2009-07-02, 09:22
Medlem
MadamMims avatar
Lagade mat varje kväll på fyllan i tre år. Max fått en rispa på huden när kniven slant.
Imponerande om jag får säga det själv
Citera
2009-07-02, 09:56
Medlem
Blå Rutas avatar
Brukar alltid kapa av någon hudflik när jag skalar potatis.
Har senaste tiden skurit mig med köksknivar, men det har varit i samband med att jag öppnat ikeapaket med dom, så jag vet inte om det räknas?
Brände mig rejält på ett antal fingertoppar med en gång. Tog ut en plåt ur ugnen och hade bara en grytlapp. Skulle sedan på något snittsigt sätt stänga ugnsluckan med andra handen när jag känner att plåten jag håller i andra handen (med grytlappen) glider i mitt grepp. Jag rycker till och greppar hårdare för att den inte ska åka i backen, men det resulterar i att fingrarna som är på undersidan av plåten (alla utom tummen) glider utanför grytlappen vilket gör helvetiskt ont, men jag kan ju inte bara släppa. Så jag skriker "AAAH!" i dom två eller tre sekundrarna det tar att inse situationen och ställa varma plåten någon stans. Hade inte fingeravtryck på dom fingrarna på ett bra tag.
Citera
2009-07-02, 10:13
Medlem
mackapärs avatar
jag skulle känna om kyckligen i ugnen var klar mha en vass grillbestickkniv, jag bränner mig lite lätt på ugnen och rycker ut kniven av rädsla och sätter den rakt i vänsterhanden, ganska djupt. Blodet sprutade, har ärr kvar än idag trots att det var över 10 år sedan.
Citera
2009-07-02, 13:05
Medlem
Sconemans avatar
Har väll gjort det vanliga. Osthyvel och rivjärn har gjort sitt med knogarna. Diverse sår när man hackat lök osv. Petat mig i ögonen efter att ha jobbat med Chili.
Sen har jag stekt bacon utan byxor, men där lärde jag mig iaf min läxa.

/ Sconeman.
Citera
2009-07-02, 13:40
Medlem
wonderlands avatar
Osthyvel som hyvlat lite på fingarna. Bränt mig såklart, men inga allvarligare skador dock gör det ändå så in i norden ont.
Nästan tappat en kniv på foten med en väldig fart då jag lyckades kruxa till den, där hade jag extrem tur och bra reaktionsförmåga

Trots att jag är klantig i köket har jag ändå lyckats klara mig förvånasvärt bra.
Citera
2009-07-03, 14:05
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Två fingrar,tre operationer och sex månaders sjukskrivning p.g.a. en djävla Jansson

Va? vad hände? har du förlorat två fingrar?
Citera
2009-07-03, 14:08
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Lagade mat varje kväll på fyllan i tre år. Max fått en rispa på huden när kniven slant.
Imponerande om jag får säga det själv
Haha ja om jag får gå lite o/t efter en fyllekväll kom jag hem med en kompis som skulle sova över nästa dag vaknade jag bakis, då tackade hon mig för den godaste pastarätt med kött o sås osv som jag tydligen tillagat på natten trots att jag inte hade nåt minne alls av det! Alkohol är ett rävgift om ni frågar mig
Citera
2009-07-03, 14:12
Medlem
Apppes avatar
Är kock så det händer grejjer hela tiden
En Brulée brännare började brinna i min hand
sen skar jag mig när jag körde räddisor i mandolinen
haha
Citera
2009-07-03, 14:50
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apppe
Är kock så det händer grejjer hela tiden
En Brulée brännare började brinna i min hand
sen skar jag mig när jag körde räddisor i mandolinen
haha

Ja mandolinen är en riktigt fälla
Citera
2009-07-03, 14:59
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Haha ja om jag får gå lite o/t efter en fyllekväll kom jag hem med en kompis som skulle sova över nästa dag vaknade jag bakis, då tackade hon mig för den godaste pastarätt med kött o sås osv som jag tydligen tillagat på natten trots att jag inte hade nåt minne alls av det! Alkohol är ett rävgift om ni frågar mig

Haha, helt otroligt vad man kan klara av utan att veta av det.
Citera
2009-07-03, 18:55
Medlem
BrainDisorders avatar
Att köra upp knogarna på dom här jättevarma slingorna i ugnen när man ska ta ut saker gör jätteont. Men det är nog det värsta, fina brännblåsor vart det iallafall.

Jag tycker det är hemskt att steka bacon, men så kommer polaren hem från McDonalds och har jävla köttsår från fritösen. Då känns det inte lika farligt längre.
Citera
2009-07-03, 19:29
Medlem
Bajskissens avatar
skulle hacka något på fyllan och givetvis så sätter man kniven rätt i tummen. blev ett skapligt ärr och noll känsel i halva tummen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in