2010-08-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Och då barnet inte berättat något illa om sin far eller sagt något som kan tolkas som att han gjort något fel, då är hemskt att vissa envisas att hon gjort det ändå.
Gör du inte lite självmål nu.
Oavsett den nedlagda förundersöknungen så har vissa saker framkommit.
Plus det i mina ögon svaga i att ha hemligheter med pappa.
Dessutom utgår alla här att vi här helheten. Vilket vi inte här.
Hur var det nu Lucky. Har han inte oovervakat numera,eller ljög du?
Vilket du gör,en gång vart femtionde år?
Eller var det som vanligt ett icke svar.
Eller var det tråden du startade om ätt kvinnor är fler än männen i fråga om pedofili.
Citera
2010-08-26, 10:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Gör du inte lite självmål nu.
Oavsett den nedlagda förundersöknungen så har vissa saker framkommit.
Plus det i mina ögon svaga i att ha hemligheter med pappa.
Dessutom utgår alla här att vi här helheten. Vilket vi inte här.
Hur var det nu Lucky. Har han inte oovervakat numera,eller ljög du?
Vilket du gör,en gång vart femtionde år?
Eller var det som vanligt ett icke svar.
Eller var det tråden du startade om ätt kvinnor är fler än männen i fråga om pedofili.

Nej, det har inte framkommit vissa saker; nej, med hemligheter menas inte det du antyder; nej, jag har inte ljugit om oövervakat umgänge, det står om detta i den nya utredningen; men ja, du förstår inte ett uttryck för en känsla och en faktisk sanning, du vet inte hur man ska använda detta begrepp vilket förklarar varför du tycker att det är okey att hitta på saker och använda det som sanning.
Citera
2010-08-26, 11:31
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
Det där var något nytt för mig, har aldrig hört talas om det.
Nu är det dags att fråga daddy.

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Daddy har helt utan grund anklagat sin dotters morfar för att ha begått sexuella övergrepp på sin dotter. Den mannen är död vad jag förstår men det gör det hela inte mindre osmakligt.
Detta är fel.
Det är mamman som anklagat sin far för att begått sexuella övergrepp på henne, således har inte daddy något med det att göra.
Det finns vad jag vet ingen anmälan mot hennes pappa från henne utan det är något hon bara sagt.
Det här inte helt ovanligt, hon påstår att hon blivit utsatt för sexuellt övergrepp av sin pappa.
Hon anklagar daddy för att begå sexualla övergrepp på sin dotter.
Mönster?
Hennes far lever så vitt jag vet.
Citera
2010-08-26, 11:40
Medlem
Citat:
Nej, det har inte framkommit vissa saker; nej, med hemligheter menas inte det du antyder; nej, jag har inte ljugit om oövervakat umgänge, det står om detta i den nya utredningen; men ja, du förstår inte ett uttryck för en känsla och en faktisk sanning, du vet inte hur man ska använda detta begrepp vilket förklarar varför du tycker att det är okey att hitta på saker och använda det som sanning.
Du säger nej, jag säger du har ingen aning.
Hemligheterna gällde två saker, en vet vi är att han lovar ett litet barn att han ska prata med domaren. inte ens där kan han koppla att inte nämna vuxen saker till ett litet barn. Den andra hemligheten är så vitt vi vet den andra saken.
Du har ljugit om det oövervakade umgänget iom du sa att daddy hade det nu. vilket han inte hade. Det är en osanning och en osanning är en lögn. Du hade noll koll.
Och dina uttryck är bara dravel. Du ger uttryck för känslor säger du och de visar vad du är. En kejsare utan kläder som överdriver.
Och angående hitta på saker så anser jag du tillhör en falang av människor som vandrar i dunkla vrår och måste försvara sitt egna beetende med att den andra sidan minsann gör lika mycket trots att det egentligen inte är ett problem.

Minfråga varför hugger du direkt det kommer en undersökning som visar att t.ex. kvinnor är högre representerade ang. pedofili?

Varför far du med osanningar?

Vad döljer du?

Dina uttryck som en gång vart femtionde år är löjliga. dina spydigheter som återigen ett icke svar visar du har ett förakt för andra.

Att du är förbittrat och ser kvinnor som roten till allt ont är något du behöver söka hjälp åt. Dock kommer du inte göra det och livet kommer inte bli roligare än så här för dig. Då det finns en konspiration av kvinnor som vill åt dig och ditt liv.
Citera
2010-08-26, 11:43
Medlem
Citat:
Era slask utredningar om t.ex. lund visar på vilken nivå ni befinner er.

Att påbörja diskret spaning som daddy visar vilken värld ni befinner er i.

Men livet blir inte bättre av att se hot överallt.

merparten av männskligheten lever i något som kallas samförstånd och kan samarbeta. Vilket i denna tråd kan te sig omöjligt. Gäller båda sidor.
Citera
2010-08-26, 11:46
Bannlyst
Citat:
Detta är fel.
Det är mamman som anklagat sin far för att begått sexuella övergrepp på henne, således har inte daddy något med det att göra.
Det finns vad jag vet ingen anmälan mot hennes pappa från henne utan det är något hon bara sagt.
Det här inte helt ovanligt, hon påstår att hon blivit utsatt för sexuellt övergrepp av sin pappa.
Hon anklagar daddy för att begå sexualla övergrepp på sin dotter.
Mönster?
Hennes far lever så vitt jag vet.

Om det vore så att mamman har sagt så, motsätter det på något sätt att Joakim Ramstedt för detta vidare och påstår sammaledes? Och gör det det i så fall rätt att föra detta vidare? I så fall är det lika rätt att säga att Joakim låter sin dotter runka honom om morgnarna. Tycker du att det är rätt att säga det om Joakim?

Dessutom så har vi bara Joakims uppgift om detta, ingen av oss har hört eller sett mamman skriva detta. Så han och du falskanklagar mamman nu för att säga det. Det finns inga bevis på det.
Citera
2010-08-26, 11:58
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Men så trött jag blir, jag har ALDRIG skrivit att om jag kan så kan ALLA.
Jag skrev att om jag kan så kan ANDRA!
ANDRA är INTE likställt med ALLA!

Det finns inte ens någon anledning att påpeka att om du kan så kan andra. Det låter bara som om du anser dig lite bättre än alla dom som inte kan.

Citat:
När det gäller mitt val så är jag glad att jag inte gjorde som din mamma.
Jag vet att vårt barn mår bra av sin relation till sin pappa, sedan spelar det ingen roll vad han gjorde mot mig.
Det handlar inte om honom eller mig, det handlar om vårt barn.

Där kan jag inte annat än hålla med dig. Barnets bästa borde alltid komma först för en förälder.

Citat:
Han har inte hotat henne, han har hotat mig.
Han har inte misshandlat henne, han har misshandlat mig.
Det måste separeras hur svårt det än är.

Där håller jag inte med. En förälder som hotar och misshandlar den andra föräldern misshandlar också sitt barn, psykiskt.

Citat:
I ditt fall är det säkert så att din mamma gjorde rätt val. Hennes situation var inte densamma som min. Hon gjorde sitt val och jag gjorde mott val.
Vårt barn har en bra relation till sin pappa och du har på senare är fått en relation till din pappa.
Det är väl bra

Det håller jag med om.
Citera
2010-08-26, 12:04
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Bakrunden står väldigt väl beskriven i domarna.

Det kan väl hända, men nu har ju jag bara sett folk slänga runt massa siffror som något slags bevis på att män blir orättvist behandlade. Om ni vill bevisa det så måste ni också visa alla domarna, annars betyder era argument ingenting.
Citera
2010-08-26, 12:20
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Om det vore så att mamman har sagt så, motsätter det på något sätt att Joakim Ramstedt för detta vidare och påstår sammaledes? Och gör det det i så fall rätt att föra detta vidare? I så fall är det lika rätt att säga att Joakim låter sin dotter runka honom om morgnarna. Tycker du att det är rätt att säga det om Joakim?

Dessutom så har vi bara Joakims uppgift om detta, ingen av oss har hört eller sett mamman skriva detta. Så han och du falskanklagar mamman nu för att säga det. Det finns inga bevis på det.
Va?
Men var sjutton har DU fått dina uppgifter du påstår?
Går det att lita på den källan då?
Citera
2010-08-26, 12:21
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Det kan väl hända, men nu har ju jag bara sett folk slänga runt massa siffror som något slags bevis på att män blir orättvist behandlade. Om ni vill bevisa det så måste ni också visa alla domarna, annars betyder era argument ingenting.
För att kunna förkasta en undersökning torde man väl ändå sitta inne med kunskap om vad det är man förkastar?
Citera
2010-08-26, 12:26
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Det finns inte ens någon anledning att påpeka att om du kan så kan andra. Det låter bara som om du anser dig lite bättre än alla dom som inte kan.

Det är din tolkning och absolut inte som jag känner eller tänker.

Där kan jag inte annat än hålla med dig. Barnets bästa borde alltid komma först för en förälder.

Alltid

Där håller jag inte med. En förälder som hotar och misshandlar den andra föräldern misshandlar också sitt barn, psykiskt.

Ja så är det absolut, men som tur är var vårt barn väldigt litet när vi flydde och har troligen inga minnen av det, inte nu i varje fall. Nu bor inte hennes pappa och jag tillsammans sedan flera år och därmed har han enbart misshandlat mig, inte henne. Och jag tiger som muren inför henne när det gäller den biten.
Hade hon varit äldre hade det varit en annan sak, absolut.

Det håller jag med om.

Valde att göra mina svar feta inne i citatet.
Citera
2010-08-26, 12:28
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du missar poängen. Jag antar att det är som du säger stämmer. Därför är det ytterst osannolikt att man kunnat fixa Daddys tillstånd, så bra att han något år senare fungerar utmärkt som t.om ensam vårdnadshavare. Det tyder på att hans tillstånd både som alkolist och psykiskt besvärad var ytterst övertolkat redan från början.

Det verkliga skälet var mammans misstänksamhet mot Daddy, som fick honom att gå med på kontaktperson, för att om möjligt lösa situationen. För detta medgivande och kompromissvilja fick han sota något otroligt och det har senare använts mot honom.

Inget finns som säger att Daddy gjort några fel alls, varken lagliga eller andra. han har aldrig misskött dottern och jag har inte sett några exempel på att han inte kan eller vill samarbeta med modern till barnet. Den stora bilden är entydig. Det är mamman som inte vill samarbeta med Daddy.

Myndigheternas uppgift är att behandla medborgarna likformigt. Om inte de tar ifrån dig eller mig våra barn, eller tar ifrån en änka som blivit rullstolsbunden hennes barn, så skall de inte heller ta ifrån Daddt hans vårdnad eller tvinga honom till bevakade umgängen i samma situation.

Kanske en miljon människor i Sverige pimplar för mycket rödvin eller knapprar för mycket ångestdämpande. Ingriper inte myndigheterna mot dem, skall de inte heller ingripa mot Daddy, när det verkliga skälet är att föräldrarna inte kan samarbeta och dessa samarbetsproblem ligger på mammans sida.

För att myndigheten skall ta ifrån någon vårdnaden räcker det inte med att föräldrarna är lite olämpliga av sig. Det krävs att barnet utsätts för någon risk.

Att Daddy har ett väl fungerande samarbete med föräldern till sitt andra barn och tydligen inte utgör den minsta fara för detta barn talar oerhört starkt till hans fördel.

Det talar nämligen för att den minimigräns där även jag anser att myndigheten måste ingripa för barnets bästa, inte ens är i närheten att bli uppfylld. Om Daddy kan vara helgfarsa åt sonen, så kan han vara det åt dottern på ett tillräckligt vis.

Jag tror snarare att det är du som missat poängen. Daddys tillstånd kan inte fixas, men med rätt hjälp och medicinering går det ganska snabbt att hantera problemen bättre, därför är det inte alls konstigt att det tog mindre än ett år för hans förutsättningar att ta hand om hans dotter ändrades ganska drastiskt.
Jag tycker heller inte att det är speciellt konstigt att mamman inte ville att daddy skulle ta hand om dottern själv. Jag skulle definitivt inte vilja att min sambo tog hand om våra barn själv, utan hjälp, om vi separerar eftersom hans ADHD gör det väldigt svårt för honom att fixa det. Du kanske skulle kalla mig samarbetsovillig, men det skiter jag högaktningsfullt i. Mina barns säkerhet är för viktig för att jag skulle bry mig om vad andra tycker.
Jag håller inte heller med om att samarbetsproblemet enbart ligger på mammans sida. Daddy har gjort en hel del för att sabba samarbetet också. Att han inte har några problem med sonens mamma betyder inte ett jävla skit i det här sammanhanget. Olika personer, olika förutsättningar, olika förhållande. Tex. jag har en granne jag gillar jättemycket, vi brukar stanna och prata när vi träffas och jag litar på henne. Jag har också en granne som jag väldigt gärna skulle vilja slänga in en brandbomb hos, vi har båda två betett oss ganska illa till och från. Så, enligt ditt tankesätt så är allt min grannes fel, eftersom jag kommer ju jättebra överens med min andra granne. Det är ju ganska skönt att veta, jag kan slippa känna skuld över min del i våran lilla tvist nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in