2010-05-16, 18:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY

Lite luddigt ja. Förstår?...nej. Du menar väll egentligen kvinnor som inte kommer in i manssfären?

Yes sorry skrev fel men menar som du säger
Citera
2010-05-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Yes sorry skrev fel men menar som du säger

Ok. Appropå det, så är ju just det kanske den största skillnaden som har ändrats i dagens samhälle (på 2000-talets början.)
Det är och har blivit betydligt mer tolerant för tjejer/kvinnor att arbeta i mansdoinerade yrken. Ta elektriker, bilmekaniker, snickare, rörmockare...det finns många tjejer som arbetar som det nu, även om de ligger i stor minoritet, och detta tror jag beror på en intressefråga ifrån tjejerna, och acceptansnivån har höjts i samhället.
Se bara hur många kvinnliga poliser det finns?

Dock...av någon anledning så har det inte skett några större ändringar inom kvinnodominerade yrken, för män att arbeta, fast DET däremot tror jag är en mer av intressefråga ifrån männens sida.
Typiska kvinnoyrken som jag själv upplevt en ökning av män i, är ju äldrevårdsomsorgen. Bara för ett femtontal år sedan så arbetade det i stort sett inga män inom äldrevården.
Citera
2010-05-16, 19:07
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Vad är bäst av följande?
Mamman och pappan
Bara mamma
bara pappa.

Jag själv föredrar alltid att barnen skall ha lika rättigheter till både mamman & pappan.
Har själv två barn & skulle aldrig ens få för mig att ta ifrån dem deras rättigheter till båda!
Spelar nog ingen roll om den andra föräldren i mitt tycke skulle varit en otrogen fähund/idiot,
vi var två när vi skaffade dem.

Hell hath no fury like a woman’s scorned!
Citera
2010-05-16, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Jag själv föredrar alltid att barnen skall ha lika rättigheter till både mamman & pappan.
Har själv två barn & skulle aldrig ens få för mig att ta ifrån dem deras rättigheter till båda!
Spelar nog ingen roll om den andra föräldren i mitt tycke skulle varit en otrogen fähund/idiot,
vi var två när vi skaffade dem.

Hell hath no fury like a woman’s scorned!

De flesta resonerar så så klart och de flesta löser var barnen ska bo och så gemensamt också.

Men om föräldrarna inte kommer överens så måste ju tingsrätten besluta något och då blir det ofta den förälder som varit väsentligen mer delaktig i den dagliga praktiska skötseln. Men den andra föräldern ska ju ha umgäng givetvis. Ingen förälder ska slängas undan om det inte finns orsaker för det så klart.
Citera
2010-05-16, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
De flesta resonerar så så klart och de flesta löser var barnen ska bo och så gemensamt också.

Men om föräldrarna inte kommer överens så måste ju tingsrätten besluta något och då blir det ofta den förälder som varit väsentligen mer delaktig i den dagliga praktiska skötseln. Men den andra föräldern ska ju ha umgäng givetvis. Ingen förälder ska slängas undan om det inte finns orsaker för det så klart.

Umgänge ska man ge någon som sitter i fängelset och är direkt olämpligt för goda föräldrar, allt annat är puckat!
Citera
2010-05-16, 19:53
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Umgänge ska man ge någon som sitter i fängelset och är direkt olämpligt för goda föräldrar, allt annat är puckat!
Nu fungerar det ju inte så. Ett delat boende förutsätter att en massa andra faktorer än enbart att båda föräldrarna är lämpliga finns på plats.

Det är nämligen barn man talar om, och barns vardag och tillvaro, och inte kattungar eller marsvin som lätt kan fraktas fram och åter mellan olika platser utifrån de vuxnas önskemål.
Citera
2010-05-16, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Nu fungerar det ju inte så. Ett delat boende förutsätter att en massa andra faktorer än enbart att båda föräldrarna är lämpliga finns på plats.

Det är nämligen barn man talar om, och barns vardag och tillvaro, och inte kattungar eller marsvin som lätt kan fraktas fram och åter mellan olika platser utifrån de vuxnas önskemål.

All forskning visar växelvis boende är bäst, det är fakta. Barn är inga råttor som man delar ut umgänge till, barn vill ha föräldrar och helst båda sina föräldrar. Barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna ger dem rätt, Sverige gör fel, socialtanter är odugliga. Detta är fakta!
Citera
2010-05-16, 20:10
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
All forskning visar växelvis boende är bäst, det är fakta. Barn är inga råttor som man delar ut umgänge till, barn vill ha föräldrar och helst båda sina föräldrar. Barnkonventionen och de mänskliga rättigheterna ger dem rätt, Sverige gör fel, socialtanter är odugliga. Detta är fakta!

Kan du länka mig till den forskningen. Eller är det som vanligt att du behöver inte förhålla dig fakta, utan sprutar bara ur dig kommentarer och hänvisar till en ism?
Citera
2010-05-16, 20:11
Bannlyst
Citat:
Kan du länka mig till den forskningen. Eller är det som vanligt att du behöver inte förhålla dig fakta, utan sprutar bara ur dig kommentarer och hänvisar till en ism?

Behövs inga länkar, allt solklart.

Snacka skit är du bra på men att se självklarheter missar du gång på gång, ligger det i släkten eller är det ärftligt?

Har du slutat slå din fru?
Citera
2010-05-16, 20:14
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Behövs inga länkar, allt solklart.

Snacka skit är du bra på men att se självklarheter missar du gång på gång, ligger det i släkten eller är det ärftligt?

Har du slutat slå din fru?

Med andra ord ytterligare en -ism från dig. Jag upprepar mig så att du ska förstå, fast jag omformulerar. För att delat boende ska vara lämpligt så måste en del andra kriterier vara uppfyllda mer än att båda föräldrarna är lämpliga. Klarade du av att ta till dig den informationen?

Jag slår inte kvinnor, sånt överlåter jag åt folk av din kaliber.
Citera
2010-05-18, 17:27
Bannlyst
Citat:
Med andra ord ytterligare en -ism från dig. Jag upprepar mig så att du ska förstå, fast jag omformulerar. För att delat boende ska vara lämpligt så måste en del andra kriterier vara uppfyllda mer än att båda föräldrarna är lämpliga. Klarade du av att ta till dig den informationen?

Jag slår inte kvinnor, sånt överlåter jag åt folk av din kaliber.

Du kör bara samma mantra hela tiden, för övrigt så ska han i ballar av stål sluta och du skulle vara som klippt och skuren för den rollen. Vem var det som slutade?
- Jo en jobbig djävul

Barn har rätt till båda sina föräldrar om någon förälder inte är direkt olämplig, självklarheter brukar det kallas. Om man inte är med i nån sekt vill säga..
Citera
2010-05-18, 17:41
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Du kör bara samma mantra hela tiden, för övrigt så ska han i ballar av stål sluta och du skulle vara som klippt och skuren för den rollen. Vem var det som slutade?
- Jo en jobbig djävul

Barn har rätt till båda sina föräldrar om någon förälder inte är direkt olämplig, självklarheter brukar det kallas. Om man inte är med i nån sekt vill säga..
Ja du kommer med samma mantra hela tiden men du säger inte så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in