Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag förstår faktiskt inte det här helgonförklarandet av Daddy! Det är väl det jag mest funderar över då det gäller dem som står på Daddys sida - som om det är livsviktigt för er att göra honom till en riddare i skinande rustning. Han är väl bara en vanlig människa som vem som helst eller? Återigen - vad är det som är så speciellt med Daddy? Att han bloggar? Finns det inte fler fäder som kämpar för rättvisa, vårdnad etc?
Han är en vanlig man som för första gången i världshistorien berättar hur jävligt män och barn behandlas i Sverige. Vi har haft ynkryggar till män tidigare i historien som hållt käft och inte orkat kämpa emot dessa starka organisationer som penetrerar politikerna. Jag skulle vilja tacka feminismen för detta då de synliggjort hur jävligt män haft det under några sekel nu. Världskrig, rösträtt via värnplikt, öppna dörrar, betala noter, försvara och dö för sina kvinnor.
Ur detta föds en rörelse som tycker att det är kvinnorna som haft det jävligt!?
Man upphör att förvånas men nu är det dags för kvinnor att dela med sig av sina barn och att män och barn får lite bättre livskvalité än förut.
Daddy är en av dem som lyft frågan från familjen ut till det offentliga, det är detta han straffas för nu, egentligen har inte Binkern, Henrik mm något emot Daddy men det ser gärningen, att flera nu får reda på hur horribel situationen är för fäder och barn, som ett stort hot mot deras hegemoni där kvinnor har oinskränkt kontroll av den sfären där barnen ingår.
Ja, Henrik är en kvinna.
Han stärker många andra svaga i Sverige genom att visa vad en förtryckt vanlig man kan göra med pennan, han ger kraft åt de svaga i samhället, han är en Robin Hood helt enkelt och Ni andra är Sheriffen i Nottinghams bödlar men det finns inga pilar som inte träffar från denne Adonis. Vinsten kommer att komma, ja det är ett som är säkert, frågan är NÄR den kommer....