Ursprungligen postat av Leroy1
Ozzy Osborn har väl fått det att funka trotts begränsingar och missbruk
.
[quote=LadyMystica]Det här var ta mig fan det mest korkade jag sett ifrån dig, krabbfiske och sagoläsning till trots.
Det där med Ozzy O var faktiskt lite humoristiskt menat. Att som JanH påstå att någon som haft ADHD och tagit "några" tabletter eller en eller annan Whiskey någon gång skall vara olämplig. Då väljer jag att jämföra med hur andra lyckats. Jag hoppas verkligen inte att du blandar ihop det med möjlighet att få läsa godnattsaga eller få vara med och lära sina barn fiska krabbor eller de får möjlighet till avslappnat umgänge utan att någon får möjlighet att krångla till det.
Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-09-05 kl. 01:03.
Ah, med andra ord en stor majoritet av wannabee styvmödrar, som senare kan braska in i kampen för fulla muggar.
Jag är inte ett dugg förvånad att just du har synsättet att en älskarinna försöker "sno" en gift man, inte det minsta. Det speglar så väl hela den patetiska pappa-rörelsens synsätt väldigt bra.
Att säga något i stil med: den gifta mannen som saknade moral & etik och var otrogen.... det finns ju inte i er världsbild.
.
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det här var ta mig fan det mest korkade jag sett ifrån dig, krabbfiske och sagoläsning till trots.
Citat:
Det där med Ozzy O var faktiskt lite humoristiskt menat. Att som JanH påstå att någon som haft ADHD och tagit "några" tabletter eller en eller annan Whiskey någon gång skall vara olämplig. Då väljer jag att jämföra med hur andra lyckats. Jag hoppas verkligen inte att du blandar ihop det med möjlighet att få läsa godnattsaga eller få vara med och lära sina barn fiska krabbor eller de får möjlighet till avslappnat umgänge utan att någon får möjlighet att krångla till det.
Leroy
Du tycker alltså att Ozzy Ozzborne är ett bra exempel på någon som lyckats vara en bra och ansvarsfull pappa trots sitt missbruk. Han är en skön kille men han har ju haft god hjälp av sin fru Sharon. Det krävs två för att hålla ihop ett äktenskap och en familj.
.
Citat:
Det här var ta mig fan det mest korkade jag sett ifrån dig, krabbfiske och sagoläsning till trots.
Citat:
Leroy
Allt du nämner är lättheter var finns ansvaret och verkligheten?
Lite sagor och snus i nacken är plus när det andra är gjort, inte förr,
Var finns Daddy, elller rättare sagt Joakims förättningar och ansvarsområden, han klarade ju inte av dem så försäkringskassan får ordna att han betalar ett minimum till sin dotter,
Sluta försvara en dåre, han kan inte ge dig den vardag du önskar.
.
[spoiler]
Du tycker alltså att Ozzy Ozzborne är ett bra exempel på någon som lyckats vara en bra och ansvarsfull pappa trots sitt missbruk. Han är en skön kille men han har ju haft god hjälp av sin fru Sharon. Det krävs två för att hålla ihop ett äktenskap och en familj.
Ja JanH det var ju till dig jag riktade frågan och är glad för ditt raksa svar. Att LadyM och andra anser att jag skriver för styvmödrars skull och inte stypappors skull noteras.
Det handlar om barns rätt inte om vuxnas innersta önskan.
Varför kalla en man och trådstartare eller någon annan som tar upp frågor som är viktiga för dåre???
Enbart baserat på att man har en annan åsikt eller uppfattning.
[quote=HenrikJ]
Citat:
LadyM
.
Allt du nämner är lättheter var finns ansvaret och verkligheten?
Lite sagor och snus i nacken är plus när det andra är gjort, inte förr,
Var finns Daddy, elller rättare sagt Joakims förättningar och ansvarsområden, han klarade ju inte av dem så försäkringskassan får ordna att han betalar ett minimum till sin dotter,
Sluta försvara en dåre, han kan inte ge dig den vardag du önskar.
Det borde man inte som betraktare göra. Man borde se till de barn som ev. hamnar i kläm.
Ja JanH det var ju till dig jag riktade frågan och är glad för ditt raksa svar. Att LadyM och andra anser att jag skriver för styvmödrars skull och inte stypappors skull noteras.
Det handlar om barns rätt inte om vuxnas innersta önskan.
Leroy
Fast observera att jag tycker inte att Ozzy är ett bra exempel på en ansvarsfull och bra pappa. Han har ju för fan supit och knarkat sönder hela skallen. Du tycker att han är det tydligen. Jag tycker att även pappor ska ta ansvar och inte knulla runt, supa, knarka osv. Precis samma som jag tycker om mammor faktiskt.
Tycker du att det är okej att mammor super och knarkar och knullar runt också? Är de också bra mammor? Eller är det bara pappor som är ansvarsfulla och bra ändå?
.
[spoiler]
Sharon är ju hela förutsättningen för att den familjen hållit ihop.
Tyvärr så har hon valt familjen före sina barns bästa, The american dream.
Det är lite av det Daddy önskar,
En timid fru som gör som han vill och där han får stå i centrum
Nä jag tycker inte att Ozzy är en förebild även om jag älskar hans musik
Sharon är ju hela förutsättningen för att den familjen hållit ihop.
Tyvärr så har hon valt familjen före sina barns bästa, The american dream.
Det är lite av det Daddy önskar,
En timid fru som gör som han vill och där han får stå i centrum
Nä jag tycker inte att Ozzy är en förebild även om jag älskar hans musik
Ja om man vill se till att barn inte hamnar i kläm så låter man dem inte växa upp med Ozzy Ozzborne som det viktigaste i familjen. Barnen i den familjen mår ju inte så bra heller, det förekommer väl knark och allmänt osunt leverne i redan tidig ålder där. Så det är verkligen ett tragiskt exempel av Leroy1.
Fast observera att jag tycker inte att Ozzy är ett bra exempel på en ansvarsfull och bra pappa. Han har ju för fan supit och knarkat sönder hela skallen. Du tycker att han är det tydligen. Jag tycker att även pappor ska ta ansvar och inte knulla runt, supa, knarka osv. Precis samma som jag tycker om mammor faktiskt.
Tycker du att det är okej att mammor super och knarkar och knullar runt också? Är de också bra mammor? Eller är det bara pappor som är ansvarsfulla och bra ändå?
Borde han då fått möjlighet enligt ditt tidigare inlägg om trådstartaren med dina påstående kring hans diagnos och ev tablett missbruk och alkohol intag fått ens umgänge?
Leroy
Borde han då fått möjlighet enligt ditt tidigare inlägg om trådstartaren med dina påstående kring hans diagnos och ev tablett missbruk och alkohol intag fått ens umgänge?
Leroy
En påtänd knarkare ska väl inte ha hand om barn. Det är väl ganska basic. Men om du tycker det så får du gärna tycka det. Det är ju fritt att tycka men jag förstår inte du som skriver så mycket om att barn inte ska komma i kläm inte tycker att det är bäst med nyktra föräldrar?
Missbrukar du själv?
Senast redigerad av JanHemming 2010-09-05 kl. 01:29.