Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
1. falskanmälningar=misstänkta
Jag håller med om att alla dessa siffror och dess tolkningsföreträdare inte leder till annat än tvist ovan tvisterna sas, jag varken kan eller vill försöka överbevisa dig. Däremot belysa att det inte går att lita på några siffror då forskningen är mycket enögd, lögn,förbannad lögn och statestik.
Om du vill så kan du säkert hitta själv, det finns åtminstånde två rapporter om barnmisshandel baserade på intervjuer, det ger helt andra siffror än BRå, oaktat detta så retirerar jag från att tjafsa om vem som är bäst, det hjälper nämligen föga några barn att få sin självklara rätt till båda sina föräldrar.
Självklart är inte alla påståenden felaktiga, det gör det extra graverande att falskt anmäla och borde beivras å det starkaste, inte bara för kränkningen utan för att verkliga utsatta blir misstrodda och får minskade resurser.
Här kan jag inte annat än hålla med dig till fullo!
Och barnen HAR (eller borde ha) rätt till båda föräldrarna. Men det finns också tillfällen
där barnen borde ha rätt att inte behöva utsättas för sin ena eller båda föräldrarna.
Om vi nu fortfarande talar om barnens rätt här?
Finner det också en smula märkligt hur nästan hela papparättsrörelsesidan tycks
ha samma version av stavningsprogram (eller avsaknad av det) när det gäller
ordet "statistik"