2009-06-09, 14:48
Medlem
Hovrättens beslut

I Monica Antonssons blogg kan ni ta del av de riktiga dokumenten, Hovrättens beslut.

http://monicaantonsson1.blogspot.com/2009/06/i-sanningens-tjanst.html
Citera
2009-06-10, 12:37
Bannlyst
Debattartikel till stöd för läkarna

http://www.dagensmedicin.se/asikter/debatt/2009/06/10/lakarforbundet-bor-forklar/index.xml
Citera
2009-06-10, 22:31
Medlem
Läkarförbundet

Tur att man inte är läkare och medlem av det förbundet... inte mycket stöd att hämta där.
Citera
2009-06-14, 13:12
Medlem
JK-anmälan av utredarna

Jag tycker att vi ska göra det vi kan ända till slutet. Varför inte en anmälan till exempelvis JK, eller JO, av da Costa-utredarna? Något i stil med följande borde fungera:

"Jag önskar en granskning av da Costa-utredningen. I alla mordärenden använder man sig av teknisk bevisning. Undantaget är i fallet da Costa. Fingeravtrycken på de säckar da Costas kropp återfanns i är inte de tidigare utpekade läkarnas. Hårstråna på handduken bredvid da Costas kropp tillhör
inte heller läkarna. När detta framkom upphörde tydligen rättsväsendets ansträngningar att finna Catrines mördare. Min anmälan riktar sig dels mot de utredande poliserna och dels mot åklagaren Stefan Bergman som visat totalt ointresse av att få fram DNA-material från den styckmordsdömde slaktaren".
Citera
2009-06-14, 13:30
Medlem
JK-anmälan av utredararna, adresser

Här kommer adresserna:

registrator@jk.se, justitieombudsmannen@riksdagen.se

Vet inte vilken som är lämpligast i detta fall. Men låt oss visa att det finns ett "allmänintresse",som det så ofta talas om i media i dag, att lösa detta fall!
Citera
2009-06-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galenos
Jag tycker att vi ska göra det vi kan ända till slutet. Varför inte en anmälan till exempelvis JK, eller JO, av da Costa-utredarna? Något i stil med följande borde fungera:

"Jag önskar en granskning av da Costa-utredningen. I alla mordärenden använder man sig av teknisk bevisning. Undantaget är i fallet da Costa. Fingeravtrycken på de säckar da Costas kropp återfanns i är inte de tidigare utpekade läkarnas. Hårstråna på handduken bredvid da Costas kropp tillhör
inte heller läkarna. När detta framkom upphörde tydligen rättsväsendets ansträngningar att finna Catrines mördare. Min anmälan riktar sig dels mot de utredande poliserna och dels mot åklagaren Stefan Bergman som visat totalt ointresse av att få fram DNA-material från den styckmordsdömde slaktaren".
Alltså jag kan inte fatta en sak... Det är drygt en månad kvar till ett av Sveriges mest uppmärksamma och omskakande mål preskriberad. Trots det hörs det knappt ett ljud om det i tidningar och TV. Borde inte massmedia försöka starta en slagts opinion för att polisen faktiskt försöker anstränga sig lite nu.
Citera
2009-06-15, 20:58
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberfriend
Borde inte massmedia försöka starta en slagts opinion för att polisen faktiskt försöker anstränga sig lite nu.

Nej media vill gärna få saken ur världen så att de slipper stå vid skampålen. Många journalister, debattörer, krönikörer och annat mediefolk var de som stod först i kö för att hudflänga de två läkarna. Skulle sanningen komma fram nu så skulle dessa avskum få be om ursäkt offentligt och det vill de naturligtvis inte
Citera
2009-06-16, 22:35
Medlem
En vettvillings blogg och eventuella bok(?)

Fallet da Costa drar åt sig många galningar, feminazistiska rödluvor är bara några av dem. Här är en blogg från en man som säger sig skriva på en bok.

"Det ligger ett väldigt stort ansvar på Socialstyrelsen, vågar dom ge läkarna legetemationerna tillbaka, ponera att dom får en läkartjänst och vill hämnas samhället för att dom har varit isolerade från samhället i 25 år, vad kan läkare göra som har läkarlegetemationer, det är en maktfaktor, en läkare har alla möjligheter att dölja ett mord, det dör människor varje dag på våra sjukhus äldreboende o.s.v.

Det är ganska lätt för en läkare att ordinera en överdos på en patient om dom har något ont i sinnet

Är det inte viktigast att tänka på patientsäkringen?

(...)

Hanna Olsson har i sin bok publicerat all fakta i fallet, hur styckningen gick till och vad alla experter har kommit fram till..."

Ta del av alla hans utlägg (jag vet inte vad jag ska kalla dem...) och BEMÖT DEM gärna med kunskap, fakta och argumentation!

http://www.hanky.se/theThirdMan
Citera
2009-06-17, 10:39
Bannlyst
Citat:
Fallet da Costa drar åt sig många galningar, feminazistiska rödluvor är bara några av dem. Här är en blogg från en man som säger sig skriva på en bok.

"Det ligger ett väldigt stort ansvar på Socialstyrelsen, vågar dom ge läkarna legetemationerna tillbaka, ponera att dom får en läkartjänst och vill hämnas samhället för att dom har varit isolerade från samhället i 25 år, vad kan läkare göra som har läkarlegetemationer, det är en maktfaktor, en läkare har alla möjligheter att dölja ett mord, det dör människor varje dag på våra sjukhus äldreboende o.s.v.

Det är ganska lätt för en läkare att ordinera en överdos på en patient om dom har något ont i sinnet

Är det inte viktigast att tänka på patientsäkringen?

(...)

Hanna Olsson har i sin bok publicerat all fakta i fallet, hur styckningen gick till och vad alla experter har kommit fram till..."

Ta del av alla hans utlägg (jag vet inte vad jag ska kalla dem...) och BEMÖT DEM gärna med kunskap, fakta och argumentation!

Diagnos : bloggaren är knäpp !
Citera
2009-06-17, 20:45
Medlem
månss avatar
Citat:

Han kan omöjligt vara allvarlig! Är han det så är han jävligt rubbad
Citera
2009-06-18, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberfriend
Alltså jag kan inte fatta en sak... Det är drygt en månad kvar till ett av Sveriges mest uppmärksamma och omskakande mål preskriberad. Trots det hörs det knappt ett ljud om det i tidningar och TV. Borde inte massmedia försöka starta en slagts opinion för att polisen faktiskt försöker anstränga sig lite nu.

Det enda som kommer ske är garanterat kommer så få se en TT-artikel signerad en viss Tures dagen då fallet preskriberas.

Det verkar ju inte spela någon roll vad vi gör. De senaste dagarna har mail-bombarderat både riksåklagaren, chefsåklagaren och Magnus Sallrot angående fingeravtrycken. Har inte hört ett dyft. Slaktarens fingeravtryck finns ju polisens arkiv. Hur svårt ska det vara att engagera sig i den saken? Polisen skiter i det bara.

Dessvärre kan jag nog kanske till viss del förstå polisens ointresse. Jag arbetar själv på en MYCKET resultatinriktad statlig myndighet. Inga vill ödsla tid och resurser på något som inte kommer ge resultat i papperen. Allting idag är så inriktat på att leverera resultat. Jag själv har arbetsuppgifter som jag borde göra, men som jag struntar i, eftersom jag vet att ingen följer upp de resultaten. Det gäller att lägga krutet på det som ger resultat. Det kan man visa att man gjort, och som då i slutändan mynnar ut i högre lön.
Citera
2009-06-18, 23:39
Medlem
kramdjurs avatar
När det var rättegång så kom den enes fru/sambo till rättssalen i superkort kjol och hans advokat förmanade ledamöterna att inte lägga någon vikt vid hennes klädsel! Var det obducenten eller allmänläkaren hon tillhörde och finns det något mer skvaller om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in