Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag vill ha hela och kunna bilda mig en uppfattning.
Just den delen är det som intresserar mig allra mest när det gäller barn och hur de påverkas av tex vårdnadstvister och vad det tyvärr kan dra med sig.
Det är också mycket intressant hur föräldern av det motsatta könet kan påverka framtida relationer.
Jag är således inte ute efter något som tex stärker min åsikt om mamma och pappan i detta aktuella fall, det är för min skull jag vill läsa det senaste rönet.
Jag kan inte hjälpa dig med det just nu. men kan om du är seriös söka upp saker när jag är i riket igen...
Dock ska man vara medveten att för varje tes finns en antites...
Och Biologiskt föräldraskap ger ju inte med automatik att man är bra för det enskilda barnet. Detta inte skrivet som kritik gentemot daddy utan rent allmänt.
Har läst väldigt lite psykologi (teorier osv) men har en ryggradskänsla att ger t.ex pappan en dotter en otrygg uppväxt genom alkohol osv kan hon senare i livet söka samma figur till partner. Men om det stämmer vet jag inte.
Jag tror man behöver sina biologiska föräldrar om de kan tillfredställa barnets behov. Klarar de inte av det behöver barnet trygga "föräldra gestalter" om du förstår vad jag menar. Allt detta är skrivet utan någon form av koppling till Daddy.
Jag kan säkert bli angripen eller kommer med all säkerhet bli det. Men det är en del av den livsåskådning jag lever efter.
Att för de unga som finns i min närhet ge det goda jag kan ge. Och försöka leda praktiskt(jag är ingen gandhi eller Mandela för jag har många dåliga sidor det ska gudarna veta)
Men jag tror på ärlighet och rakhet och framför allt respekt för varje individs unika egenskaper.
Blev mycket text om inget insåg jag nu.
Men summerat jag söka och se vad jag kan hitta om du är seriös och inte bara trollar med mig.