2010-07-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vad tror ni om det här:

Automatisk gemensam vårdnad till fadern när han gör sin faderskapsbekräftelse.
Varför skulle jag anse det vara orimligt.
De flesta normala par reglerar det här själva.
Har du haft problem med detta Lucky?
Citera
2010-07-18, 15:19
Medlem
Citat:
Vad tror ni om det här:

Automatisk gemensam vårdnad till fadern när han gör sin faderskapsbekräftelse.
Bara för att du är papparätts kämpe så innebär gemensam vårdnad till båda och inte till fadern. Eller hur?
Citera
2010-07-18, 15:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Det är också synd att när det delas ut pengar, så har det delats ut till ett kön snarare än till att lösa problemet.

Det är så kritiker uppfattar det. Dessutom är det ju så att man befarar att feminismen och genusvetenskapens lögnindustri ska styra hur arbetet ska bedrivas och att nya lögner gör det möjligt att nya mansfientliga lagar kan stiftas.
Citera
2010-07-18, 15:33
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Bara för att du är papparätts kämpe så innebär gemensam vårdnad till båda och inte till fadern. Eller hur?

Ha ha ha .. den var för skön.. Tänkte inte ens på det när jag läste inlägget.
Var i princip på väg att skriva att jag höll med tills jag läste ditt inlägg.

Gemensam vårdnad till fadern. Helt outstanding!!
Citera
2010-07-18, 15:35
Medlem
Citat:
Det är så kritiker uppfattar det. Dessutom är det ju så att man befarar att feminismen och genusvetenskapens lögnindustri ska styra hur arbetet ska bedrivas och att nya lögner gör det möjligt att nya mansfientliga lagar kan stiftas.
Och bakgrunden hörs stråkarna.
Allt emot.
Citera
2010-07-18, 15:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Upplysningsvis så betyder gemensam vårdnad till fadern att han har lika stor rätt i vårdnaden om barnet som modern. En provocerande tanke tydligen.
Citera
2010-07-18, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Hur kan han bara och sitta och skriva sån strunt om sin dotter. Att han bara har mage att utsätta henne för detta. Dessutom är han väl inte utförsäkrad för att någon anonym anser att han har arbetsförmåga. Det är inte anonyma som sköter de uppgifterna på försäkringskassan eller menar han att han inte vet vem det är så att han kan hänga ut vederbörande?

Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Ja, när man läser det där så undrar man ju hur han ställer sej till om dottern mår bra, är harmonisk och lyckas i en tillvaro där hon bor hos sin mamma.

Ja det är grovt av Daddy att använda sin dotter och påstå sådana saker om hennes framtid, han som inte ens har insyn i hennes nuvarande tillvaro ens.
Faktum är att dottern har ett harmoniskt och ordnat hem tillsammans med sin mamma.
Hon fungerar bra på dagis och har ett fint socialt nätverk med båda vuxna och barn som hon utvecklas bra med.

Det enda som stör friden är just Daddy som offentligt hänger ut dem på sin blogg och på andra bloggar, skriver artiklar på newsmill (eller var det heter) och ibland lyckas få någon journalist att skriva en artikel om honom och hans vårdnadstvist. Det är strongt av mamman att värja sig och hålla käft när han släpar ut henne offentligt. Daddy anmäler henne i parti och minut. Nu senast för PAS, ett icke godkänt syndrom som jag dock tror på, men inte i hans fall. Han förstör faktiskt att få den godkänd.

Mamman får ideligen ta ledigt från jobbet för att på soc bemöta och förklara hans anklagelser.
Är det någon som inte vill ge dottern lugn och ro så är det Daddy.

Tidigare när mamman och dottern hade skyddad adress så rände han runt på alla dagis på orten, viftandes med ett domstolspapper och krävde att dottern skulle lämnas ut till honom. När han hittade rätt dagis så fick personalen fullt sjå att uppehålla honom och kontakta mamman som fick avvika från jobbet och hämta ut dottern bakvägen utan att han upptäckte det.

Är det friskt på en fläck?

Sen vet jag att ni inte vill tro det jag skriver, men jag påstår fortfarande att andra dagisföräldrar är medvetna om denna situation och finner den hotfull. Några av dessa föräldrar har skrivit om saken och råkat illa ut. Det har även förekommit att dessa meningsmotståndares barn kartlagts och fått obehagliga samtal som nämner Daddys blogg. Detta är polisanmält.

Hur skulle ni själv reagera om ni hade barnen på dagis där en sådan destruktiv pappa härjar och hänger ut era barns dagiskompisar. Jag skulle då bevaka den bloggen av ren självbevarelsedrift. Det gör dessa föräldrar också. Gissa hur det känns för mamman att alla vet Daddys smutsiga version?
Citera
2010-07-18, 15:46
Bannlyst
Citat:
Upplysningsvis så betyder gemensam vårdnad till fadern att han har lika stor rätt i vårdnaden om barnet som modern. En provocerande tanke tydligen.
Jag undrar om du vet vad det juridiska begreppet gemensam vårdnad betyder?
Det handlar inte om barnets umgängelserätt.
Föräldrarna har inga rättigheter, bara skyldigheter.
Till det hör bland annat att försörja sina barn och dyka upp på avtalade umgängestillfällen.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-18 kl. 15:50.
Citera
2010-07-18, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Hur kan du vara så säker på detta? Har du undersökt varje fall i Lund fall för fall?
Och nej jag menar inte falska anklagelser. Jag menar hur det ständigt kommer upp
nya tolkningar av siffror från "papparättssidan" oavsett hur överbevisade dom blir.
Ett stort mörkertal tyder knappast på fler falskanmälningar. Men du får gärna
överbevisa mig på den punkten.

Att det sedan förekommer falskanmälningar i VT är ju helt klart. Men jag tror inte att
alla är det, som vissa stackars förfördelade pappor vill få oss att tro.

Finns det något som säger att fördelningen av andra brott måste korrelera till just
barnmisshandel och pedofila brott?

1. falskanmälningar=misstänkta

Jag håller med om att alla dessa siffror och dess tolkningsföreträdare inte leder till annat än tvist ovan tvisterna sas, jag varken kan eller vill försöka överbevisa dig. Däremot belysa att det inte går att lita på några siffror då forskningen är mycket enögd, lögn,förbannad lögn och statestik.
Om du vill så kan du säkert hitta själv, det finns åtminstånde två rapporter om barnmisshandel baserade på intervjuer, det ger helt andra siffror än BRå, oaktat detta så retirerar jag från att tjafsa om vem som är bäst, det hjälper nämligen föga några barn att få sin självklara rätt till båda sina föräldrar.

Självklart är inte alla påståenden felaktiga, det gör det extra graverande att falskt anmäla och borde beivras å det starkaste, inte bara för kränkningen utan för att verkliga utsatta blir misstrodda och får minskade resurser.
Citera
2010-07-18, 15:53
Medlem
Citat:
Bara så du vet så håller jag med dig i sak. Men om du läser om det du skrev så kan det tolkas helt annorlunda. Var inte bitter.
Bara för att du formulerar dig lite fel en gång vart femtionde år.
Citera
2010-07-18, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag undrar om du vet vad det juridiska begreppet gemensam vårdnad betyder?
Det handlar inte om barnets umgängelserätt.
Föräldrarna har inga rättigheter, bara skyldigheter.
Till det hör bland annat att försörja sina barn och dyka upp på avtalade umgängestillfällen.

Du är en riktig vimspelle som dribblat bort dig själv flertalet gånger, ALLA har rättigheter.
Vad lever du i för bubbla ?
Citera
2010-07-18, 15:58
Bannlyst
Citat:
Varför skulle jag anse det vara orimligt.
De flesta normala par reglerar det här själva.
Har du haft problem med detta Lucky?

Vi pratar inte om de flesta normala par, utan om dem som hamnat i vårdnadstvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in