2010-07-18, 16:36
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
umgängelse=Menade du:
umgängesrätt
Simmel, Georg
museiänger
Mengele, Josef eller gomsegel?

http://www.ne.se/sok/umg%C3%A4ngelse?type=NE

Om du vill roa dig med stavning, från dig tar jag inget med humor du är nämligen vidrig i ditt kampanjande mot ett litet barn och hennes far.
Med det vill du visa att du kan skriva in ett sökord på NE men du förstår inte hur man använder resultatet, eller?

Logiskt för andra tänkande människor är att man väljer det ord som har relevans för det område man avhandlar. Prova den tekniken nästa gång du vill spela smart.
Citera
2010-07-18, 16:38
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Här är hårda tacklingar ang stavning

En fråga, papparättsrörelsesidan vilken är det och vad heter den andra sidan ?

Visst är det hårda tacklingar. Men om du som jag varit med ett tag på dessa sidor
(och andra liknande) så hade du också reagerat.

Fast som nyreggad entrådepostare antar jag att du inte hängde med på den.

"Papparättsrörelsesidan" är ett sammansatt ord av de personer som stödjer Daddy
och hans sätt att se på tillvaron (samtidigt som det naturligtvis finns de mer sansade
varianterna av papparättsaktivister) Du vet vilka jag menar, eller hur.

Det du EGENTLIGEN vill veta är vilken sida som är "motståndare". Där blir det lite
marigare. Det är nog en blandning av feminister och vanliga "Svenssons" som faktiskt
tycker att Daddy (och en del andra inblandade) har en jävligt märklig agenda
som inte stämmer överrens med vad som uttalas.

Jag vet att daddy (och flera med honom) tror att det hela är en gigantisk konspiration
iscensatt av någon slags feminazistisk rörelse när det nog mest handlar om vanliga
människor som sett tillräckligt med TV-såpor för att känna igen en när det utspelas
framför dom på nätet.

Hur många fall av VT pratar vi om nu, på årsbasis alltså? Fall där det förekommer
anmälningar om incest och våld? Och hur många av dom är falska? Vad blir det kvar?

Jag vet faktiskt inte.... Antar att ingen vet exakt. Men inte är det några astronomiska
tal som en del verkar vilja få oss att tro.

Jag har skrivit det förr när det gäller Daddy och jag kan skriva det igen.
Jag tillhör ingen falang eller konspiration mot honom. Jag har mina egna åsikter.
Citera
2010-07-18, 16:46
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför skulle detta vara motstridigt, menar du?

Det har du helt rätt i. Det behöver inte vara motstridigt.

Men från Mayitos inlägg så verkade det hela vara klappat och klart.
Den senaste utredningen visade att Daddy had rätt i allt och att mamman
var den som felat. Daddy var (och är) att föredra som vårdnadshavare
framför modern och mera mogen.

Det rimmar lite illa med att det ska komma YTTERLIGARE utredningar.
Vad ska det vara bra för när allt är klappat och klart och case closed?

Eller menar du att dom nya utredningarna är en följd av den tidigare
utredningen. På vilket sätt undrar jag då?

Jag vill inte på något sätt verka utmanande nu, jag vill verkligen veta
varför det ska utredas igen om det redan är fastställt att Daddy är
en fullgod och mogen fader. Är inte det utredningsoverkill?
Citera
2010-07-18, 16:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag undrar om du vet vad det juridiska begreppet gemensam vårdnad betyder?
Det handlar inte om barnets umgängelserätt.
Föräldrarna har inga rättigheter, bara skyldigheter.
Till det hör bland annat att försörja sina barn och dyka upp på avtalade umgängestillfällen.

Till det hör att barnkonventionen ska gälla, att fadern slipper falska anklagelser, riktiga undersökningar, opartiskhet av myndighet, att barnet inte rövas bort, att fadern inte hindras att träffa sitt barn osv. Kort sagt: att slippa allt sådant du bejakar.
Citera
2010-07-18, 16:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Bara så du vet så håller jag med dig i sak. Men om du läser om det du skrev så kan det tolkas helt annorlunda. Var inte bitter.
Bara för att du formulerar dig lite fel en gång vart femtionde år.

Gemensam kan omöjligen tolkas som enskild. Har du svårt med detta så förstår jag att du även har svårt att skilja på ett uttryck för en känsla och ett uttryck för ett faktum.
Citera
2010-07-18, 16:54
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Till det hör att barnkonventionen ska gälla, att fadern slipper falska anklagelser, riktiga undersökningar, opartiskhet av myndighet, att barnet inte rövas bort, att fadern inte hindras att träffa sitt barn osv. Kort sagt: att slippa allt sådant du bejakar.
Står det verkligen uttalat i barnkonventionen att fadern har rättigheter som ska skyddas och tas tillvara.

Var då någonstans?
Citera
2010-07-18, 16:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Står det verkligen uttalat i barnkonventionen hur faderns rättigheter ska skyddas och tas tillvara.

Sa jag så?
Citera
2010-07-18, 16:57
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Sa jag så?
Ja, nog uppfattar jag ditt inlägg som att du tar upp barnkonventionen och dess innehåll.
Citera
2010-07-18, 17:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Ja, nog uppfattar jag ditt inlägg som att du tar upp barnkonventionen och dess innehåll.

Ännu ett förvirrande inlägg. Jag skrev att barnkonventionen bör gälla angående vårdnadstvister. Detta som ett svar på henke och hans krokodiltår för barnets bästa; hur fan får du detta till att jag främst menar att faderns rättighet ska skyddas i detta sammanhang?
Senast redigerad av TheLucky 2010-07-18 kl. 17:03.
Citera
2010-07-18, 17:07
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ännu ett förvirrande inlägg. Jag skrev att barnkonventionen bör gälla angående vårdnadstvister. Detta som ett svar på henke och hans krokodiltår för barnets bästa; hur fan får du detta till att jag främst menar att faderns rättighet ska skyddas i detta sammanhang?
Eftersom du räknar upp dom och fokuserar på dom i inlägget och inte på det som barnkonventionen faktiskt står för.

Citat:
Citera
2010-07-18, 17:08
Medlem
Citat:
Gemensam kan omöjligen tolkas som enskild. Har du svårt med detta så förstår jag att du även har svårt att skilja på ett uttryck för en känsla och ett uttryck för ett faktum.
Om du lyfter blicken och funderar på saken.
Varför ens nämna fadern i din fråga med stor text.

Så jag anser det du skrev nu som ett icke svar eller nått.

Jag höll med dig men du formulerade dig som din uppfattning om tid.
Citera
2010-07-18, 17:14
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
lögn,förbannad lögn och statestik.
Här har diskussionen rusat iväg i alla riktningar, jag nöjer mig för tillfället med att påpeka att det brukar vara daddyaktivister som drar in statistik för att bevisa - av okänd anledning - att kvinnor är i majoritet när det gäller pedofili och grovt våld. Det är sant att man kan bevisa ganska mycket med statistik, men just detta brukar vara svårt om man inte förutsätter ett enormt enkönat mörkertal.
Gristrynen verkar ha en tendens att dyka upp på människor som lägger fram korrekta siffror, vilket är en anledning i sig att inte sätta gristryne på dem som medvetet försöker förvränga statistiken med lögn - varför inte rentav förbannad lögn. Vad det ska tjäna till att trixa med siffror på det viset kan man verkligen undra.
Här finns mycket mer att kommentera, bland annat begreppet automatisk delad vårdnad, men andra plikter kallar för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in