2009-06-30, 13:24
Medlem
Deads avatar
Hallå!
Har ett litet problem. inatt så körde jag en adaware(2008 pro något) scan på datorn, och den runt en 2-300 hundra fel(installerade det igår kväll). Sen så imrose när jag vakande va scanen klar sedan länge, tog bort alla eventuella visus plus cookies, startar om min dator.
Och nu problemet! Nu startar burk helvetet om sig hela tiden, efter att windows(vista) startat och man kommer till inloggnings skärmen så tar det runt en 3-4 sec, sen kommer det ett klick ljud, och så startar datorn om. Och så håller den på. Har testat med felsäket läge, men till ingen nytta.

Någon som varit med om detta förut? eller har en lösning till mitt problem? eller är det bara att lämna in burken på kontroll?

Tack för hjälpen!

/Dead
Citera
2009-06-30, 13:33
Medlem
Deads avatar
Ps. Hittade precis min vista-cd, ska försöka formatera om burken.
Skriver igen senare om resultatet.
Ds.
Citera
2009-06-30, 13:36
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag har ett gammalt minne om ett uråldrigt virus i början av XP's tid som man kunde få om man inte hade fixat skydd till datorn när du satte upp nätverket.

Detta fick jag, och det som hände var precis det. Datorn startade om sig efter ungefär 100 sekunder.

Jag omformaterade och det fungerade.
Citera
2009-06-30, 13:45
Medlem
Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
Jag har ett gammalt minne om ett uråldrigt virus i början av XP's tid som man kunde få om man inte hade fixat skydd till datorn när du satte upp nätverket.

Detta fick jag, och det som hände var precis det. Datorn startade om sig efter ungefär 100 sekunder.

Jag omformaterade och det fungerade.

Det viruset hade jag med, men detta är inte det samma.
Vette fan vad det är frågan om, här kommer ju inte äns in i datorn... men men, hoppas att formateringen löser problemet.
Citera
2009-06-30, 13:57
Medlem
Deads avatar
föresten! någon som har koll på hur man formaterar /C: på vista?
Citera
2009-06-30, 14:03
Medlem
Signerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead
Vet bara hur man återställer utan skiva.....

Beror på datorns modell.....
Citera
2009-06-30, 15:17
Medlem
Om det är ett virus så borde du ju bara kunna starta datorn i felsäkert läge och sedan virus söka datorn på bytt. Pröva det innan du formaterar hårddisken.
Citera
2009-06-30, 15:28
Medlem
Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elooks
Om det är ett virus så borde du ju bara kunna starta datorn i felsäkert läge och sedan virus söka datorn på bytt. Pröva det innan du formaterar hårddisken.
Det gick inte att starta den i felsäkert läge, blev samma fel.
Men nu ser det ut som jag löst det hela.
Citera
2009-06-30, 15:31
Medlem
Deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead
Hittade hur man gjorde, När man väljer vilken hårdisk man ska instalera på så trycker man bara på visa advacerade alternativ eller nått.. såkommer alternativer formatera fram.

Tror att allt har löst sig nu, men om något mer fel skulle återkomma så updaterar jag. har ju trotts allt inte installerat alla drivrutiner och sånt än.

Tack för hälpen btw.

/Dead
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in