2015-07-07, 21:45
Medlem
Behöver lite hjälp, då jag är dålig på kartor, kan någon, utifrån denna skiss markera var "Billiga Andersson", dvs Eugeniavägen 25 låg?

Här finns en karta som går att använda.
Citera
2015-07-07, 22:35
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Behöver lite hjälp, då jag är dålig på kartor, kan någon, utifrån denna skiss markera var "Billiga Andersson", dvs Eugeniavägen 25 låg?

Jag tolkar det som om det är där någonstans där det står "åde" i texten "Eugeniavägens industriområde".
Citera
2015-07-07, 22:42
Medlem
Citat:
Förmodligen.

Men det är verkligen besynnerligt att man hittat dessa plastsäckar med plasttunnor i närheten av BÅDA fyndplatserna. Vem slänger sådana omkring sig? Jag har för övrigt svårt att se dessa "tunnor" framför mig. En "tunna" för mig är stor. Varför ens bemöda sig med att lägga den i plastsäck? Det här var mycke märkligt. Men som sagt, de kanske inte har något med detta att göra. Eller så är det kanske ytterligare en länk till den där fastighetsskötaren? Kanske var det skräptunnor? Eller tunnor som innehållit rengöringsmedel? Jag vet inte riktigt hur man ska tolka ordet "tunnor/tunna" i det här sammanhanget när det inte finns något ytterligare beskrivet om dem. Vi vet ju inte hur stora de var eller varifrån de kom.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2015-07-07 kl. 22:53.
Citera
2015-07-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag tolkar det som om det är där någonstans där det står "åde" i texten "Eugeniavägens industriområde".

Jag gjorde det också, det är ju sjukt nära fyndplatsen! Men det kanske går att tolka som att det är nära Uppsalavägen också..Kartan är minst sagt vag.
Senast redigerad av echoesofglory 2015-07-07 kl. 23:00.
Citera
2015-07-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Men det är verkligen besynnerligt att man hittat dessa plastsäckar med plasttunnor i närheten av BÅDA fyndplatserna. Vem slänger sådana omkring sig? Jag har för övrigt svårt att se dessa "tunnor" framför mig. En "tunna" för mig är stor. Varför ens bemöda sig med att lägga den i plastsäck? Det här var mycke märkligt. Men som sagt, de kanske inte har något med detta att göra. Eller så är det kanske ytterligare en länk till den där fastighetsskötaren? Kanske var det skräptunnor? Eller tunnor som innehållit rengöringsmedel? Jag vet inte riktigt hur man ska tolka ordet "tunnor/tunna" i det här sammanhanget när det inte finns något ytterligare beskrivet om dem. Vi vet ju inte hur stora de var eller varifrån de kom.

Här är iaf en lite bättre bild på fastighetskötaren/portvakten:

http://s1033.photobucket.com/user/da...nfkl2.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2015-07-07 kl. 23:18.
Citera
2015-07-07, 23:32
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar

Hittade man verkligen tunnor på båda platserna?
Jag fattar det som om att man hittat säckar i närheten av FP1 som var knutna på liknande/samma sätt som säcken med tunnorna på FP2 och att det var det som var sambandet.
Citera
2015-07-07, 23:46
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:

Antagligen där bokstaven "å" är på ordet industriområde. Skall se om jag kan slänga upp en "vettig" bild imorgon.
Edit: pucktvåa. Habet han före
Citera
2015-07-07, 23:56
Medlem
habets avatar
Citat:
Jag gjorde det också, det är ju sjukt nära fyndplatsen! Men det kanske går att tolka som att det är nära Uppsalavägen också..Kartan är minst sagt vag.

Stämmer skissen något så när så är jag nog ganska säker på att det (Eugeniavägen 25) ligger väster om FP2 och inte närmare Uppsalavägen. Den böjen som är inritad stämmer väldigt bra med hur gatan såg ut. Däremot är det väl kanske osäkert hur långt ifrån den böjen som 25 låg, skissen är ju väldigt schematisk. Mellan 17 och 25 bör det ju vara 3 fastigheter men jag har för mig att jag läst här i tråden att det var något nummer som saknades där kan jag dock minnas fel.

I det här inlägget av 'Anno82' finns en karta, där kan man se hur det såg ut 1958 (och idag), flytta bara lite till höger så ser man ganska bra hur det såg ut på Eugeniavägen tidigare.
Citera
2015-07-07, 23:56
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ni båda tolkar rätt, kommer man körandes på Uppsalavägen och skall till Billiga Andersson så stämmer skissen med dels vilken avfart man skall ta och när väl vägen går ner till industriområdet.
Bra deal och med bil ligger ju Eugeniavägen 25 nära Uppsalavägen.
Citera
2015-07-08, 00:06
Medlem
så lokalen/baracken kanske syns här på flygfotot.. Eugeniavägen i Röda boken: http://s1033.photobucket.com/user/da...ee2ed.jpg.html
Citera
2015-07-08, 00:35
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
så lokalen/baracken kanske syns här på flygfotot.. Eugeniavägen i Röda boken: http://s1033.photobucket.com/user/da...ee2ed.jpg.html

Ja lokalen borde vara någon av de tre byggnaderna vid eugeniavägenlappen längs ner i bild. Men med tanke på de andra kartorna så vill jag placera nr 25 precis till vänster om de tre vagnarna på rälsen. Men det ser inte ut att vara någon byggnad där.
Citera
2015-07-08, 00:38
Medlem
slemwalkers avatar
http://www.mysterium24.se/wp-content...c-f2-c_600.jpg
Annan flygbild. Där verkar det finnas en byggnad som knappt syns på polisens flygfoto. Jag tror nr 25 är den långa byggnaden med det rostbruna taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in