2003-11-23, 14:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Som de flesta redan vet så blir ju pupillerna stora då ögonen anpassar sig till mörker medan ljus gör att pupillerna krymper... Borde man undvika starkt ljus då man har tagit någon drog som förstorar ens pupiller eftersom ögonen inte är lämpade för ljus och kan ta skada eller??
Citera
2003-11-24, 05:47
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Som de flesta redan vet så blir ju pupillerna stora då ögonen anpassar sig till mörker medan ljus gör att pupillerna krymper... Borde man undvika starkt ljus då man har tagit någon drog som förstorar ens pupiller eftersom ögonen inte är lämpade för ljus och kan ta skada eller??

jag har inte hört något angående det, då det ska väll inte vara något problem, mina puppiler blev väääldigt stora igår, utan att jag själv märkte det förrän jag gick på toa.
Citera
2003-11-24, 12:25
Medlem
Psykomans avatar
Det finns ju ett rykte om att LSD-andvändare blir blinda om dom kollar in i solen eftersom pupillerna är så stora då antar jag.. Men det är nog bara ett rykte..
Citera
2003-11-24, 13:19
Medlem
Nemesis1s avatar
Stirrar man på solen tillräkligt länge skadas ögonen vare sig man tagit LSD eller inte...
Citera
2003-11-24, 13:22
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Stirrar man på solen tillräkligt länge skadas ögonen vare sig man tagit LSD eller inte...

då är jag nog rätt bra skadad
Citera
2003-11-25, 04:46
Medlem
Citat:

Ja, det säger väl sig självt? Om man t.ex. har tagit lokalbedövning i armen så är det ju ingen bra idé att grilla den bara för att det inte känns något...
Och ögonen tar skada av starkt ljus, speciellt solljus.
Så solglasögon är ett bra allternativ om du befinner dig i miljöer med starkt ljus... och så ser inte de andra att du har pupillrar stora som tefat
Citera
2003-11-25, 13:22
Medlem
Psykomans avatar
Man ska droga på natten om man vill vara på den säkra sidan.
Citera
2003-11-25, 14:44
Medlem
Nemesis1s avatar
XTC och discoljus kan ju inte vara så smart kombination isåfall...
Citera
2003-11-25, 14:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Man ska droga på natten om man vill vara på den säkra sidan.

Där har vi ytterligare ett bevis på att knarkare är ljusskygga figurer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in