2010-05-20, 21:56
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Jo jag svarade på din fråga om vem som ska bestämma vem som är en lämplig förälder.

Lekte lite med tanken och skojade friskt men är det inte självklart att den som ska bestämma om detta är BARNET!!!

Har t ex Daddys sotter sagt explicit att nu vill jag åka ifrån pappa och att han blir av med vårdnaden samt att mamma anmäler honom?
- Nej , hon har sagt hon vill vara mer med pappa.
Barnet ska bestämma

Ja självklart. Fyra femåringar brukar ju veta sitt eget bästa alla dagar i veckan, eller hur.

Har du fler bra ideer? Om man har två barn och det ena vill bo i Köping och det andra i Haparanda hur löser man det då? Barnen vet ju bäst och bör få planera sin tillvaro helt, eller hur?

Om dom inte vill gå i skolan och käka glass till middag varje dag. Självklart. Barnen vet ju bäst.

Citera
2010-05-20, 21:59
Medlem
Tuesdays avatar
Ska barnet bestämma? Tja, så skedde i Falköping och de två barnen ska begravas nu.
Citera
2010-05-20, 21:59
Bannlyst
Citat:
Rättshaverist är en åsikt och inget argument.

Daddy går på myndigheter och deras spelare inte på enskilda personer om det inte är så att de är en del av denna pro-kidnappningsfirma.

Berätta för mig vem han trakasserat?

Har du hört talas om något som heter reciprocitet? Det ligger något lurt bakom att en person kan vara så förbannad utan anledning. Det är det värt att tänka på.

Det andra är att Daddy är ett exempel på en mycket god medborgare som är beredd att gå hela vägen för det han tror på, om det inte funnits sådana karaktärer skulle vi fortfarande gå och bikta oss på Söndagarna. Han kommer att se till att det blir en genomsyn av lagar, vilket minst sagt behövs.

Fortfarande har ingen lyckats med argument att få mig att förstå varför kidnappning av barn medels statlig hjälp är något bra för barnen. Trots att det finns dårar som inget annat gör än snackar skit om denna pappa dag in och dag ut, inte ett vettigt argument bara bortförklaringar. Sanslöst

Jag förstår faktiskt inte det här helgonförklarandet av Daddy! Det är väl det jag mest funderar över då det gäller dem som står på Daddys sida - som om det är livsviktigt för er att göra honom till en riddare i skinande rustning. Han är väl bara en vanlig människa som vem som helst eller? Återigen - vad är det som är så speciellt med Daddy? Att han bloggar? Finns det inte fler fäder som kämpar för rättvisa, vårdnad etc?
Citera
2010-05-20, 22:00
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Var inte det din långa utläggning om spring i gårdarna och anställda handlade om?

Har du sett det här tidigare:

Citat:
Juridiskt vet vi som sagt inte. Men det är inte bara en fråga om åklagaren. De sociala myndigheterna bygger ofta sina resonemang kring devisen "ingen rök utan eld". Det ser vi ju fortfarande konsekvensen av. Daddy har fortfarande, så vitt jag förstår, endast fått till bevakat umgänge. Utan bloggen är det inte otroligt att han inte hade fått något umgänge alls? Dessutom hade säkert många av människorna i både Daddys, barnets och mammans omgivning som hade dömt honom som skyldig om han inte försvarat sig på bloggen. Återigen enligt devisen "ingen rök utan eld".

Det finns dessutom många som dömer folk som inte säger ifrån på skarpen. Se bara på våldtäktoffer. De som inte högt och tydligt säger "nej" anses av många inte ha blivit våldtagna, utan ses ofta som lögnare om de anmäler. Det är ofta samma principer för de som pekas ut som pedofiler, om de gömmer sig och inte tydligt säger ifrån så tänker folk att de antagligen är skyldiga.

Därför är öppenhet och transparens det bästa sättet att verkligen reda ut hur det står till. Att låta alla som vill få ta del av så mycket material som möjligt.

Dessutom kan man ju läsa alltid vad Daddy själv skriver om syftet med bloggen:

"Denna blogg har ett journalistiskt syfte. Detta syfte är att belysa rättsövergreppen som sker mot framförallt fäder och barn i det ökande antalet vårdnadstvister i Sverige. Det är i detta syfte jag bl a lyfter fram mitt eget fall som exempel."
Citera
2010-05-20, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nu vill jag veta hur man ska, enligt dej, göra när man lämnar en partner som enligt egen utsago brukade alkohol och var deprimerad. Menar du att barnet skulle ha lämnats hos den deprimerade och alkoholglade föräldern?
Eller du menar att man ska stanna i den destruktiva situationen tills vårdnadstvisten blev färdig?

Du har talat om att du anser att barnet blev kidnappat, berätta hur mamman skulle ha gjort.

Hur vill du själv att man ska göra med dig om du nu är alkoholist eller har problem?

För det första så är det rykten, alltså inget som domstolar ska ta hänsyn till (hörsägen)

Men, om vi antar att du och jag är gifta och vi har barn tillsammans så skulle jag förmå dig att hjälpa dig själv genom att föreslå behandling. Jag skulle se till att barnet var säkert och att du mådde bra, vi har ju trots allt skaffat ett barn tillsammans.

Det skulle aldrig föresväva mig att rymma med barnet anklaga dig för pedofili för att vinna en vårdnad, detta skulle vara höjden av grymhet anser jag. Om du ville samtala om barnen så skulle jag göra allt som står i min makt att barnets andra hälft fick hjälp och att barnet fick en frisk mor.

Jag skulle helst lösa situationen utanför domstol med samtal via familjerätter eller ännu hellre familjerådgivning där man har kunskap om psykologin vid separation.

Nå, skulle du kunna tänka dig att ha ett barn med mig nu:-) ?
Citera
2010-05-20, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Har du sett det här tidigare:

Dessutom kan man ju läsa alltid vad Daddy själv skriver om syftet med bloggen:

"Denna blogg har ett journalistiskt syfte. Detta syfte är att belysa rättsövergreppen som sker mot framförallt fäder och barn i det ökande antalet vårdnadstvister i Sverige. Det är i detta syfte jag bl a lyfter fram mitt eget fall som exempel."

Och om det var syftet så varför fortsätter vi att diskutera Daddys speciella fall? Finns det inga fler exempel? Jag fattar inte det här intresset för Daddy - vad har det med vårdnadsstrider generellt att göra?
Citera
2010-05-20, 22:04
Bannlyst
Citat:
Hur vill du själv att man ska göra med dig om du nu är alkoholist eller har problem?

För det första så är det rykten, alltså inget som domstolar ska ta hänsyn till (hörsägen)

Men, om vi antar att du och jag är gifta och vi har barn tillsammans så skulle jag förmå dig att hjälpa dig själv genom att föreslå behandling. Jag skulle se till att barnet var säkert och att du mådde bra, vi har ju trots allt skaffat ett barn tillsammans.

Det skulle aldrig föresväva mig att rymma med barnet anklaga dig för pedofili för att vinna en vårdnad, detta skulle vara höjden av grymhet anser jag. Om du ville samtala om barnen så skulle jag göra allt som står i min makt att barnets andra hälft fick hjälp och att barnet fick en frisk mor.

Jag skulle helst lösa situationen utanför domstol med samtal via familjerätter eller ännu hellre familjerådgivning där man har kunskap om psykologin vid separation.

Nå, skulle du kunna tänka dig att ha ett barn med mig nu:-) ?

Frågan är vad du skulle göra om din fru vägrade gå med på behandling, slog barnen etc? Hur länge skulle du utsätta barnen för detta innan du valde att rädda dem från eländet?
Citera
2010-05-20, 22:05
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nu bortser jag från personen Daddy här utan jag ställler istället frågan: Vem ska avgöra om någon är olämplig resp. lämplig som vårdnadshavare vid t.ex. en vårdnadstvist? Vem ska bedöma "barnets bästa"? Är alla föräldrar lika lämpliga eller finns det direkt olämpliga föräldrar och vad kännetecknar en sådan?

Jag vill bara säga att jag tycker att detta är väldigt bra frågor och vore mycket intressant att diskutera. Tyvärr tror jag inte det kan ske på ett framgångsrikt sätt i den här tråden.

Dock vill jag säga, som jag även sagt tidigare, att grundprincipen måste vara att alla föräldrar som utgångspunkt skall anses vara lämpliga. Båda föräldrarna ska som tillerkännas vårdnaden om barnet på samma villkor då det föds. Om båda föräldrarna har vårdnaden när de separerar så måste utgångspunkten vara att de fortfarande är lika lämpliga som föräldrar och lika lämpliga som vårdnadshavare även efter att de har separerat.
Citera
2010-05-20, 22:07
Bannlyst
Citat:
Det andra är att Daddy är ett exempel på en mycket god medborgare som är beredd att gå hela vägen för det han tror på, om det inte funnits sådana karaktärer skulle vi fortfarande gå och bikta oss på Söndagarna. Han kommer att se till att det blir en genomsyn av lagar, vilket minst sagt behövs.
Fortfarande har ingen lyckats med argument att få mig att förstå varför kidnappning av barn medels statlig hjälp är något bra för barnen.
Att anse det vara en "God medborgare" är en åsikt och inte ett argument.
Att vara beredd att gå hela vägen med vilka metoder som helst är inte hedervärt och mig veterligt har ingen vunnit ett vettigt mål genom metoderna skrämsel, hot och kränkning, möjligtvis en genomsyn av lagar mot hans metoder att skrämma, kränka och hota, så något gott kan han kanske trots allt åstadkomma.
Sen att du ideligen upprepar att det skulle handla om kidnappning gör det inte till en sanning.
Citera
2010-05-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Jag vill bara säga att jag tycker att detta är väldigt bra frågor och vore mycket intressant att diskutera. Tyvärr tror jag inte det kan ske på ett framgångsrikt sätt i den här tråden.

Dock vill jag säga, som jag även sagt tidigare, att grundprincipen måste vara att alla föräldrar som utgångspunkt skall anses vara lämpliga. Båda föräldrarna ska som tillerkännas vårdnaden om barnet på samma villkor då det föds. Om båda föräldrarna har vårdnaden när de separerar så måste utgångspunkten vara att de fortfarande är lika lämpliga som föräldrar och lika lämpliga som vårdnadshavare även efter att de har separerat.

Är helt med dig där. Duger man som vårdnadshavare under förhållandet, så duger man efter också förutsatt att inte skälet till att man bryter upp är att den andre är en fara för barnet. Problemet är väl just då strid utbryter och den ene eller den andre av föräldrarna inte klarar av att separera sig på ett värdigt vis utan använder sig av barnet som ett slagträ eller för att utpressa den andre föräldern.
Citera
2010-05-20, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag förstår faktiskt inte det här helgonförklarandet av Daddy! Det är väl det jag mest funderar över då det gäller dem som står på Daddys sida - som om det är livsviktigt för er att göra honom till en riddare i skinande rustning. Han är väl bara en vanlig människa som vem som helst eller? Återigen - vad är det som är så speciellt med Daddy? Att han bloggar? Finns det inte fler fäder som kämpar för rättvisa, vårdnad etc?

Han är en vanlig man som för första gången i världshistorien berättar hur jävligt män och barn behandlas i Sverige. Vi har haft ynkryggar till män tidigare i historien som hållt käft och inte orkat kämpa emot dessa starka organisationer som penetrerar politikerna. Jag skulle vilja tacka feminismen för detta då de synliggjort hur jävligt män haft det under några sekel nu. Världskrig, rösträtt via värnplikt, öppna dörrar, betala noter, försvara och dö för sina kvinnor.

Ur detta föds en rörelse som tycker att det är kvinnorna som haft det jävligt!?
Man upphör att förvånas men nu är det dags för kvinnor att dela med sig av sina barn och att män och barn får lite bättre livskvalité än förut.

Daddy är en av dem som lyft frågan från familjen ut till det offentliga, det är detta han straffas för nu, egentligen har inte Binkern, Henrik mm något emot Daddy men det ser gärningen, att flera nu får reda på hur horribel situationen är för fäder och barn, som ett stort hot mot deras hegemoni där kvinnor har oinskränkt kontroll av den sfären där barnen ingår.

Ja, Henrik är en kvinna.

Han stärker många andra svaga i Sverige genom att visa vad en förtryckt vanlig man kan göra med pennan, han ger kraft åt de svaga i samhället, han är en Robin Hood helt enkelt och Ni andra är Sheriffen i Nottinghams bödlar men det finns inga pilar som inte träffar från denne Adonis. Vinsten kommer att komma, ja det är ett som är säkert, frågan är NÄR den kommer....
Citera
2010-05-20, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Att anse det vara en "God medborgare" är en åsikt och inte ett argument.
Att vara beredd att gå hela vägen med vilka metoder som helst är inte hedervärt och mig veterligt har ingen vunnit ett vettigt mål genom metoderna skrämsel, hot och kränkning, möjligtvis en genomsyn av lagar mot hans metoder att skrämma, kränka och hota, så något gott kan han kanske trots allt åstadkomma.
Sen att du ideligen upprepar att det skulle handla om kidnappning gör det inte till en sanning.

Vem har Daddy hotat och kränkt, bevis tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in