Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
KiaW.
Ni fastnar gång på gång i förhör av flickan och det MB.- Förhörsledaren (Bekant signatur om man kollat bloggen, ng har jag sett den signaturen på flera ställen? Undra hur många gånger jag har hört dessa frågorna och fraser upprepats?) Man via många frågor fått barnet att prata kring detta. Handlar det om att leta efter sanning eller att höra det man vill höra? Leta efter saker att hänga upp en anklagelse på eller en öppen frågeställning där man vill belysa hur detev förhållit sig eller så?
Ja som man ropar får man svar brukar man säga, men det beror ju på vad man ropar.
Leroy
Jag måste vara trött...vilka är "ni"? Vad syftar du på när du pratar om MB?
Sakfågan var om daddy blivit felbehandlad av myndigheterna, för att ta reda på det måste man ju titta på vad som föranledde myndigheternas inkopplande och därefter titta på om de felbehandlade honom. Hänger du med på det?
I detta kommer ständigt samma sak upp, nämligen ett konstaterande från flera om att daddy blev falskt anklagad för sexualbrott.
Jag håller inte med och menar att efter utredning visade det sig att man inte fann bevis för att ett övergrepp skett, samtidigt visar det sig att det fanns grund för mamman att ta upp saken med myndigheterna.
Min uppfattning och åsikt är att det finns goda grunder att tro att både daddy och mamman berättar sanningen, och de grunderna återfinns i förhöret om flickan vilket hänvisas till i mina argument.
Hänger du fortfarande med?
Så här långt har både mamman, och åklagaren (samt förhörsledaren) gjort sitt jobb, mamman har låtit myndigheterna utreda det hon fått höra från dottern, myndigheterrna har utrett och lagt ner misstankarna...
Det som händer därefter är den viktiga frågan, den som det finns väldigt många åsikter om, nämligen hur socialen hanterar saken....och här blir vi alla störda av att det om och om igen tas upp att daddy är falskt anklagad för sexualbrott, att förhörsledaren gjort det ena felet efter det andra trots att daddy blev friad från misstankar efter att förhöret genomförts....och så börjar vi om igen.
Du räknar antalet gånger förhöret tas upp av mej, var då snäll och räkna antalet gånger det är som ett svar på något som har anknytning till det.
Blanda inte ihop mej med andra är du snäll, används förhöret i andra syften av andra så får det stå för dem. Vi kan inte komma ifrån att det är en central fråga då sakfrågan är om daddy blivit felbehandlad av myndigeterna då han blev anklagad för sexualbrott.
Sen skulle det vara önskvärt om du själv deltar i diskussionerna istället för att klaga över hur andra diskuterar. Hittills har jag bara sett dej upprepa vad du anser sakfrågorna är och komma med flummiga frågor.