Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-26, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Att ni "ger upp" pingsthelgen och i stället fokuserar på att styckningen ägt rum så långt som en vecka efter pingsthelgen tyder ju på att de sista skruvarna börjar släppa hos er.

Detta scenario är ingalunda något nytt för mig. Har även tidigare här i tråden skrivit om detta. Jag ger inte upp pingsthelgen, men man ska inte bara låsa sig fast vid en sak. Man bör vara betydligt mer flexibel än så.
Citera
2013-08-27, 00:02
Medlem
Och varför ska du blanda in GW (igen) i denna Läkarstyckningssoppa?? Är det inte illa nog som det är i alla fall, med alla tossiga Justitiemörderskor och andra menedare?

Och varför börja backa på den heliga Pingsten 1984 - ty det var ju bara just DÅ som du och Hagen egentligen anser att de två Styckade Läkarna hade tid och möjlighet att gå loss med styckningsredskapen? Eller har jag missuppfattat er helt?? Var det verkligen 1984 som Catrin dog?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mediemordsvännerna, tillika "Sanningsstyckarna" är ohjälpligt fastlåsta vid Pingsthelgen och det fastän rätten skrev att styckningen skett under eller i nära anslutning till Pingsthelgen
Fråga mig inte varför men ska man komma någon vart med ett fall så får man definitivt tänka "utanför ramarna" och "improvisera" lite för guds skull

Och apropå GW, vad skulle han in i detta fall och göra ?
Har det kommit något positivt utav hans medverkan ?
Skulle inte tro det
Citera
2013-08-27, 00:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, det blir ju väldigt besvärligt när rätten inte skriver när, var eller hur den döda kroppen skulle styckats.

Att ni "ger upp" pingsthelgen och i stället fokuserar på att styckningen ägt rum så långt som en vecka efter pingsthelgen tyder ju på att de sista skruvarna börjar släppa hos er.

Det blir extra tydligt när ni till och med försöker övertyga oss om att detta ingick i rättens resonemang, att styckningen skulle ha ägt rum en vecka efter pingsthelgen. Som att det skulle finnas täckning för detta.

Jag undrar bara hur rätten då kunde skriva att styckningen ägt rum under eller i nära anslutning till pingsthelgen ?

I nära anslutning till måste ju betyda ett tidsspann några dagar framåt åtminstone eller hur ?

Hur tolkar du själv i nära anlutning till ?
Citera
2013-08-27, 00:04
Bannlyst
Citat:
Det är för övrigt ytterst ironiskt hur en användares avatar och signatur till 100% är totalt oförenlig med vart och ett av de 3000+ inlägg användaren gjort i tråden. Du borde fundera på vad det egentligen betyder.

Och vad vet du om att det förhåller sig så?
Citera
2013-08-27, 00:05
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och vad vet du om att det förhåller sig så?
Ja, vad vet jag om det?

Är det ställt utom varje rimlig tvivel att det inte förhåller sig så? Kan du utesluta det?
Citera
2013-08-27, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och varför börja backa på den heliga Pingsten 1984 - ty det var ju bara just DÅ som du och Hagen egentligen anser att de två Styckade Läkarna hade tid och möjlighet att gå loss med styckningsredskapen? Eller har jag missuppfattat er helt?? Var det verkligen 1984 som Catrin dog?

Handlar inte om att backa, men man bör ha en alternativ tid och plats. Jag har alltid sådana här parallella scenarior i skallen, vad gäller kruxiga brottsfall.
Citera
2013-08-27, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ja, vad vet jag om det?

Är det ställt utom varje rimlig tvivel att det inte förhåller sig så? Kan du utesluta det?

Jag utgår naturligtvis ifrån att jag har rätt och svarar och resonerar därefter. Precis som du och alla andra gör här, som har en övertygelse.
Citera
2013-08-27, 00:10
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Jag undrar bara hur rätten då kunde skriva att styckningen ägt rum under eller i nära anslutning till pingsthelgen ?

I nära anslutning till måste ju betyda ett tidsspann några dagar framåt åtminstone eller hur ?

Ja, i nära anslutning är ju i alla fall inte plus/minus en vecka.

Om du själv skulle blivit utpekad för ett preskriberat brott, som inte tas upp av en brottmålsdomstol, utan en förvaltningsdomstol. Hade du då godtagit att brottet, enligt rätten, skulle begåtts inom tidsrymden av en vecka (ej vidare specificerat), att rätten inte nämner något om var eller hur brottet skulle begåtts?

Anser ni att det är "ställt utom varje rimlig tvivel" att läkarna styckat Catrine da Costas döda kropp när rätten inte kunde fastslå när (åtminstone inom en tre-dagarshelg, plus/minus några dagar), inte kunde fastslå var, och inte kunde fastslå hur brottet skulle begåtts. Är det att ställa det utom varje rimlig tvivel, anser ni?
Citera
2013-08-27, 00:11
Bannlyst
Citat:

"I nära anslutning" kan ju avse hela veckan efter pingst. Jag menar, det är inte så långt ifrån.
Däremot skulle jag inte vilja skriva under på att veckan efter veckan efter pingst är i nära anslutning.
Citera
2013-08-27, 00:12
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Jag utgår naturligtvis ifrån att jag har rätt och svarar och resonerar därefter. Precis som du och alla andra gör här, som har en övertygelse.
Försök inte likställ dig med mig, som om vi båda skulle ha en "övertygelse". Det spelar ingen roll vilken fakta folk låter dig ta del av, du håller fortfarande fast vid din tro.

"Jag utgår naturligtvis ifrån att jag har rätt och svarar och resonerar därefter." = Det låter närmast som en fanatiker som talar.
Citera
2013-08-27, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ja, i nära anslutning är ju i alla fall inte plus/minus en vecka.

Om du själv skulle blivit utpekad för ett preskriberat brott, som inte tas upp av en brottmålsdomstol, utan en förvaltningsdomstol. Hade du då godtagit att brottet, enligt rätten, skulle begåtts inom tidsrymden av en vecka (ej vidare specificerat), att rätten inte nämner något om var eller hur brottet skulle begåtts?

Anser ni att det är "ställt utom varje rimlig tvivel" att läkarna styckat Catrine da Costas döda kropp när rätten inte kunde fastslå när (åtminstone inom en tre-dagarshelg, plus/minus några dagar), inte kunde fastslå var, och inte kunde fastslå hur brottet skulle begåtts. Är det att ställa det utom varje rimlig tvivel, anser ni?

Det kan i en del fall anses vara ställt utom allt rimligt tvivel vem som är den skyldige, men däremot inte veta säkert när brottsoffret dött.
Citera
2013-08-27, 00:16
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
"I nära anslutning" kan ju avse hela veckan efter pingst. Jag menar, det är inte så långt ifrån.
Däremot skulle jag inte vilja skriva under på att veckan efter veckan efter pingst är i nära anslutning.
Anser du då att det är "ställt utom varje rimlig tvivel" att läkarna styckat Catrine da Costas döda kropp när Kammarrätten:

...Fastslår att styckningen ska ha skett inom en tvåveckorsperiod (som ni själv sa, "i nära anslutning" kan innefatta hela veckan efter, och borde således kunna innefatta mån-tor samma vecka som pingsthelgen också).

...Inte fastslår var kroppen ska ha styckats.

...Inte fastslår hur kroppen skulle styckats.

Är det att ställa det utom varje rimlig tvivel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in