Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-11, 18:42
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Så du menar att jag inte skulle tro på det som står i HOs och Borgnäs' böcker och det som står i uppsatsen (av Nyberg&Styrlin)? Blir som vanligt virrigt, när du är i farten...

Eftersom du ställer frågor om sånt du redan borde ha fått svar på så undrar man ju.
Citera
2013-06-11, 18:47
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
De senaste dagarna har det tagits till nya nivåer, parodiska sådana.

Ja det verkar inte finnas något slut på den här farsen.

Tyvärr ökar bara frekvensen av inlägg om de får svar.

Svarar du på ett inlägg så delar de ju upp det i fem delar och svarar med fem nya inlägg.
Citera
2013-06-11, 18:54
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
CdC hade väl förresten inga direkta kopplingar till Solna, va'? Man kan undra varför hennes likdelar påträffades just där och inte inne i Stockholms stad, där hon ju brukade vistas allt som oftast.

EDIT: Jo, hon hade ju vänner där.

Där fick man en hint om hur lite du egentligen vet om det här fallet och om henne.

Solna, hmmm nä hittar ingen koppling alls...
Citera
2013-06-11, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Numera ryms ni i en telefonkiosk.Tack och lov.

Ropa inte "hej" förrän du är över bäcken.

Mjo, det för tankarna till vad som kunde rymmas i telefonboken, som försvann med CdCs väska.
Citera
2013-06-11, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Där fick man en hint om hur lite du egentligen vet om det här fallet och om henne.

Solna, hmmm nä hittar ingen koppling alls...

Förhasta dig inte och ta inte ut något i förskott. Det där hände i bara farten. Jag kom på det väldigt snabbt.

Vad hände den 15/6 -84, då, efter mötet på Gamla Brogatan?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-11 kl. 23:42.
Citera
2013-06-11, 22:49
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ropa inte "hej" förrän du är över bäcken.

Mjo, det för tankarna till vad som kunde rymmas i telefonboken, som försvann med CdCs väska.
Att du ständigt tjatar om en borttappad telefonbok som eventuellt kan innehålla Teet Härms namn och nummer säger det mesta om vad ni har på fötterna...
Citera
2013-06-11, 22:50
Bannlyst
Citat:
Eftersom du ställer frågor om sånt du redan borde ha fått svar på så undrar man ju.

De frågorna var retoriska och behöver egentligen inga svar, för de är givna, i alla fall i min bok. Men, kanske de får någon att fundera över om de ska skandera "upprättelse" eller inte?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-11 kl. 22:53.
Citera
2013-06-11, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Att du ständigt tjatar om en borttappad telefonbok som eventuellt kan innehålla Teet Härms namn och nummer säger det mesta om vad ni har på fötterna...

Deras namn och tfnnr. kan mycket väl ha funnits med i den. "Borttappad" (!) var den knappast. Man undrar ju varför den gick upp i rök...

Jahapp, vad har ni på fötterna, då? Vad hände mer under den 15/6 -84, förutom "mötet på Gamla Brogatan"?
Citera
2013-06-11, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ja det verkar inte finnas något slut på den här farsen.

Tyvärr ökar bara frekvensen av inlägg om de får svar.

Svarar du på ett inlägg så delar de ju upp det i fem delar och svarar med fem nya inlägg.

"Farsen" är i själva verket att ni så kategoriskt säger och tror att läkarna är "oskyldiga", när ni inte har så mycket på fötterna att det ni vet motiverar det.
Citera
2013-06-11, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"[i]Uppdrag granskning kontaktade en utomstående rättsmedicinsk expert för att ta reda på om Olle Lindquist haft rätt i sin bedömning. Professor Bernd Brinkmann leder det rättsmedicinska institutet i Münster, Tyskland, och är expert på självmord genom hängning. Efter att ha tagit del av materialet konstaterar Brinkmann att obduktionen uppvisar stora brister och att Valverius redan 1982 borde kunnat inse att Anne-Catherine inte kan ha dött i den position hon hittades i.

Japp, Valverius och andra rättsläkare och poliser, alltså nära personer till TH, har tagit sig an Anne-Catherines död och då kan det aldrig bli en utredning med ett objektivt sinne.

Göte Nilsson (?) (eller Karlsson?), polisen som avskrev fallet som ett självmord 1982, efter att bara ha hört vad TH hade att säga om det. Han borde också ha hört med A-Cs föräldrar, syskon, vänner och arbetskamrater och inte så lättvindigt köpt det som TH påstod. Stort misstag.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-11 kl. 23:17.
Citera
2013-06-11, 23:53
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Förhasta dig inte och ta inte ut något i förskott. Det där hände i bara farten. Jag kom på det väldigt snabbt.

Vad hände den 15/6 -84, då, efter mötet på Gamla Brogatan?

Hur ska jag veta vad som hände då?

Jag är ingen fotohandlare som kan hitta på en story på beställning.

En sak vet jag, du är en lögnare.
Citera
2013-06-12, 00:03
Bannlyst
Citat:
Hur ska jag veta vad som hände då?

Jag är ingen fotohandlare som kan hitta på en story på beställning.

En sak vet jag, du är en lögnare.

Något måste du ju veta, som hävdar att CdC levde den 15/6?

Jag tror inte makarna Schröder hittade på något alls.

Nej, lögnare är jag ingalunda. Har väldigt svårt för att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in