2010-05-16, 20:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Henrik J och Binkermuniten? Vad är det ni skriver om egentligen?

Det vet bara dom tyvärr, de har skrivit samma saker i snart 1000 inlägg
och vad de vill få fram eller diskuterar det vet nog bara dom.

//Reimer
Citera
2010-05-16, 20:15
Bannlyst
Citat:
Henrik J och Binkermuniten? Vad är det ni skriver om egentligen?
Det är taget ur dokumenten som Joakim lagt ut. Han var (är) sexmissbrukare och tänder på unga kvinnor i småflickskläder osv.

Vilket gör att man får ytterligare förståelse för att mamman känner sig orolig när hon har hört dottern berätta om att hon drar upp och ner i joakims raka snopp och majskolvslekar och allt vad det är.
Citera
2010-05-16, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är taget ur dokumenten som Joakim lagt ut. Han var (är) sexmissbrukare och tänder på unga kvinnor i småflickskläder osv.

Vilket gör att man får ytterligare förståelse för att mamman känner sig orolig när hon har hört dottern berätta om att hon drar upp och ner i joakims raka snopp och majskolvslekar och allt vad det är.

Han är också ledare för en grupp pedofiler i Sverige där Kapten Klänning ingick, förövrigt så tror man sig också ha hittat bevis på att det var Daddy som sänkte Estonia.
Citera
2010-05-16, 20:21
Bannlyst
Citat:

Och vad är ert syfte med att använda det här emot honom? Vad är det ni vill förtydliga? Hjälper sådana här tendentiösa inlägg till att lugna ner och gjuta olja på vågorna? Jag lämnar den här tråden nu och hoppas att alla som inte ser detta som ett stort spex att göra likaledes. Jag vet hur det känns att bli skandaliserad och detta är inget jag kan ställa upp på!
Citera
2010-05-16, 20:22
Bannlyst
Citat:
Och vad är ert syfte med att använda det här emot honom? Vad är det ni vill förtydliga? Hjälper sådana här tendentiösa inlägg till att lugna ner och gjuta olja på vågorna? Jag lämnar den här tråden nu och hoppas att alla som inte ser detta som ett stort spex att göra likaledes. Jag vet hur det känns att bli skandaliserad och detta är inget jag kan ställa upp på!

Jag ger dig en kram för ditt uppfriskande tal :-)

Klokt val!
Citera
2010-05-16, 20:24
Bannlyst
Citat:

Har ingen som helst lust att lugna ner eller gjuta någon olja på några vågor. Det tycker jag enbart är Joakims sak om han har lust.

Han har alltså ett sexuellt intresse för småflickor och det är väl viktigt att påpeka det när det framhålls som att mamman är orolig i överkant. Hon har agerat helt normalt faktiskt.
Citera
2010-05-16, 21:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tycker du? Jaha, men nu är det så att det finns objektiva uppgifter på det här med sexmissbruk osv. så förta dig inte lilla vän. Min poäng är att mamman självklart känner oro för den här mannen. Han har så många brister som person och jag förstår inte att man inte inser att han måste konfronteras med dem. Man kan inte stryka en sån här människa medhårs och tro att de fattar något. Men du kanske inte vill att han ska få träffa sin dotter alls mer någonsin. Du kanske vill att dottern aldrig ska vilja se sin pappa mer?

En liten försynt fråga, kan du ge en länk till vad du säger nu?
Jag har läst på Daddys blogg men jag måste ha missat det.

//Reimer
Citera
2010-05-16, 21:20
Medlem
Det finns inte på hans blogg.
Citera
2010-05-16, 21:21
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En liten försynt fråga, kan du ge en länk till vad du säger nu?
Jag har läst på Daddys blogg men jag måste ha missat det.

//Reimer

Jag har inte heller sett något sådant och måste säga att jag ställer mig något frågande till om det verkligen skulle kunnat påverka bedömningen av honom som umgängesförälder.
Citera
2010-05-16, 21:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Det finns inte på hans blogg.

Jaha, det förklarar det var finns det då?

//Reimer
Citera
2010-05-16, 21:40
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Nej, jag är postmodernist och tror på relativismen, det finns ingen sanning och allt är värt lika mycket vilket i sig betyder att ingenting är värt någonting överhuvudtaget. Simome de B och Foucault är mina idoler då de säger en sak och gör något helt annat, ett tecken på att man inte behöver moral, etik och mänsklighet i denna värld. ngefär som de som beskriver Daddy i denna tråden är relativister med grumlig taktik, de är mina bästa vänner och vi ska alla samlas i en stor ormgrop och ha sex med varandra, män men män och kvinnor med kvinnor. En bra miniräknare säger 1+1=3.

Detta var ju faktiskt riktigt poetiskt.

Jag tror mycket av fövirringen och diskussionen beror på att Joakim både är felaktigt behandlad pappa, OCH välkänd bloggare om mansfrågor med rätt kategoriska åsikter. Han kan faktiskt vara båda, samtidigt.

Det är alltså bloggaren Daddy, som de flesta mer ilskna skotten här kommer på (och ibland skjuter han liksom självmål.)

Att detta händer även här är ingen slump, det var så han startade tråden. Varje ilsket skott bygger liksom på i martyrrollen lite.

Själv kan jag se "drevet" (på båda sidor) som väldigt gärna har människor som honom som slagpåse/ martyr/ bollträ/ samlingspunkt, och tycka synd om honom, jag tror inte han förstår hur opersonligt allt det här egentligen är.

Eftersom jag kommenterar här så är jag själv ju en lite kugge i det maskineriet, med.

Citat:
Daddy har en dotter som har mer rätt till honom än i dagsläget. En åsikt eller fakta?

Fakta.

Men ha det så kul i ormgropen, det är kul så länge det varar, som bacillen sa!
Senast redigerad av Ståltomten 2010-05-16 kl. 22:39. Anledning: stavvn
Citera
2010-05-16, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag har inte heller sett något sådant och måste säga att jag ställer mig något frågande till om det verkligen skulle kunnat påverka bedömningen av honom som umgängesförälder.

Det är alldeles rätt jag har blandat ihop dokumenten. Detta är taget ur vårdnadsutredningen från 2007. Kan citera lite ur den senare kanske. Så det finns ju dokument på allt detta. Det är väl sånt här som Joakim har "glömt" att lägga ut. Det går väl lättare att hävda att mamman bara drog och falskanmäler när man gör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in