Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
i och med det är de andra männen i utredningen betydligt intressantare.
Håller jag inte alls med om. Tvärtom, snarare.
Jag är tämligen säker på att dockan, halskotan, strypsnarorna, Annika Nordbergs huvudavtagning, hennes kranium i THs hylla, obduktionsprotokollet angående samma kvinna, diabilderna på en tågmanglad man, den mycket märkliga noteringen i obduktionsprotokollet avseende den tågmanglade flickan, hans hjärnsamling, A-Cs död (och hennes livförsäkringar), THs intresse för hängningar och strypningar (detta sistnämnda finns det indikationer på, via hustruns samtal med en kollega), hans stora intresse för prostitutionen och hans lika stora intresse för våld och sex alla springer ur hans morbida sida (som jag tror är en stor sida) av sitt jag. Så, för mig är det absolut inte främmande att han också ligger bakom CdCs öde. Han har varit väldigt mycket intresserad av våldsbrott, med en sexuell anknytning (nej, det har inte bara haft med hans jobb att göra) och han har funderat kring huruvida rättsläkaren som sådan kan vara den perfekte mördaren. Så, i min bok är det inte alls märkligt att dödsorsaken inte kunde hittas hos CdCs upphittade kvarlevor. Den gode Sherlock hade råskrattat åt läkarvännernas argument. T.o.m Moriarty hade gjort det. Jajamensan.