Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du menar att det INTE skulle spela någon roll i den allmänna bedömningen av daddy's
lämplighet i sin fadersroll? Nu tänker jag närmast på hur soc ser på det. Det ger dom ju
då vatten på sin kvarn när det gäller att miljön runt daddy inte är lämplig för ett barn
att växa upp i.
Märk väl nu Husvagnen, jag säger inte att det ÄR så, jag säger att han spelar dom i händerna.
Åh, jag förstår helt enkelt inte riktigt hur tuesday menade. H*n var något kortfattad. micro talar om att avgöra frågan frikopplat från en brottsutredning och tuesday säger att det underlättas av att det pågår en brottsundersökning.
Om det pågår en ny utredning mot Daddy, så antar jag att dessa anklagelser visar sig vara antingen grundlösa eller ha substans. Om anklagelserna är grundlösa, så visar de ingeting om Daddy alls och skall inte medtagas i någon bedömning. Om anklagelserna har substans och han fälls i domstol talar de kanske emot honom i vårdnadsfrågan, något beroende på vad de innebär.
Om anklagelserna kommer från mamman och visar sig helt grundlösa och gjorda i syfte att smutskasta den andra vårdnadhavaren, kunde man ju tänka sig att detta skulle tala emot
henne i sin tur. Detta borde i så fall också bevisas i domstol och så sker idag knappast så ofta eller inte alls?
Observera att ovanstående är helt hypotetiskt, eftersom jag inte alls känner till hur det ligger till här.