Citat:
Ursprungligen postat av Massimo71
Nej, jag är postmodernist och tror på relativismen, det finns ingen sanning och allt är värt lika mycket vilket i sig betyder att ingenting är värt någonting överhuvudtaget. Simome de B och Foucault är mina idoler då de säger en sak och gör något helt annat, ett tecken på att man inte behöver moral, etik och mänsklighet i denna värld. ngefär som de som beskriver Daddy i denna tråden är relativister med grumlig taktik, de är mina bästa vänner och vi ska alla samlas i en stor ormgrop och ha sex med varandra, män men män och kvinnor med kvinnor. En bra miniräknare säger 1+1=3.
Detta var ju faktiskt riktigt poetiskt.
Jag tror mycket av fövirringen och diskussionen beror på att Joakim både är felaktigt behandlad pappa,
OCH välkänd bloggare om mansfrågor med rätt kategoriska åsikter. Han kan faktiskt vara båda, samtidigt.
Det är alltså bloggaren Daddy, som de flesta mer ilskna skotten här kommer på (och ibland skjuter han liksom självmål.)
Att detta händer även här är ingen slump, det var så han startade tråden. Varje ilsket skott bygger liksom på i martyrrollen lite.
Själv kan jag se "drevet" (på båda sidor) som väldigt gärna har människor som honom som slagpåse/ martyr/ bollträ/ samlingspunkt, och tycka synd om honom, jag tror inte han förstår hur opersonligt allt det här egentligen är.
Eftersom jag kommenterar här så är jag själv ju en lite kugge i det maskineriet, med.
Citat:
Daddy har en dotter som har mer rätt till honom än i dagsläget. En åsikt eller fakta?
Fakta.
Men ha det så kul i ormgropen, det är kul så länge det varar, som bacillen sa!