2010-10-30, 22:57
Medlem
JanH.

Ditt svar visar mer på din vilja om ett inskränkt perspektiv och svar eller undvikande svar på mina direkta frågor än vilja att diskutera om du och HenrikJ har valt att förklara om Ni vill att utredningar kan gå bättre till eller inte, om du o HJ har agerat bra här genom era påståenden eller inte. Frågan handlar ju egentligen om det går rätt till i utredningar och om feminism, fördelar utifrån det som påstås, skrivs eller om utredningar går rätt till.

Tycker du det har givits möjlighet för såväl barn som pappor i de fall du valt att lyfta eller länka till?

Leroy
Citera
2010-10-30, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
JanH.

Ditt svar visar mer på din vilja om ett inskränkt perspektiv och svar eller undvikande svar på mina direkta frågor än vilja att diskutera om du och HenrikJ har valt att förklara om Ni vill att utredningar kan gå bättre till eller inte, om du o HJ har agerat bra här genom era påståenden eller inte. Frågan handlar ju egentligen om det går rätt till i utredningar och om feminism, fördelar utifrån det som påstås, skrivs eller om utredningar går rätt till.

Tycker du det har givits möjlighet för såväl barn som pappor i de fall du valt att lyfta eller länka till?

Leroy

Joakim Ramstedt har haft alla möjligheter att ordna upp sitt liv och ta hand om sin dotter, tyvärr har han ju motarbetat sig själv och försvårat genom att vara så jobbig som möjligt i stället för så smidig som möjligt.

Medicin?
Senast redigerad av JanHemming 2010-10-30 kl. 23:00.
Citera
2010-10-30, 23:02
Bannlyst
[quote=Leroy1]JanH.

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming

JanH. Det visar ju att du hamnat på fel spår redan från början eftersom du inte sett att han inte anser att detta är ett realistiskt alterantiv.

Du genom hans svar anser att han säger att det är ett alternativ.

Du genom ditt svar visar att du heldre vill att man fängslas än att man utreds och det visar sig att barnen får en chans och möjlighet om lämpligheten och förmågan finns där. Du väljer ju själv att ifrgsaätta hur mycket det kostar att skicka familjen på ett utredningshem i stället för att välkomna att den möjligheten ges.

Du har valt att enbart ta parti för en sida. Jag undrar på vad och vilka grunder du byggar dina ställningstaganden och utalanden på. För vad och för vems skull?

Leroy
(min fetmarkering) Alltså nu får du fan skärpa dig! Mord är inte ett realistiskt alternativ? Det finns inget allvarligare brott, förutom folkmord. Det moraliska förfallet hos vissa skribenter i denna tråd, däribland dig, gör mig spyfärdig.
Citera
2010-10-30, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
(min fetmarkering) Alltså nu får du fan skärpa dig! Mord är inte ett realistiskt alternativ? Det finns inget allvarligare brott, förutom folkmord. Det moraliska förfallet hos vissa skribenter i denna tråd, däribland dig, gör mig spyfärdig.

Javisst är det konstigt. Du kan tänka dig Leroys indignation om någon föreslagit att skjuta Daddy?
Citera
2010-10-30, 23:03
Medlem
Du har valt att diskutera i Daddytråden och valt att lägga ut förhör av barn. Du har valt att länka till en kompis sida. Du påstår en massa saker men du har visat att du inte pratat med alla inblandade eller tycker det är ok att sociala situationen utreds.

Hur har du själv valt att göra? För vems skull skriver du? Vad är det du lägger ut och för vems skull gör du det?

Indigination. Ja förklara det om du kan.

Leroy
Citera
2010-10-30, 23:05
Bannlyst
Citat:
Du har valt att diskutera i Daddytråden och valt att lägga ut förhör av barn. Du har valt att länka till en kompis sida. Du påstår en massa saker men du har visat att du inte pratat med alla inblandade eller tycker det är ok att sociala situationen utreds.

Hur har du själv valt att göra? För vems skull skriver du? Vad är det du lägger ut och för vems skull gör du det?

Leroy

Förhöret har legat i tråden sedan april månad så det var inget nytt med det. Och det var Daddy som la ut det och tog det till FB.
Har länkat till en kompis sida, vad menar du?
Citera
2010-10-30, 23:06
Medlem
Berengar.

Förklara eller visa din vilja att utveckla inte bara citera.

Leroy
Citera
2010-10-30, 23:09
Medlem
Din kompis som du brukar skriva om och kvinnan med sin blogg som du tidigare länkat till.

Har du pratat med personerna eller är det bara påståenden du håller på med?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-10-30 kl. 23:13. Anledning: Ett litet stavfel
Citera
2010-10-30, 23:12
Bannlyst
Citat:
Din kompis som du brukar skriva om och kvinnan med sin blogg som du tidigre länkat till.

Leroy

Jaha, nej det där var bara en blogg jag hittade med nåt som liknade det min bekant höll på med. Hon som har bloggen känner jag inte alls. Fick den länken som pm faktiskt. Min bekants fru har ett förhållande med en man på sitt jobb nu. Det ser inte bra ut alls. Dock träffar han barnet och det är ju bra på alla sätt och vis. Man önskar alla barn hade föräldrar som var intresserade, helst redan från början.
Citera
2010-10-30, 23:13
Bannlyst
[quote=Leroy1]Berengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Berengar

Förklara eller visa din vilja att utveckla inte bara citera.

Leroy
Bra svar, Leroy. Jag kan inte snacka med dig just nu för jag letar efter en luftsjukepåse.
Citera
2010-10-30, 23:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Din kompis som du brukar skriva om och kvinnan med sin blogg som du tidigare länkat till.

Leroy
Det där vet du väl svaret på? Eller?
Citera
2010-10-30, 23:20
Medlem
JanH

]

Vet du hur det ser ut i olika fall och hur barnens möjlighet ges eller väljer du likt andra att ge fan i att respektera vem som barnet får möjlighet att bilda sig egen uppattning om oavsett eller väljer du/Ni att ta parti för part i stället för att man accepterar ev utredningar som komma skall. Utifrån vilja lämplighet eller möjlighet till visad förmåga. Det som inte görs då barn får möjlighet till två sociala baser kommer att bekostas av kommuner och stat som inte gjort det möjligt.

(Micro, Jag vet en del men inte allt, men jag ser skillnad mellan sanning och påstående, jag vill inte att barn skall behöva ramla igenom systemen hur som hellst.)

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-10-30 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in