Något slog mig i dag när satt och läste i Skvaller; det börjar bli väldigt långt mellan de inlägg som innehåller faktiskt skvaller. Det stora problemet är att på en skvallrare går det tre tyckare. Åsikter om person X eller Y kan jag förstå att alla ha, men det är ju inte OK att regelmässigt slänga ur sig en oneliner om huruvida man giller en känd person eller ej.
Jag har just plöjt tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=428473&page=4 om Jessica Gedin
Trådens innehåll:
Kategori 1:
Skvaller (av varierande kvalitet, men ändå). 15 inlägg.
Kategori 2:
Spekulationer och antaganden utifrån allmänt kända fakta om Jessica Gedin. 8 inlägg.
Kategori 3:
Åsikter om Jessica Gedin (eller Pål Holländer!). 19 inlägg.
Kategori 4:
Kommentarer eller följdfrågor till andra inlägg. 14 inlägg.
Kategori 2 och 3 är OT och är bara utfyllnad. Man bläddrar förbi det om man intresserad av topic. Det är chat. Tråden hade varit 27 inlägg kortare.
En annan tråd som jag kommer att tänka på är tråden om kända oskulder. Tråden blev fullständigt översvämmad med inlägg om kända personer som uppenbarligen inte är oskulder (eller ens "var sena") men som olika personer av olika anledningar tyckte borde vara oskulder. Jag vill uppmana till lite allmän inläggsdisciplin. Det är frestande att dela med sig av sin åsikt i olika sammanhang, men tänkt efter först om det verkligen tillför tråden något (jag är lika skydlig som många andra ska medges).
Jag förstår att det är lätt hänt att en skvallerdisukssion utmynnar i en allmän diskussion om kändisen i fråga, men tappar inte forumet lite av sitt syfte då? Har sådana inlägg som jag nämner ovan resulterat i tillsägningar?
Jag har just plöjt tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=428473&page=4 om Jessica Gedin
Trådens innehåll:
Kategori 1:
Skvaller (av varierande kvalitet, men ändå). 15 inlägg.
Kategori 2:
Spekulationer och antaganden utifrån allmänt kända fakta om Jessica Gedin. 8 inlägg.
Kategori 3:
Åsikter om Jessica Gedin (eller Pål Holländer!). 19 inlägg.
Kategori 4:
Kommentarer eller följdfrågor till andra inlägg. 14 inlägg.
Kategori 2 och 3 är OT och är bara utfyllnad. Man bläddrar förbi det om man intresserad av topic. Det är chat. Tråden hade varit 27 inlägg kortare.
En annan tråd som jag kommer att tänka på är tråden om kända oskulder. Tråden blev fullständigt översvämmad med inlägg om kända personer som uppenbarligen inte är oskulder (eller ens "var sena") men som olika personer av olika anledningar tyckte borde vara oskulder. Jag vill uppmana till lite allmän inläggsdisciplin. Det är frestande att dela med sig av sin åsikt i olika sammanhang, men tänkt efter först om det verkligen tillför tråden något (jag är lika skydlig som många andra ska medges).
Jag förstår att det är lätt hänt att en skvallerdisukssion utmynnar i en allmän diskussion om kändisen i fråga, men tappar inte forumet lite av sitt syfte då? Har sådana inlägg som jag nämner ovan resulterat i tillsägningar?
Det är väldigt mycket som du säger personliga åsikter som igentligen inte har nått med tråden att göra, blir ibland väldigt svårt att faktiskt hitta nått skvaller mellan alla "han är nog jude" eller "hon är fet och ful" kommentarer.