Citat:
Ursprungligen postat av nalleboen
Om man tillämpar den retoriken i en annan miljö.
Jag blev i förra månaden rånad av en person som jag uppfattar som vara JanHemming.
Ilsken går jag till vår ärevördiga polismyndighet och upprättar en anmälan.
Anmälan avskrivs 5 dagar senare i brist på bevis.
Förbannad för att man bortser från mig och det jag berättat och min upplevelse ska jag?
1. Offentligt anklaga JanHemming för rån och på alla sätt se till att han i allmänhetens ögon blir skyldig till brottet.
2. Klubba av benet på JanHemming, antingen själv eller via ombud.
3. Acceptera att vi lever i ett demokratiskt rättssamhälle där alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
4. Fyll gärna i själv ...
Ja, det är den logiken som gäller för daddyhatarna. Det har jag och många andra tidigare i tråden påpekat och visat med liknande exempel. Jag kan återge min igen:
När det regnar blir gatan våt.
Det regnar.
Slutsats: gatan blir våt.
För daddyhatarna gäller.
Föräldrar kan förlora sin vårdnad om de är en fara för barnen.
Socialen och rätten måste bevisa att så är fallet.
Dett kan inte socialen och rätten.
Slutsats: det är rätt att daddy inte får träffa sin dotter eftersom vi anser att han är ett kräk. Strunt i bevisningen.
Och då måste man ju ställa sig frågan hur fan man kan ha sådan snurrig attityd? Min egen uppfattning är att man struntar i det, man resonerar hur man tycker att det borde vara. Har då daddy bevisligen behandlats fel av socialen, som är ansvarsbefriade, men att man ändå jublar åt hans situation, då är det uppenbart att man gottar sig åt pappors olycka. Det är detta som är själva drivkraften.