Citat:
Ursprungligen postat av gud talar
Daddys offentliga "självmordsförsök" hade inte sin grund i något annat än sorg över en havererad ekonomi och längtan efter mer pengar. /.../
Håll dig till fakta!
Håll dig till fakta!
Bara en komplett idiot skulle tro sig kapabel att avgöra orsaken till eller djupet av en annan människas sorg. Och bara ett empatilöst svin skulle få för sig att sitta och gotta sig och spekulera över anledningen till att annan person vill ta sitt liv.
Jag har aldrig råkat på den sortens människor på nätet förrän i julas, folk som faktiskt var ursinniga och besvikna över att en bloggare, som blev hämtad i ambulans efter att ha krisat, överlevde. Folk som öppet hånande med sån skit som "om han verkligen hade menat det hade han inte levt nu". Jag är fortfarande chockad över det och känner bara äckel över tanken på att ha läst vissa av dessa kommentarer.
Eftersom du tycks vara en av dessa stollar som fötts utan vanlig, mänsklig empati så kanske det är en lönlös diskussion, men om Micro ville förklara för dig hur hon hade känt sig om ditt inlägg handlat om henne så kanske polletten trillar ner. Om en grupp galningar samlades som vore det ett sadistiskt kärringkafferep rakt ur Blåkulla, för att förfasa sig över hennes tillstånd och för att håna med spottloskor som att hon minsann bara ger sig ut för att vara självmordsbenägen för att hon är ute efter sympati och för att hon egentligen bara är lat, girig och oduglig och ofta låtsas ta livet av sig för att fortsätta få sjukbidrag så att hon ska slippa jobba eller nån sån skit, skulle du sätta dig vid bordet och slörpa med om det med? Jag kan lova dig att jag hade reagerat med samma förakt mot dig för det som jag känner för det du hävde ur dig ovan.
Det är inte alls förvånande att det startades en insamling för att hjälpa Daddy att komma på fötter ekonomiskt efter att dessa gamar blottat sitt fanatiska, fullkomligt gränslösa hat. För oavsett om man håller med om ett enda ord han skriver i sin blogg i andra frågor och oavsett om man anser honom vara en bra förälder eller ej så kan man ju inte som medmänniska tolerera sån skit.
Skämmes ta mig fan!
Senast redigerad av fosforera 2010-05-15 kl. 04:39.
Senast redigerad av fosforera 2010-05-15 kl. 04:39.
Och man ska naturligtvis aldrig stanna i ett förhållande som inte fungerar. Men det betyder inte att man har rätt att slita sönder banden mellan den andra parten och barnet när man drar, bara för att man inte längre tål sitt ex. Barnet har rätt till kontakt med båda sina föräldrar, även efter en separation.
sådana där vill jag absolut inte ska representera mig.