Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Damen utanför Rättsläkarstationen i Solna som efter lång tid trodde att hon sett något intressant var väl bara ett i en rad av "vittnen" som hade alltför livlig fantasi -samt dålig förmåga att minnas rätt. Kanske var det vid midvintertid som hon gjorde iaktagelsen, med två stygga vargar som med lilla rödluvan i följe stegade in i byggnaden för att ha en orgie i ond död? I sagornas Sverige har folket matats med dessa skrönor, vilka LäkarStyckarna har gottat sig i.
Den aldrig utredde "Bosse" - som var styckare och väl egentl. heter något annat - är ju en av de få tragiska figurer i daCosta-Såpan som fortfarande lever. Vilka plågsamma mardrömmar rids han av om natten? Och vad vet hans "vänner"?
En riktig folkskröna var det

Bögsex, ögonätande, styckmord, bilkörning, dumpning, duschning, allt på 2 timmar blankt

Och till råga på allt sa folk runt Catrine att hon levde efter pingsten, tex kompisen Saba, som sa att hon såg Catrine en vecka efter 8/6, släktingen som sa att Catrine ringde efter 19/6, och vännen Ragnar som sa att Catrine ringt ngn dag efter 10/6 ...
Bosse lever, han är pensionär och gift, bor i Sverige, han är nästan 70 år nu. Han dömdes för incest på 80-talet, och bodde i huset bredvid Uffe/väktaren.
Med tanke på Bosses gamla brott och kopplingen till Catrines vänner (Uffe + väninna VB) är det självklart viktigt att inte hänga ut honom, så jag postar inget namn eller några personsiffror.
Ett avskyvärt brott, absolut, men vi vet inte hur rättegången gick till, och det har gått mer än 30 år.
Jag är ingen nätlynchare, och om nu Bosse rett upp sitt liv är väl bra så. Att outa folk är mkt vanskligt. CB blev som bekant uthängd på nätet, och det var taskigt, och dessutom korkat, för hade han ngn info så finns det inte en chans i h-e att han träder fram nu ...
Bosses papper (FUP, p-akt) finns iaf tillgängliga, och jag vet precis vilken instans som har hans handlingar.
Jag har mkt att göra, som alla andra, men jag ska läsa Bosses gamla FUP så fort jag har tid, men jag har inte ens börjat med Vinofs än.
Om ngn som jag litar på vill diskutera Bosses uppgifter, skicka ett PM, så kan jag hjälpa till med grundfakta. Jag väntar också på en papperssändning som kommer med snigelposten. Kompletterande uppgifter om Bosse är på väg ...
---------------------------------------------------------------------
Apropå Catrines död finns det en faktor som alltför ofta glöms bort, och det är kroppsdelarnas blodbrist; kroppsdelarna var extremt blodfattiga, och detta tyder på stickande eller skärande våld, och antagligen skedde inte strypning, som får lungorna att blodfyllas. Lungor är som svampar, och hade Catrine strypts borde man hittat ordentliga blodsamlingar, koagulerat blod, i lungorna.
Kroppen tömdes antagligen inte på blod efter döden; om hjärtat inte slår är det mkt svårt att åstadkomma en sådan här omfattande blodtömning. Det är troligt att Catrine utsattes för våld mot halsen och/eller buken, och att förloppet var hastigt. En skada på stora kroppspulsådern eller halspulsådern är tex extremt avgörande, och döden sker blixtsnabbt om inte hjälp kommer.
Den sammanlagda bilden tyder på ett oplanerat brott, och att Catrine inte dog av en överdos, ett slag mot huvudet eller ngt annat som inte involverar extremt blodvite.
Summering: Catrine dog antagligen snabbt, hon blödde antagligen mkt, den som paketerade kroppsdelarna valde inte optimala påsar (tunna plastpåsar är sämsta alternativet), han hann nog inte välja vilka plastpåsar han skulle använda, kroppsdelarna hamnade synligt, mitt i tätorten, de grävdes inte ner eller sänktes i vatten, och styckningen verkar visa på en viss ambivalens och brådska (benen delades olika, och på v-benet användes försöksvis en såg).
Allt detta sammantaget tyder på ett oplanerat brott. Extremt få personer planerar ett sådant här scenario. Planerade ngn att döda Catrine skulle den antagligen ha valt en plats utomhus, till att börja med, och styckningen hade inte varit nödvändig. Med tanke på Catrines livföring hade ett utomhusscenario varit extremt lätt att planera och fullborda.