2010-09-06, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Nej, verkligen inte! Den här kvinnan bloggar ju mest om allt möjligt annat. Det är undantag att hon skriver om tvisten om dottern. Mest när Tompten (flickans pappa) skriver långa kommentarer nätterna igenom, som hon uttrycker det nånstans.
Han verkar betrakta sig som kvinnans ställföreträdande pappa och tjatar om vad hon ska göra och tycka, samtidigt som hon anses vara en fullfjädrad femme fatale som förfört en hjälplös tjugo år äldre man.
Låter förvirrat, han vet bäst men kan inte ens ta vara på sig ens såpass att han kan se till att inte ha flera förhållanden på samma gång.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Klart hon har. Enligt Leroys uppfattning så är det så här: "En älskarinna som försökte sno en gift man? "
Det är ju faktiskt synd om den stackars kraken till man som råkar ut för en sådan fräck varelse som försöker stjäla en bara så där.
Och stjäl en under såpass lång tid också. Och inget hade han att säga till om, fick bara finna sig i att bli snodd så där.

Det talas mycket om hur kvinnor är i vårdnadstvister och visst finns det ett mönster men det finns det baske mig i hur männen är också.

Hoppas att någon tar sig an att forska på vilka beteendemönster det finns i vårdnadstvister. Då menar jag seriösa forskare som kan visa på olika tecken i människors beteenden som gör att de oftare hamnar i konflikter i allmänhet och vårdnadstvister i synnerhet.

Förhoppningsvis kan människor börja tala om vad som gör att man hamnar i dylikt. De flesta gör det ju inte. Att ha flera förhållanden samtidigt är ju ett sätt att bädda för svårigheter till exempel. Förmodligen är den gemensamma nämnaren en enorm självupptagenhet som gör att barnens liv inte kommer i fokus alls.
Citera
2010-09-06, 23:38
Medlem
JanH.

I stora drag var det bra och insiktsfullt skrivet.

Man får inte glömma de barn eller föräldrar som riskerar att hamna i kläm.

Man får nog lov att läsa på vad som skrivs mellan rader både här och där.

Även om ett och annat kan verka svårt att tyda eller förstå.

på dig själv!

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-09-07 kl. 00:03.
Citera
2010-09-07, 00:09
Medlem
JaneMarples avatar
Jag tar mig friheten att svara på ditt inlägg trots att du frågar JanH.

Citat:
I stora drag var det bra och insiktsfullt skrivet.
Det får JanHemming förstås svara på, men jag håller med dig i stora drag. Det var mycket bra och insiktsfullt skrivet.
Citat:
Man får inte glömma de barn eller föräldrar som riskerar att hamna i kläm.
Man ska inte glömma nånting som kan hammna i klämm. Eller dömma utan att ta hänsyn till villja lämplighet eller förmåga. Och två sociala baser.

Citat:
Man får nog lov att läsa på vad som skrivs mellan rader både här och där.
Det är nog just det vi har gjort väldigt många.

Citat:
Även om ett och annat kan verka svårt att tyda eller förstå.
Inte ett dugg svårt efter ett tag.

Hur länge ska du hålla på och editera inatt då?
Citera
2010-09-07, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Låter förvirrat, han vet bäst men kan inte ens ta vara på sig ens såpass att han kan se till att inte ha flera förhållanden på samma gång.
Och stjäl en under såpass lång tid också. Och inget hade han att säga till om, fick bara finna sig i att bli snodd så där.
Det talas mycket om hur kvinnor är i vårdnadstvister och visst finns det ett mönster men det finns det baske mig i hur männen är också.
Hoppas att någon tar sig an att forska på vilka beteendemönster det finns i vårdnadstvister. Då menar jag seriösa forskare som kan visa på olika tecken i människors beteenden som gör att de oftare hamnar i konflikter i allmänhet och vårdnadstvister i synnerhet.
Förhoppningsvis kan människor börja tala om vad som gör att man hamnar i dylikt. De flesta gör det ju inte. Att ha flera förhållanden samtidigt är ju ett sätt att bädda för svårigheter till exempel. Förmodligen är den gemensamma nämnaren en enorm självupptagenhet som gör att barnens liv inte kommer i fokus alls.
Det är både intressant och sorgligt att den andra partern gärna hjälper till att förstärka konflikten av egna dunkla syften. Denna mannens fru kan ju knappast tycka att älskarinnan skulle vara utan skuld, hur skulle frun då kunna fortsätta leva med sin man? Det blir svårt att se vilket svin han var som svek henne, det var han som lovat henne något, det var han som ljög. Konflikten med älskarinnan blir då limmet som håller ihop förhållandet.
Likadant agerar många kvinnor som inleder förhållanden med män som inte kunnat släppa sina ex. Istället för att inse sorgen att de inte får den plats de förtjänar så tar de plats genom att alliera sig med mannen i striden.
Det finns nog en del sådana stackars kvinnor som faller för Joakims kvasiresonemang.
Citera
2010-09-07, 09:35
Bannlyst
Här har ni en knäppgök till som Joakim tagit under "sina vingars skydd" och som kopierar Joakims metoder.
Han skriver själv dålig svenska och det är hans flickvän som för konflikten offentligt på internet åt honom.
Mannen är mycket kontrollerande och har hotat mamman otaliga gånger.
Läs bara hans telefonsamtal med sina barn och observera att dessa barn bara är 4 år och 6 år:
http://vararaminaochali.blogspot.com/2010/07/telefonsamtal-fran-amina-ali.html#links
Skrämmande.
Citera
2010-09-07, 12:28
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Här har ni en knäppgök till som Joakim tagit under "sina vingars skydd" och som kopierar Joakims metoder.
Han skriver själv dålig svenska och det är hans flickvän som för konflikten offentligt på internet åt honom.
Mannen är mycket kontrollerande och har hotat mamman otaliga gånger.
Läs bara hans telefonsamtal med sina barn och observera att dessa barn bara är 4 år och 6 år:
http://vararaminaochali.blogspot.com/2010/07/telefonsamtal-fran-amina-ali.html#links
Skrämmande.
Håller med dig HenrikJ. Samtalet mellan barnen och Osama är absolut inte bra och barnen dras in i en konflikt som de absolut inte skall behöva och frågas ut. Samt att Osama lockar barnen med kaniner. Jag har inte följt Osama och hans kamp och kan inte uttala mig om den alls. Men samtalet är inte bra alls.
Senast redigerad av SmileToYou 2010-09-07 kl. 12:30.
Citera
2010-09-07, 12:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
Håller med dig HenrikJ. Samtalet mellan barnen och Osama är absolut inte bra och barnen dras in i en konflikt som de absolut inte skall behöva och frågas ut. Samt att Osama lockar barnen med kaniner. Jag har inte följt Osama och hans kamp och kan inte uttala mig om den alls. Men samtalet är inte bra alls.

Ja, det är förjävligt att en pappa protesterar mot att hans egna barn kidnappas från honom. Här är ännu ett fall som daddyhatarna kan gotta sig i. Skiter det sig i ena fallet så dyker snart ett annat upp. Såsom det ser ut idag kan deras skadeglädje hålla sig på konstant hög nivå.
Senast redigerad av TheLucky 2010-09-07 kl. 13:00.
Citera
2010-09-07, 13:22
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, det är förjävligt att en pappa protesterar mot att hans egna barn kidnappas från honom. Här är ännu ett fall som daddyhatarna kan gotta sig i. Skiter det sig i ena fallet så dyker snart ett annat upp. Såsom det ser ut idag kan deras skadeglädje hålla sig på konstant hög nivå.
Nej det är inte så jag menar. Hans kamp för hans barn, att de inte skall vara kidnappade, självklart skall han inte ge sig, aldrig i min dag.
Men samtalet är inte bra alls mellan barnen och pappan.
Ingen tvekan att barnen skall få träffa sin pappa på ett normalt sätt, kanske bo hos honom och ha umgänge med mamman. Kidnappning måste regleras hårt i lagen och även följas.
Senast redigerad av SmileToYou 2010-09-07 kl. 13:24.
Citera
2010-09-07, 13:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
Nej det är inte så jag menar. Hans kamp för hans barn, att de inte skall vara kidnappade, självklart skall han inte ge sig, aldrig i min dag.
Men samtalet är inte bra alls mellan barnen och pappan.
Ingen tvekan att barnen skall få träffa sin pappa på ett normalt sätt, kanske bo hos honom och ha umgänge med mamman. Kidnappning måste regleras hårt i lagen och även följas.

Jag vet att du inte tycker att barnen ska tas ifrån honom. Mitt svar mest riktad mot daddyhatarna. Och de hatar honom av den simpla anledningen att han har den jävulska fräckheten att vilja träffa sina barn. Detta går över allt sunt förnuft. Men man måste acceptera att det finns folk som faktiskt hatar personer av den anledningen. För att dölja detta kommer de med påhitt och lögner eller som här: man finner en brist och förstorar upp detta till ko(s)miska proportioner. Detta är bara trams. Den person som alltid är perfekt i samtal med sina barn är inte trovärdig. I detta fall handlar det dessutom om en far som talar med sina barn efter att de blivit kidnappade. Hur många skulle kunna samtala med sina barn på ett perfekt sätt i sådan situation?
Citera
2010-09-07, 14:26
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Och de hatar honom av den simpla anledningen att han har den jävulska fräckheten att vilja träffa sina barn
Nej, TheLucky. Jag vet att du tror att det är så, men det är faktiskt inte så. Jag hyser inget hat mot den här Osama heller, men det verkar ju rätt övertydligt att Daddy återigen gör armkrok med någon som inte är vare sig schysst eller oskyldig. Att kalla det kidnappning i det här fallet, alltså att mamman tog med sig barnen, tycker jag är vanvett. Mamman skyddar sina barn här.
Citera
2010-09-07, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det är både intressant och sorgligt att den andra partern gärna hjälper till att förstärka konflikten av egna dunkla syften. Denna mannens fru kan ju knappast tycka att älskarinnan skulle vara utan skuld, hur skulle frun då kunna fortsätta leva med sin man? Det blir svårt att se vilket svin han var som svek henne, det var han som lovat henne något, det var han som ljög. Konflikten med älskarinnan blir då limmet som håller ihop förhållandet.
Likadant agerar många kvinnor som inleder förhållanden med män som inte kunnat släppa sina ex. Istället för att inse sorgen att de inte får den plats de förtjänar så tar de plats genom att alliera sig med mannen i striden.
Det finns nog en del sådana stackars kvinnor som faller för Joakims kvasiresonemang.

Mannen och kvinnan bygger sin gemenskap på att den andra kvinnan är dålig. De talar illa om barnets mor. Vilket gör att de inte har barnets bäst för ögonen utan sitt äktenskap. Barnet är inte i fokus.
Citera
2010-09-07, 14:38
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du inte tycker att barnen ska tas ifrån honom. Mitt svar mest riktad mot daddyhatarna. Och de hatar honom av den simpla anledningen att han har den jävulska fräckheten att vilja träffa sina barn. Detta går över allt sunt förnuft. Men man måste acceptera att det finns folk som faktiskt hatar personer av den anledningen. För att dölja detta kommer de med påhitt och lögner eller som här: man finner en brist och förstorar upp detta till ko(s)miska proportioner. Detta är bara trams. Den person som alltid är perfekt i samtal med sina barn är inte trovärdig. I detta fall handlar det dessutom om en far som talar med sina barn efter att de blivit kidnappade. Hur många skulle kunna samtala med sina barn på ett perfekt sätt i sådan situation?

Att tro att det finns människor som hatar män för att de vill träffa sina barn var en udda ståndpunkt

Den här typen av paranoida slutledningar förekommer ibland här på flashback har jag sett, alla har rätt att yttra sig men alla ska inte tas på allvar. Ett sånt här uttalande är nästan lustigt i sin psykiska förvirring.

Man måste naturligtvis inte se allt i svart eller vitt. Trots allt finns ju möjligheten att en man kan göra något fel också även om det som i The Luckys ögon verkar helt otroligt och han tolkar det som hat att man känner tveksamhet inför vissa saker.

Problemet för mansjourerna är att sålla ut såna här typer som talar för alla även ytterligt tveksamma fall. Det gör läget ohållbart och svårarbetat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in