2010-05-17, 14:16
  #3997
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Då är det ju avsevärt värre om man separerar barn och föräldrar utan anledning.
Om det är utan anledningen ja, fast i det här fallet har det ju inte varit utan anledning.
Citera
2010-05-17, 14:24
  #3998
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Då är det ju avsevärt värre om man separerar barn och föräldrar utan anledning.

Jag känner väl till ADHD men ADHD, borderline, narcissism eller Asperger är i sig ingen orsak för att separera föräldrar, i sådana fall så skulle väl de Kluster B föräldrarna som rymmer med barnen förlora vårdnaden i allt större utsträckning, eller hur?

Vad jag förstått så finns det många alkoholister som idag är nyktra, och för det första: Vem är 100% säker att daddy är alkoholist, finns det bevis för detta?
Nej, det räcker inte att säga att han har spytt på sin grannes balkong eller kastat glas på en finlandsfärja, bevis tack.

Här har vi två sidor kan man säga;

Den ena tycker att de övergripande problemen är Sveriges brott mot barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna, dessa frågor berör oss samtliga dvs vi kan alla drabbas av detta.

Den andra anser att man gjort rätt i att bryta mot barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna för att Daddy har varit full någon gång, mamman har berättat att Joakim gjort dumma saker (obevisade) Daddy har ADHD ( måste man dö då?) Joakim hänger ut sin personer ( Joakim hänger ut sitt eget arsle lika mycket) Daddy måste arbeta, Daddy måste bli av med pengarna av FK.

Listan på ovidkommande skitsaker kan göras hur lång som helst men man undrar hur någon normalt funtad människa kan försvara de grova självklara övergreppen i detta med att angripa daddys personlighet, det är ett grovt övertramp som jag är övertygad ni själva inte skulle vilja bli drabbade av.
Citera
2010-05-17, 14:25
  #3999
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Om det är utan anledningen ja, fast i det här fallet har det ju inte varit utan anledning.


Tala då i klarspråk om för mig vad det är som gör att en person inte längre ska få lyda under de mänskliga rättigheterna eller barnkonventionen, tack.
Citera
2010-05-17, 14:34
  #4000
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Tala då i klarspråk om för mig vad det är som gör att en person inte längre ska få lyda under de mänskliga rättigheterna eller barnkonventionen, tack.

Det handlar inte om honom det handlar om ett barn och barnets rätt. Jag har redan talat om orsakerna som angetss till att han förlorade vårdnaden och fick bevakat umgänge från början. Det var för barnets skull.

Joakim har berättat i bloggen om sina problem med alkohol och tabletter och psyke och det står i pappren om hans ADHD och att den blir ett problem för att han ska klara barnet.

En del sjuka människor klarar sina barn andra gör inte det. Det är väl inte så konstigt. Det är i alla fall alltid barnen man måste tänka på.
Citera
2010-05-17, 14:46
  #4001
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Det handlar inte om honom det handlar om ett barn och barnets rätt. Jag har redan talat om orsakerna som angetss till att han förlorade vårdnaden och fick bevakat umgänge från början. Det var för barnets skull.

Joakim har berättat i bloggen om sina problem med alkohol och tabletter och psyke och det står i pappren om hans ADHD och att den blir ett problem för att han ska klara barnet.

En del sjuka människor klarar sina barn andra gör inte det. Det är väl inte så konstigt. Det är i alla fall alltid barnen man måste tänka på.


Då är ju du och jag överens om att ifall man ska separera barn och förälder så ska man först tillse att en utredning görs av kompetent personal som kan sin psykologi. Då är vi ju också överens om att i detta fallet har noll (0) personer med kompetens varit inblandade i fallet förutom då att man sätter den viktiga juridiska grundregeln om "likhet inför lagen" i en skamvrå.

Med din logik så skulle Joakim kunna hävda att mamman begått övergrepp på barnet (barnet stannar hos Joakim) mamman måste genomgå utredning ( vi vet ju p g a Joakim´s flit hur jävliga sådana kan vara) där man dribblar i evighet och mamman och barnet ej får se varandra.

Mamman blir då tvungen att gå till domstol för att ens få se sin dotter ( samtidigt som hon nästan bryter igenom psykiskt) men där konstaterar dom att man inte vågar släppa henne nära dottern p g a risken, en kontaktperson utses men Joakim förvägrar ändå mamman, barnet är sjukt vid varje tillfälle etc...

Mamman förlorar senare vårdnaden p g a kontinuitetsprincipen, mamman försöker ta självmord och en FB-grupp skapas av några idioter som menar att mamman har knarkar,lider av borderline, och har agerat konstigt under tiden barnet varit kidnappat.

Mamman är idag helt friad från alla anklagelser men barnet, ja barnet har de tagit ifrån henne.
Citera
2010-05-17, 15:05
  #4002
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Då är ju du och jag överens om att ifall man ska separera barn och förälder så ska man först tillse att en utredning görs av kompetent personal som kan sin psykologi. Då är vi ju också överens om att i detta fallet har noll (0) personer med kompetens varit inblandade i fallet förutom då att man sätter den viktiga juridiska grundregeln om "likhet inför lagen" i en skamvrå.
Fast det jag ser är ju att personalen har gjort rätt, dom har ju kommit fram till ungefär samma saker som man kan läsa om i bloggen.

Citat:
Med din logik så skulle Joakim kunna hävda att mamman begått övergrepp på barnet (barnet stannar hos Joakim) mamman måste genomgå utredning ( vi vet ju p g a Joakim´s flit hur jävliga sådana kan vara) där man dribblar i evighet och mamman och barnet ej får se varandra.
Om barnet skulle ha sagt att mamman hade sovit naken och dom hade hållt på med massa lekar så skulle han ha anmält henne också. Det tycker jag. Fast nu säger ju bara barnet det om Joakim.

Citat:
Mamman blir då tvungen att gå till domstol för att ens få se sin dotter ( samtidigt som hon nästan bryter igenom psykiskt) men där konstaterar dom att man inte vågar släppa henne nära dottern p g a risken, en kontaktperson utses men Joakim förvägrar ändå mamman, barnet är sjukt vid varje tillfälle etc...
Fast så var det ju inte. Kontaktperson hade dom ju redan innan sen fick han väl ha barnet själv sen inte träffa barnet alls när det om lekarna avslöjades och man skulle utreda det. Nu träffar han väl barnet två gånger i månaden med kontaktperson.

Citat:
Mamman förlorar senare vårdnaden p g a kontinuitetsprincipen, mamman försöker ta självmord och en FB-grupp skapas av några idioter som menar att mamman har knarkar,lider av borderline, och har agerat konstigt under tiden barnet varit kidnappat.
Vårdnaden hade han förlorat redan innan eftersom han inte kunde samarbeta med mamman. Det där med ADHD och alkohol och det har väl inte FB gruppen hittat på, det har han ju det står i bloggen och i pappren. Varför skriver du att barnet är kidnappat? Så är det ju inte.

Citat:
Mamman är idag helt friad från alla anklagelser men barnet, ja barnet har de tagit ifrån henne.
Det handlar väl fortfarande om hur lämplig man är som förälder och barnens behov och rätt och inte hans.
Citera
2010-05-17, 15:06
  #4003
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Han separerades inte från dottern på grund av anklagelserna, vårdnadstvisten började långt tidigare.

Har du inte läst bloggen och pappren eller?

Daddy hade ju problem med alkohol och tablettmissbruk och psykiska problem och ADHD som gjorde att han från början inte fick obevakat umgänge med sitt barn.

Var exakt hittar vi den information som säger att det är just de här orsakerna som avgjorde beslut om bevakat omgänge?
Citera
2010-05-17, 15:11
  #4004
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Var exakt hittar vi den information som säger att det är just de här orsakerna som avgjorde beslut om bevakat omgänge?

Läs bloggen och pappren.
Citera
2010-05-17, 15:20
  #4005
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Läs bloggen och pappren.

Så fint, hädanefter kan vi alltså referera till lagboken och hänvisa dit då du vill ha bevis.

Ge oss några konkreta exempel att bita i, tack!
Citera
2010-05-17, 15:25
  #4006
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Som jag förstår det så är Joakim noga med att påpeka att detta inte är mammans fel utan att det är ett samhällsproblem, om det finns något kvar som är dumt av mamman bör det tas bort. Ge gärna exempel på var sådan text finns i bloggen då jag är rätt ny i Daddyismen så är det bra att få ny info.

Det är enorma mängder text i bloggen så det är inte helt enkelt att minnas var man sett allt men jag ska ge några exempel. Det finns mer.

Citat:
Märktes ingenting i början då? Jodå, visst märktes det att hon hade psykiska besvär. Ångestdämpande och antidepressiva mediciner, alkohol, ett nyligen avslutat drogmissbruk, samt episoder av svår ångest. Det är då vi vita riddare kommer på våra hästar och skall rädda dessa prinsessor i nöd. Det visar sig dock till slut att prinsessan i själva verket är en drake i förklädnad, men då är det ofta för sent. Du lämnar inte en person med BPD ostraffat. Att bli övergivna är nämligen deras största skräck. Du finner dig snart indragen i ett ekorrhjul av lögner, manipulation, ilska blandat med ånger och löften. Efter ett tag vet du inte längre vad som är upp och ner eller bak och fram.

http://daddys.blogg.se/2009/february/d.html#comment

Citat:
Jag försökte verkligen i mina mail till familjerätten visa bortom allt rimligt tvivel hur mamman medvetet ljuger om, och förtalar mig. Detta kunde jag göra tack vare att jag dokumenterat många av våra möten med hjälp av inspelningar och vittnesmål. Jag trodde att jag nu hade tillräckligt på fötterna för att dom slutligen skulle inse att dom nog rekommenderat fel person som enskild vårdnadshavare.

http://daddys.blogg.se/2009/march/utkast-jag-har.html#comment

Citat:
Jag är inte varken jurist eller advokat, men nedan följer ett antal brott som jag anser att min dotter och jag har blivit utsatt för i Sverige. Dessa brott har begåtts av barnets mor och myndigheterna i symbios. Ändå kan jag inte polisanmäla någon för något av detta har jag fått veta.

http://daddys.blogg.se/2009/april/utkast-egenmaktighet-med.html#comment

Citat:
En frisk människa gör inte så här

Jag har läst böcker om personlighetsstörningar, och jag har varit på flera föredrag och jag har talat med experter i ämnet, men ändå brottas jag än idag med att acceptera sanningen. Att en människa som man älskat och litat på kan handla så fruktansvärt ondskefullt. Jag älskade ju henne. Lät henne flytta in hos mig. Som en sann svensk riddare i vit rustning köpte jag hennes lögner, stod ut med hennes ibland hänsynslösa beteende för att i nästa stund bli behandlad med vad jag trodde var kärlek.

http://daddys.blogg.se/2009/may/utkast.html#comment

Citat:
Mamman påstår i rätten att jag bedriver hatpropaganda mot henne. "Han tar offentliga dokument och postar ut offentligt på internet!!" utbrister hon upprört. "han anklagar mig för att jag skulle begå övergrepp mot mitt barn". Yoy bet! Och det bör vid det här laget vara rätt tydligt att detta också stämmer.

http://daddys.blogg.se/2009/june/utkast-jag-vet.html#comment


Det finns naturligtvis oändligt mycket mer. Och inte bara på hans egen blogg eftersom kampanjen mot mamman givit resultat. Med tanke på att det pågick en infekterad vårdnadstvist är det inte så konstigt att man "häver ur sig skit" men särskilt balanserat blir det ju inte när skiten kommer från bara ett håll. Det finns ju faktiskt en möjlighet med tanke på Daddys medicinska bakgrund (som han själv berättat ingående om) att han haft svårt att klara umgänget emellanåt. Flera dokument han lagt upp tyder också på det. Och att han under perioder då det fungerat bättre haft vissa problem i samarbetet.

Jag tror inte den här sortens kamp är den bästa om man vill nå en lösning och få tillbaka vårdnaden.

Jag tror heller inte att hans fall är ett bra exempel på könsdiskriminering eller att han på detta vis kan få rätt hos familjerätten, socialtjänsten, polisen, åklagaren, domstolarna, politikerna, åklagarmyndigheten, socialstyrelsen, skatteverket, datainspektionen, försäkringskassan, domstolsverket, rikspolisstyrelsen, justitiekanslern m fl... som han på första sidan i den här tråden säger sig strida emot.
Citera
2010-05-17, 15:33
  #4007
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Så fint, hädanefter kan vi alltså referera till lagboken och hänvisa dit då du vill ha bevis.

Ge oss några konkreta exempel att bita i, tack!

Du menar på samma sätt som du gör här?


https://www.flashback.org/p23138409#p23138409

Vill du att jag ska ta fram fler exempel på hur du själv hänvisar när man ber om källa/fakta, eller är du nöjd med att vi kör på samma spår?
Citera
2010-05-17, 15:37
  #4008
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Det är enorma mängder text i bloggen så det är inte helt enkelt att minnas var man sett allt men jag ska ge några exempel. Det finns mer.



http://daddys.blogg.se/2009/february/d.html#comment



http://daddys.blogg.se/2009/march/utkast-jag-har.html#comment



http://daddys.blogg.se/2009/april/utkast-egenmaktighet-med.html#comment



http://daddys.blogg.se/2009/may/utkast.html#comment



http://daddys.blogg.se/2009/june/utkast-jag-vet.html#comment


Det finns naturligtvis oändligt mycket mer. Och inte bara på hans egen blogg eftersom kampanjen mot mamman givit resultat. Med tanke på att det pågick en infekterad vårdnadstvist är det inte så konstigt att man "häver ur sig skit" men särskilt balanserat blir det ju inte när skiten kommer från bara ett håll. Det finns ju faktiskt en möjlighet med tanke på Daddys medicinska bakgrund (som han själv berättat ingående om) att han haft svårt att klara umgänget emellanåt. Flera dokument han lagt upp tyder också på det. Och att han under perioder då det fungerat bättre haft vissa problem i samarbetet.

Jag tror inte den här sortens kamp är den bästa om man vill nå en lösning och få tillbaka vårdnaden.

Jag tror heller inte att hans fall är ett bra exempel på könsdiskriminering eller att han på detta vis kan få rätt hos familjerätten, socialtjänsten, polisen, åklagaren, domstolarna, politikerna, åklagarmyndigheten, socialstyrelsen, skatteverket, datainspektionen, försäkringskassan, domstolsverket, rikspolisstyrelsen, justitiekanslern m fl... som han på första sidan i den här tråden säger sig strida emot.


Du gör samma misstag som de flesta andra som kritiserar daddy, dsv du separerar inte dessa:
1. Daddy är sur och bitter, snackar skit om mamman enligt mänsklighetsprincipen (vem fan gör inte samma sak själv?)
2. Sverige har begått brott mot Daddy och hans dotter.
3. Vem som helst kan ha åsikter om vem som är bäst lämpad att ha vårdnaden, vem vet vem som dricker mest, vem är sjukast?

Det skulle alltså behövas flera trådar om detta men det väsentliga är att själv skapa sig en uppfattning om vad som är viktigast av ovanstående. Det man kan klargöra med fakta är att brott mot de mänskliga rättigheterna och barnkonventionen har begåtts, frågan är vad det är för orsak som gör att man kan ta bort dessa rättigheter för människor och barn, vad har Daddy gjort för att inte omfamnas av dem?

För min del så står det klart att det är spekulationer, auktoritetstro, insinuationer, klara lagbrott, otydliga lagar, skumma socionomer b la men som ingår i nån form av samsyn under den politiskt korrekta hinna som har krattats av människor som bara ser sina egna fördelar. Kvinnojourer har säkert en stor del i detta, skogsgalna människor från sekter säkert också. I mina ögon så är Daddy en galning men en bra galning väsentligt mer trovärdiga än de dårar som anklagar honom, ja , jag vet att det är en åsikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in