Canil.
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Ja och det är där det brister, vi behöver få fram någon form av konsekvensbeskrivning.
Vad händer med barnet när han eller hon blir tvingade att bo hos en förälder som väljer att lägga över sina egna känslor på barnet och barnet mår psykiskt dåligt av det. Vad händer inom barnet och dess eget Jag. Det sociala arvet.
Vad händer om barnet får flytta till den andra förälderna som klarar av att bekräfta den andra föräldern och barnet får känna glädje över att vara älskad och FÅ älska båda sina föräldrar?
Tyvärr tror man i FR och olika domstolar att det blir för traumatiskt för barnet.
Man tror det.
De vet inte.
Soc skall tidigt kunna sätta ner foten och beordra till samarbetssamtal som är obligatoriska.
Severiano är den enda kloka med insikt som yttrat sig och bla. lyft detta med Familjecentraler.
Där skall den utalade Viljan, Lämpligheten och Förmågan granskas i de samtal som man för hos flera olika myndigheter där personal från dessa myndigheter arbetar tillsammans och kan samverka, man skaffar sig en helhetssyn kring barnet och deras föräldrar.
Man gör det som en del ägnar sig åt här. Man undersöker bägge föräldrarnas förutsättningar,
Socialt och ekonomiskt samt bistår dom i att finna lösningar så barnet kan få träffa bägge sina sociala baser.
Vill någon inte gå på dessa samtal så visar man ju ovilja att finna en bra lösning för barnet och då är det ju en anna femma. Likaså om man via ohälsa kan ha problem med att visa lämplighet eller förmåga.
Men man kan ju då få hjälp och tillse så att det funkar i vardagen med barn iaf.
Blinkern. Dig bryr jag mig inte om att öht. kommentera eller diskutera med för du fattar inte, även om du nu råkar vara kvinna.
Svamp i hjärnan?
Har du sett familjen den senaste månaden i verkligheten eller nöjer du dig med ett kort av Henrik, naturen och familjen framför datorn?
Leroy