickan är (allmänläkarens). "Area51" i url:en borde f ö locka konspirationsteoretikerna och vara en varningssignal för övriga.

Har svårt att se hur någon över huvud taget kan ta sidan på allvar. Faktafelen är ganska slående. Först och främst så verkar denna sida tagit det mesta av sitt material från en annan sida http://www.sacrosanctum.org/research/haerm.html det enda geocities sidan har gjort är att formatera den lite annorlunda och rensat ut några småsaker.

Från geocitiessidan får man följande:
"On August 1st another body was found. Kristine Cravache, 27, was found naked and strangled in Stockholm’s red light district.
Over the next few weeks Lena Grans, Cats Falk, Lena Bofors, Lena Manson and Lota Svenson all disappeared. Police assumed that they all suffered the same fate as the first three. "

Finns det ett "red light district" i stockholm? Det är mer än jag visste.
Sedan så har jag svårt att tro att polisen antog att Lena Gräns och Cats Falk gick samma öde till mötes eftersom dom åkte i vattnet med sin bil?
En länk för er som har svårt att läsa innantill.
http://www.llstiftelsen.se/sok/visa_...artikelid=2135

Sedan hittar man följande vilket förvisso inte behöver vara fel men jag har inte hört det förut.
"While Haerm was being questioned police searched his home. There they found something very disturbing - a picture of his wife choking to death. I guess that it would have been hard for her to have taken this picture as she had apparently hung herself. The police believed they had another murder on their hands."

Så kommer fortsättningen på dom riktigt allvarliga faktafelen
"In March 1985 the bodies of two of the missing prostitutes were found. Lena Grans and Cats Falk were found in a car submerged near the sea near Hamarby. They were killed in a similar manner to the earlier victims. "

Nämen! Polisen tror att en bil med styckade kvinnor i bara har råkat köra av hammarbykajen?

Sedan är jag bara lite petig så jag påpekar hur mycket obildad amerikan författaren är:
"To even expect people to believe this crap seems insulting to their intelligence, but prosecutors were able to find twelve people who bought it, and unfortunately these were the twelve people in the jury box."

Det är som vanligt alltid bäst att läsa hela texten men i det här fallet skulle jag vilja glömma att jag över huvud taget hittade den.
Citera
2003-11-25, 12:32
Bannlyst
Hade man inte hittat en kille också som verkade VÄLDIGT intressant vad gäller skuldfrågan om morden, och att han tydligen även hade erkänt att han var mördaren för flera av sina närmaste, men till slut hade begått självmord?
Har något svagt minne av något sånt.

Som ni påpekar, media skriver hellre om skit som Robinson än att granska sånt här. Kanske för att det är media själv som har stämplat dessa två gossar på livstid som skyldiga, fast det mesta talar om motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in