Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Varför skulle några kollegor skänka bort en sån där liten docka med tillhörande "snara" ?
Såvitt jag känner till har vi endast THs ord på detta. Precis, som vi bara har hans ord på att hans hustru varit nere (dvs. självmordsbenägen) den sista tiden, innan hon till slut påträffades död i deras lägenhet. Han säger sig ha hindrat henne ifrån att ta sitt liv tidigare, så varför försökte han inte hindra henne
denna gången? Motsägelsefullt, eller hur? Han kunde ha slitit upp dörren och rusat in i lägenheten, men gjorde inte det. Varför? Jo, han
ville inte förstöra inventarierna.

Japp, för mig är det självklart att hon inte tog sitt liv. Och en kommissarie köpte bara rakt av det som TH berättade för denne. Den här kommissarien borde ha hört A-Cs päron, syskon, chef, arbetskamrater, vänner och andra bekanta. Tyvärr gjorde han inte det.
Dockan hittades i ett jalusiskåp i THs arbetsrum, i hans hem. Frågar ni mig så tycker jag den där dockan är bisarr. Skulle min hustru hänga sig, så inte f-n skulle jag ha en docka med en sladd runt halsen hemma, ja, oavsett om jag fått den i present eller inte. Och lägger man dockan till hans intresse för hängningar och hans hustrus mystiska dödsfall, så får i alla fall jag fram en bild som inte är vacker precis.
Det är bara så
pinsamt att läsa vad läkarvännerna skriver om hans oskuld...jösses.