• 1
  • 2
2009-07-01, 07:52
Medlem
Drapåtrissors avatar
Köket är av naturliga skäl inte helt ofarligt att vistas i. Vassa köksredskap heta spisar och kastruller och kluriga hushållsmaskiner är inte att leka med. Själv skar jag av mig halva fingret en gång på en charkskivare eller vad dom kallas. Dessutom har jag bränt och skållat mig många gånger. Vad är det värsta i kroppsskada du råkat ut för under matlagning?
Citera
2009-07-01, 08:19
Medlem
Stekte bacon på fyllan en gång så använde jag en jävla massa olja att steka med så fumla jag till och hällde en stor del av oljan på fingret och resultatet va riktigt vidrigt.
Citera
2009-07-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Köket är av naturliga skäl inte helt ofarligt att vistas i. Vassa köksredskap heta spisar och kastruller och kluriga hushållsmaskiner är inte att leka med. Själv skar jag av mig halva fingret en gång på en charkskivare eller vad dom kallas. Dessutom har jag bränt och skållat mig många gånger. Vad är det värsta i kroppsskada du råkat ut för under matlagning?

Gick HR programmet på gymnasiet, då var det en tjej som skulle torka runt fritösen och råkade stoppa handen i den istället, snygga brännskador. En annan kille öppnade upp en ugn och stoppade in näsan direkt för att kolla, snygga brännskador i ansiktet. Sen tillbaka till fritösen igen som hade en trasig stickkontakt en annan tjej som fick rejält med ström genom kroppen.

Själv har jag bara lyckats att göra min tumme en halv centimeter kortar.
Citera
2009-07-01, 09:34
Medlem
Blodförgiftning

Jag fick blodförgiftning efter ett litet, litet skärsår på ena fingret som jag fick när jag styckade lamm. Antibiotika i 10 dagar och en fingerled som blev dubbelt så stor som vanligt.
/Martin
Citera
2009-07-01, 09:46
Medlem
Trumpeters avatar
Inga riktigt allvarliga saker. Skurit mig ett antal gånger. En eller ett par gånger så att det kanske borde sytts. Men jag drog ihop såret med tejp. Syns inte mycket nu. Har även bränt mig på ugnen då jag skulle ta ut/sätta in mat.
Citera
2009-07-01, 10:34
Medlem
har efter 15 år ett rejält ärr i armvecket efter brännskada,skulle ta ut en varm plåt som halkade och hamnade i armvecket .
Citera
2009-07-01, 12:47
Bannlyst
Skulle sära på ihopfrysta korvar, till hjälp tog jag en kniv och tröck allt vad jag kunde. Kniven slant och jag skar av mig halva fingret
Citera
2009-07-01, 12:54
Medlem
Anemons avatar
Hade gjort något i stekpannan (gjutjärn)i ugnen i julstöket, tog ur stekpannan med ugnsvante och ställde på spisen, började göra nåt annat och ugnsvanten åkte av, då skulle jag flytta stekpannan men glömde att den var brännhet och tog tag i det heta handtaget innan jag fattade vad jag gjort! AJ! Hela handflatan blev en stor smärtande brännblåsa lagom till allt jag hade att göra vid jul...men tack syrran för att du ryckte in och hjälpte mig!

Edit: ni som säger att ni skurit av er fingrar menar ni bokstavligt att fingrarna är av nu?
Citera
2009-07-01, 14:14
Medlem
Tjohildas avatar
En decemberdag när jag skulle montera ihop mitt egenhändigt ritade pepparkakshus, lyckades jag hälla smält socker på fingret. Det sa liksom "zzzt!" och åt sig in, så när jag spolade kallvatten på och ryckte loss sockret följde en bit av skinnet med. Aaaaaaj!
Citera
2009-07-01, 14:25
Medlem
Skulle skära upp en skiva ost och tappade fästet i osten så jag skar upp tummen. 3 stygn och en fin tumvante.
Citera
2009-07-01, 14:28
Medlem
ideations avatar
Var kanske 10 år och skulle bända isär två ihopfrusna skivor bröd med en av pappas kolstålsknivar. Höll emot och när skivorna tappade greppet om varandra hade jag en kniv rakt in i handen.

Är huvudet dumt får kroppen lida...
Citera
2009-07-01, 14:34
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ideation
Var kanske 10 år och skulle bända isär två ihopfrusna skivor bröd med en av pappas kolstålsknivar. Höll emot och när skivorna tappade greppet om varandra hade jag en kniv rakt in i handen.

Är huvudet dumt får kroppen lida...
Ja det där är typiskt, jag gör liknande idiotgrejer än i vuxen ålder måste erkännas..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in