2010-06-13, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Visst la de vikt vid förhören och utredningen.
De ansåg ju att händelsen inträffat men att det inte handlade om ett övergrepp utan gränsöverskridande agerande och bedömde det lika allvarligt som ett övergrepp, därav det övervakade umgänget.

Ja och så finns det ett förhör till. Där ligger grunden för soc. agerande med övervakat umgänge och mer om det tänker jag inte säga. Det kommer fram så småningom i sinom tid. Tänkter inte föregå förhandlingarna, men kan säga att det finns anledning.

Och jag frågar mig fortfarande varför denna tråd inte kan få komma till vila. Varför Daddy vill ha den i gång?
Citera
2010-06-13, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Dina tolkningar och svar blir ju helt felaktiga. Kunde han få tid med sitt barn så skulle han kunna bry sig på riktigt, inte på internett. Han vore nog den förste att rycka ur sladden av glädje. Skrota datorn i stället ta upp sin gitarr och spela och sjunga handla glass och göra massor med barnen.
För du tror ju att man bryr sig och kan förklara att någon inte är lämpad på internett.
Så hotet är, "antingen slänger du hit barnet eller så fortsätter jag mina hatkampanjer på internet!"?
Eeeh det funkar inte så.
Det finns ingen som får förtroende att klara av att ansvara för ett barn genom att agera destruktivt.
Man måste visa före att man klarar av det ansvaret.
Finns ingen som bryr sig om barn som släpper ut barnet på expriment och tror att problemmannens ansvar skulle förändras till det bättre efter.
Ett barn är en människa, en liten människa under utveckling, det är ingen terapileksak för en 40+ man med stora problem.
Citera
2010-06-13, 11:30
Bannlyst
Citat:
De ansåg ju att händelsen inträffat men att det inte handlade om ett övergrepp utan gränsöverskridande agerande och bedömde det lika allvarligt som ett övergrepp, därav det övervakade umgänget.

Var det så man uttryckte det i domen från TR?
Citera
2010-06-13, 11:32
Medlem
HenrikJ

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Att dela ansvar kräver samarbetsförmåga, denna egenskap har inte Daddy visat, till och med hans tidigare arbetsgivare har lämnat omdöme om att han inte förmår detta. Många av de kontakterna han haft med bl.a soc säger samma sak.

Fel, han har velat och bjudit in, vad en gammal AG yttrat har inget med nuläge att göra, vad soc som han kritiserat sagt tidigare förstår jag eftersom dom upplevt motstånd då någon ifrågasatt hur dom agerar och den sammansättning som funnits, på vems inrådan man agerar.

Daddy har ju sitt bevakade umgänge varannan helg, varför gör han då inte dessa saker istället för att hänga ut ungen på internet?

Barnet har väl inte haft ett bra fungerande umgänge på 5-år, utan att det varit rörigt, de tilfällen barnet fått möjlighet till kvalitetstid med honom och sysskon kan säkert räknas på händer och fötter.

Jag säger det igen, Mamman fungerar, Dottern fungerar, Daddy fungerar inte.
Du får det att låta som trasiga bilar, fungerar fungerar inte, vad är det som inte fungerar för honom?

Förklara för mig varför fungerande mamma och fungerande dotter ska ryckas ur sin fungerande vardag för att Daddy har problem?
För att barnet har rätt till båda sociala baserna och behöver inte ryckas upp från den andra sociala basen som du felaktigt tror och skriver. Du inte ser vari problemet ligger, utan pratar om att skydda barnet från något eller någon för du tror dina påståenden stämmer.

Det finns ingen rim och reson i detta. - Håller med dig på denna punkt

Varför börjar då inte Daddy med sig själv och bevisar det.
Han har väl försökt såväl i inbjudan till samarbetssamtal som vid samtal hos familjerätt och i domstol, men även på nätet velat diskutera detta, initalt på olika forum och annonymt.

Mamman och Dottern visar redan att de fungerar, den enda som inte fungerar är Daddy. Varför lägger han inte av med sin destruktiva internetaktivitet och börjar fokusera på västentligheter, vilket borde vara att bygga upp tillit och förtroendekapital framför att hatiskt och hotande rasa på internet?
Jag håller med om att det här krävs att ord och handling går hand i hand för Daddy när det gäller samarbetsförmåga, detta är helt klart något han behöver hjälp med att klara.

Jag är övertygad om att han kan som jag skrev tidigare, han kan bara han får möjlighet. Det är nog antingen då slutstriden tar slut eller att barnet står där utan kontakt med sin far som gett upp i väntan på att ge svar den dag det själv söker svar på frågorna vem gjorde vad och varför?, vilka var inblandade direkt och indirekt?

HenrikJ

För vem och vad stred man?

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-06-13 kl. 11:47.
Citera
2010-06-13, 11:46
Medlem
HenrikJ

Menar du på fullt allvar att alla som gör barn måste visa sig lämpliga innan dom skaffar barn?
(Det fungerar inte så i verkligheten.)

Du tror inte att man utvecklas med sina barn om man får möjlighet att vara närvarande?

Han har barn där det fungerar, så sluta prata om experiment
, det här handlar ju bara om ditt sätt att försöka kasta skit för att hindra möjligheterna till ett fungerande umgänge och möjlighet till normalisering för du inte råkar gilla läget eller personen.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-06-13 kl. 11:49.
Citera
2010-06-13, 11:46
Bannlyst
Handen på hjärtat - vem förlorar om tråden stannar upp?

Daddy gissar jag. Hans krig är allt för honon nu. Dotterns väl och ve är långt borta.

Daddy drar på och eldar så fort tråden saktar ner det minsta.
Citera
2010-06-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
HenrikJ

Menar du på fullt allvar att alla som gör barn måste visa sig lämpliga innan dom skaffar barn?
[B(]Det fungerar inte så i verkligheten.)[/b]

Du tror inte att man utvecklas med sina barn om man får möjlighet att vara närvarande?

Han har barn där det fungerar, så sluta prata om experiment
, det här handlar ju bara om ditt sätt att försöka kasta skit för att hindra möjligheterna till ett fungerande umgänge och möjlighet till normalisering för du inte råkar gilla läget eller personen.

Leroy

Eftersom Daddy är klassificerad som olämplig och har övervakat umgänge som inte ens det verkar fungera så bra så är det ju så det går till.

Normala människor behöver inte visa sig lämpliga.
Citera
2010-06-13, 11:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Var det så man uttryckte det i domen från TR?
Tingsrättens uttlåtande:
Citat:
Även om en förälders beteende och agerande kring sitt barn inte kan anses som ett övergrepp mot barnet kan samma beteende ändå vara sådant att det bör betecknas som ett med hänsyn till barnets ålder olämpligt gränsöverskridande beteende. Tingsrätten anser därför att umgänget tills vidare bör ske i närvaro av kontaktperson.
Citera
2010-06-13, 12:04
Medlem
Binker.

Han har klassat som olämplig alltför länge.

Av Mamman, Familjerätt, Tingsrätt, Barnahus utredningen, dig och många andra som är kritiska, övervakat umgänge har tilldömts, men det har hela tiden varit fördröjningar och felaktigheter som bidragit till att konflikten rullat på och fortsatt. Varför har det fått gå så långt tror du?

Utredningen som lades ner och de nya samtalen och utredningarna som BTD skrivit om gör ju att man börjar se att inget är normalt i detta fall, altså är alla olämpliga.

Pappan, mamman, familjerätt, tingsrätt, barnahus.

Trotts detta så anser du att den enda det är fel på är pappan. Alla andra har agerat och gjort rätt.
Barnet skall få lida och sitta i kläm.

Ja visst, det skall räcka med ilvilja, ovilja eller att påstå för att kunna förstöra och sabbotera liv.
Kalla någon för olämplig, utifrån det man läst eller påståt men inte kunnat se. I stället för att sanningen kan få bli granskad.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-06-13 kl. 12:12.
Citera
2010-06-13, 12:05
Bannlyst
Citat:
Tingsrättens uttlåtande:

Tack för svar Kia - jag var inte säker på om det stod i domen, nu vet jag.
Citera
2010-06-13, 12:06
Bannlyst
Citat:
Att dela ansvar kräver samarbetsförmåga, denna egenskap har inte Daddy visat, till och med hans tidigare arbetsgivare har lämnat omdöme om att han inte förmår detta. Många av de kontakterna han haft med bl.a soc säger samma sak.

Citat:
Fel, han har velat och bjudit in, vad en gammal AG yttrat har inget med nuläge att göra, vad soc som han kritiserat saggt tidigare förstår jag eftersom dom upplevt motstånd då någon ifrågasatt hur dom agerar och den sammansättning som funnits, på vems inrådan man agerar.
Vilken idiot som helst kan säga att "den velat bjuda in", hela situationen kring den personens agerande är avgörande för hur den inbjudan tas, förstår du inte det?

Citat:
Daddy har ju sitt bevakade umgänge varannan helg, varför gör han då inte dessa saker istället för att hänga ut ungen på internet?

Citat:
Barnet har väl inte haft ett bra fungerande umgänge på 5-år, utan att det varit rörigt, de tilfällen barnet fått möjlighet till kvalitetstid med honom och sysskon kan säkert räknas på händer och fötter.
Daddy har bevakat umgänge varannan vecka, varför tar han inte vara på detta? Den statistik han själv publicerat över umgänget visar att han själv har ställt in hälften samt att mamman erbjudit alternativa datum när dottern varit sjuk.

Citat:
Jag säger det igen, Mamman fungerar, Dottern fungerar, Daddy fungerar inte.
Citat:
Du får det att låta som trasiga bilar, fungerar fungerar inte, vad är det som inte fungerar för honom?
Det är poängen, barn är inte terapileksaker för vuxna människor.

Citat:
Förklara för mig varför fungerande mamma och fungerande dotter ska ryckas ur sin fungerande vardag för att Daddy har problem?
Citat:
För att barnet har rätt till båda sociala baserna och behöver inte ryckas upp från den adnra sociala basen som du felaktigt tror och skriver. Du inte ser vari problemet ligger, utan pratar om att skydda barnet från något eller någon för du tror dina påståenden stämmer.
Såklart att det är barnet det skall fokuseras på, inte Daddys problem, dessa måste han lösa själv. Barnet har inte någon slags mänsklig rättighet att drabbas av att behöva bli pappans terapileksak.

Citat:
Det finns ingen rim och reson i detta.
Citat:
- Håller med dig på denna punkt

Citat:
Varför börjar då inte Daddy med sig själv och bevisar det.
Citat:
Han har väl försökt såväl i inbjudan till samarbetssamtal som vid samtal hos familjerätt och i domstol, men även på nätet velat diskutera detta, initalt på olika forum och annonymt.
Jo vi vet att han hänger ut dottern och mamman på internet.

Citat:
Mamman och Dottern visar redan att de fungerar, den enda som inte fungerar är Daddy. Varför lägger han inte av med sin destruktiva internetaktivitet och börjar fokusera på västentligheter, vilket borde vara att bygga upp tillit och förtroendekapital framför att hatiskt och hotande rasa på internet?
Jag håller med om att det här krävs att ord och handling går hand i hand för Daddy när det gäller samarbetsförmåga, detta är helt klart något han behöver hjälp med att klara.

Citat:
Jag är övertygad om att han kan som jag skrev tidigare, han kan bara han får möjlighet. Det är nog antingen då slutstriden tar slut eller att barnet står där utan kontakt med sin far som gett upp i väntan på att ge svar den dag det själv söker svar på frågorna vem gjorde vad och varför?, vilka var inblandade direkt och indirekt?
Leroy
Det du inte förstår är att Daddy måste klara att visa att han är en fungerande ansvarsfull pappa innan han får förtroende att oövervakat ha umgänge med dottern. Ingen frisk människa lämnar över sitt barn till någon som agerar som han gör nu. Daddy måste reda upp sitt liv och komma i sådan form att han inger förtroende att klara av en sådan stor sak.
Det du föreslår är ju att en tämligen destruktiv person ska helas av att ett barn lämnas hos honom oövervakat. Det är ju lika sjukt som när man på 70-talet fick för sig att alkoholister skulle sluta supa och börja ta ansvar om de bara fick en schäfervalp.

Vad dottern anbelangar så har hon ett bra liv och kommer att få veta, när hon undrar, att hennes pappa var sjuk och inte klarade av att ta hand om henne, varken psykiskt eller ekonomiskt, det är ju dessutom helt sant.
Citera
2010-06-13, 12:07
Bannlyst
Citat:
Binker.

Han har klassat som olämplig alltför länge.

Av Mamman, Familjerätt, Tingsrätt, Barnahus utredningen, dig och många andra som är kritiska, övervakat umgänge har tilldömts, men det har hela tiden varit fördröjningar och felaktigheter som bidragit till att konflikten rullat på och fortsatt. Varför har det fått gå så långt tror du?

Utredningen som lades ner och de nya samtalen och utredningarna som BTD skrivit om gör ju att man börjar se att inget är normalt i detta fall, altså är alla olämpliga.

Pappan, mamman, familjerätt, tingsrätt, barnahus.

Trotts detta så anser du att den enda det är fel på är pappan. Alla andra har agerat och gjort rätt.

Ja visst, det skall räcka med att påstå för att förstöra och sabbotera liv.
Kalla någon för olämplig. Utifrån det man läst men inte kunnat se.

Tjena.

Leroy

Förhör nummer två.

Du vet inte allt Leroy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här