2013-06-26, 00:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Varsågod: http://minfil.org/m1j2cbbfb5/docka.png

Försök ha ett samliv med denna docka om du kan.

Är det ngn som svarar snabbt och utförligt så är det jag. Och alla som är det minsta bekanta med tråden vet att du har svart bälte i ignorans, att du hoppar över frågor som om du hade pröjs för det, och att du är helt ute i rymden, otrevlig, ytlig och akut oinsatt. Tack för att du påminde om dockan. Hade glömt.

Ok, du har postat en bild efter en fasligt lång tid men hur vet alla vi andra här att det är rätt docka ?
Någon länk som bevisar att du talar sanning ?
Och det kan ju faktiskt ha funnits flera dockor eller hur ?
Hur kan vi utesluta det ?

Jag vill samtidigt påminna dig om att du i början av din bana här i denna tråd skrev så här:

"Trapphusdramat utspelade sig före styckmordsfallets födelse, 1983, och Therese Trygger (snacka om ironiskt namn) var alltså inte kognitivt förorenad av nyhetsflödet när hon först anmälde incidenten. Jag anser henne vara trovärdig. Men självklart gör inte denna historia Härm till en möjlig styckmördare, självklart inte. Han mådde inte bra, och får själv stå för det han gjort. Men om man vill leta efter våldsamma, udda män fanns det som bekant oändligt mycket hetare figurer runt da Costa, tex Vincent. "

https://www.flashback.org/t94865p556

Anser du fortfarande att Therese Trygger var trovärdig ?
Du kan gott svara men gör det inte om ett par månader när jag har tjatat till mig ett svar
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-26 kl. 00:45.
Citera
2013-06-26, 00:13
Bannlyst
För att felcitera GW: sanningen om vad som hände CdC går genom läkarna.

Japp, och då är cirkeln sluten.

Läkarna kunde ha utretts mer, men jag antar att de inte kunde utredas in absurdum pga tidspress och så. Helin kunde dock ha tagit med den närmsta tiden efter pingsten också och utrett detta så långt det var möjligt och utredarna borde också ha visat ett foto på TA för de prostituerade kvinnorna, precis som de hade gjort med fotot på TH. Så, visst kunde utredningen av läkarna varit vassare än vad den var. TAs arbetskamrater och annan personal borde ha hörts på Sabbatsbergs, St. Eriks (?) och Beckomberga sjukhus och Amaranten, puben som TA brukade gå till, ja, personalen och ägaren där borde ha hörts.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-26 kl. 00:20.
Citera
2013-06-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Frågan är vilka poliser? Är det Bombsäker och dennes gäng, så förstår jag det. De köper ju det som står i PLs bok. Det var ju de som sparkade igång den nya förundersökningen. Jösses, så genant!

Solnamannen tror jag inte jota på, inte heller CB, inte heller Finnen och dennes kompis (dvs. Ösmo-Ragnars styvson). Gonerka tror jag inte på. Inget talar heller för Vincent, så vilka har vi kvar då? "Osynliga mannen", som CB "vet" är GM? Näääeh...

Arkitekten tror jag inte heller på, bör tilläggas.

Ack ack ja! Du har ju noll koll på ex.vis dom gubbsluskarna! Precis som snuten som försökte att utreda, men hamnade vilse i pannkakan. Vad sägs om polaren till finnen och dennes vän i Hillerstorp då?? Har du kollen på denne David då?? Eller noll koll där också??
Citera
2013-06-26, 00:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Nu är det upp till dig att erkänna att du har haft helt fel när du gång på gång insinuerat att TH hade en knulldocka i fullstorlek hemma hos sig. Du ville givetvis få oss att tänka pervers läkare med det påståendet. Vi andra svarade dig att det var en gåva från kollegor och att den inte alls var i fullstorlek. Det lyssnade du ej på utan fortsatte med papegojinläggen.

Nu vet även du att den ej var större än någon decimeter på höjden.

Varför skulle några kollegor skänka bort en sån där liten docka med tillhörande "snara" ?
Nä, det låter helt orimligt och förbannat underligt faktiskt och varför ens spara den ?????
Det låter faktiskt mer bisarrt och udda att ha en liten docka utrustad med snara än att ha en fullstor docka.
Skulle ni själva spara ett sånt här väldigt udda föremål ?
Man undrar vad era bekanta, släktingar och vänner säga om dom såg en liten barndocka med tillhörande "strypsnara" ligga framme till allmän beskådan

Jag vill se handfasta bevis på att fotot som Eremona länkade till är äkta vara

Ps Vilka var kollegorna som skänkte bort denna "avundsvärda gåva" förresten ?
Rajs och Ormstad ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-26 kl. 00:58.
Citera
2013-06-26, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Anders Helin byggde sitt åtal mot läkarna på dels fotohandlarna, Jovan Rajs utlåtande och sist men absolut inte minst, "barnvittnet" det var grunden i åtalet

Grunden för åtalet är allt annat än stabil, och värre blir det.

Så, detta innebär automatiskt att läkarna är oskyldiga?

Håller hursomhelst med om att åtalet borde ha varit mer omfattande än vad den var, inte minst vad tid, plats och gärning beträffar. Och jag är inte ensam om att anse detta, bland oss som tror på läkarnas skuld. Vad beträffar läkarna är de ingalunda färdigutredda. Ja, vad ni läkarvänner än påstår om det.
Citera
2013-06-26, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ack ack ja! Du har ju noll koll på ex.vis dom gubbsluskarna! Precis som snuten som försökte att utreda, men hamnade vilse i pannkakan. Vad sägs om polaren till finnen och dennes vän i Hillerstorp då?? Har du kollen på denne David då?? Eller noll koll där också??

Man kan inte ha stenkoll på precis allt precis hela tiden, oavsett om man känner till något eller inte.

Nej, jag tror inte utredarna tog fel beträffande läkarna. Bara det att de kunde ha gjort en mer noggrann utredning runt dessa två.
Citera
2013-06-26, 00:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Skulle kunna bero på att de (indirekt) är avlönade av den svenska staten , för att dygnet runt skriva ner sin förtalande dynga i tråden????
Den perversa bieffekten, av att de häller kilovis med salt i såren på de två justitiemördade läkarna, är kanske deras minsta bekymmer nu. Viktigast är det kanske att "skydda" sorgliga svenska figurer
i "Lambertz-vanderKwast-oligopolet" resp. kommunistfeministmaffian innehållande Hanna Olsson bl.a. , liksom de tokar som gjorde ett makabert dåligt utredningsarbete runt Catrins död..?

Oj, du tar då i så att du håller på att göra på dig

Vi har ju faktiskt en debatt här på FB, om vi är flera som är övertygade om läkarnas inblandning, ja då måste vi i yttrandefrihetens namn också få debattera och klargöra varför vi är övertygade om detta.

Passar det inte med en öppen och fri debatt så varför ens göra sig besväret med att logga in här ?
Citera
2013-06-26, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför skulle några kollegor skänka bort en sån där liten docka med tillhörande "snara" ?

Såvitt jag känner till har vi endast THs ord på detta. Precis, som vi bara har hans ord på att hans hustru varit nere (dvs. självmordsbenägen) den sista tiden, innan hon till slut påträffades död i deras lägenhet. Han säger sig ha hindrat henne ifrån att ta sitt liv tidigare, så varför försökte han inte hindra henne denna gången? Motsägelsefullt, eller hur? Han kunde ha slitit upp dörren och rusat in i lägenheten, men gjorde inte det. Varför? Jo, han ville inte förstöra inventarierna. Japp, för mig är det självklart att hon inte tog sitt liv. Och en kommissarie köpte bara rakt av det som TH berättade för denne. Den här kommissarien borde ha hört A-Cs päron, syskon, chef, arbetskamrater, vänner och andra bekanta. Tyvärr gjorde han inte det.

Dockan hittades i ett jalusiskåp i THs arbetsrum, i hans hem. Frågar ni mig så tycker jag den där dockan är bisarr. Skulle min hustru hänga sig, så inte f-n skulle jag ha en docka med en sladd runt halsen hemma, ja, oavsett om jag fått den i present eller inte. Och lägger man dockan till hans intresse för hängningar och hans hustrus mystiska dödsfall, så får i alla fall jag fram en bild som inte är vacker precis.

Det är bara så pinsamt att läsa vad läkarvännerna skriver om hans oskuld...jösses.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-26 kl. 01:02.
Citera
2013-06-26, 01:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Inte bisarrt alls. Jag har ägt 100 ggr konstigare föremål, och mina bekanta också.

Och det viktiga är ju att LOM snackar skit, som vanligt, och bad om en bild på dockan, i tron att jag är lika lösmynt, flummig och oseriös som LOM själv, som påstår vad som helst om fallet och sina meddebattörer, enbart i avsikt att djävlas, knipa billiga poäng och skita ner. Jag har en bild på dockan, det räcker gott. Det var det LOM bad om, och det gav jag.

Samlar du också själv på såna där märkliga dockor med snara måhända ?

Och visst bad jag om ett foto herr surgubbe men jag vill se handfasta bevis på att det bara fanns en enda docka, självklart vill jag se bevis också på att det är rätt docka som du visade upp, jag litar nämligen inte ett skit på dig

Det skulle också vara intressant att få veta vad du har ägt för 100 ggr konstigare föremål

Mvh
Citera
2013-06-26, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Såvitt jag känner till har vi endast THs ord på detta. Precis, som vi bara har hans ord på att hans hustru varit nere (dvs. självmordsbenägen) den sista tiden, innan hon till slut påträffades död i deras lägenhet. Han säger sig ha hindrat henne ifrån att ta sitt liv tidigare, så varför försökte han inte hindra henne denna gången? Motsägelsefullt, eller hur? Han kunde ha slitit upp dörren och rusat in i lägenheten, men gjorde inte det. Varför? Jo, han ville inte förstöra inventarierna. Japp, för mig är det självklart att hon inte tog sitt liv. Och en kommissarie köpte bara rakt av det som TH berättade för denne. Den här kommissarien borde ha hört A-Cs päron, syskon, chef, arbetskamrater, vänner och andra bekanta. Tyvärr gjorde han inte det.

Dockan hittades i ett jalusiskåp i THs arbetsrum, i hans hem. Frågar ni mig så tycker jag den där dockan är bisarr. Skulle min hustru hänga sig, så inte f-n skulle jag ha en docka med en sladd runt halsen hemma, ja, oavsett om jag fått den i present eller inte. Och lägger man dockan till hans intresse för hängningar och hans hustrus mystiska dödsfall, så får i alla fall jag fram en bild som inte är vacker precis.

Det är bara så pinsamt att läsa vad läkarvännerna skriver om hans oskuld...jösses.

Det låter väldigt udda och inte så lite bisarrt att ens ha en sådan där liten docka med sladd runt halsen i sitt hem.
Varför sparar man en sådan konstig påstådd present ????

Alla varningslampor blinkar rött och man blir väldigt fundersam minst sagt
Citera
2013-06-26, 01:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Läkarna är också avfärdade av polisen, i och med det är de andra männen i utredningen betydligt intressantare.

Vilka poliser har avfärdat läkarna ?

Kan du räkna upp dessa poliser i bokstavsordning ?
Citera
2013-06-26, 01:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Nya spåren kan lösa styckmordet men vad hände egentligen ?

http://www.expressen.se/nyheter/nya-...a-styckmordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in