2011-11-15, 16:15
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilliVilli
Du försöker förminska Ramstedts handlingar som på intet sätt är jämförbara med Sandviksfallet.
Här i tråden har Ramstedts syften med sina handlingar tydliggjorts, inte minst här: https://www.flashback.org/sp27173398

Såg att Pilliwilli lyckats klara att bli avstängd efter endast fyra inlägg. Starkt jobbat! Men jag svarar ändå. Vet inte vem mottagaren var till det där brevet, men nog finns det en del individer i den här tråden som förtjänar det där och lite till. Vi pratar om rätten att vara förälder. En rätt som uppenbarligen tagits ifrån Ramstedt utan orsak. Om det där är den värsta ilskeyttringen som Ramstedt gjort sig skyldig till så är det snarare något som talar mer för honom än emot.
Själv vet jag inte vad jag skulle ha gjort? Men förmodligen något betydligt värre.
Citera
2011-11-16, 17:15
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Togaxmed
Såg att Pilliwilli lyckats klara att bli avstängd efter endast fyra inlägg. Starkt jobbat! Men jag svarar ändå. Vet inte vem mottagaren var till det där brevet, men nog finns det en del individer i den här tråden som förtjänar det där och lite till. Vi pratar om rätten att vara förälder. En rätt som uppenbarligen tagits ifrån Ramstedt utan orsak. Om det där är den värsta ilskeyttringen som Ramstedt gjort sig skyldig till så är det snarare något som talar mer för honom än emot.
Själv vet jag inte vad jag skulle ha gjort? Men förmodligen något betydligt värre.

Du menar alltså att det skulle vara ok att göra värre saker än vad Daddy har presterat
hittills eftersom man har en annan åsikt än honom eller sprider vad han anser vara lögner
om honom på nätet?

Fungerar det åt andra hållet också? Skulle du ha förståelse för om någon skulle ge Daddy
på käften för att han sitter och sprider lögner och skriver skit om folk på nätet?
Eftersom Jocke enligt dig varit lite för snäll.. Eller hur menar du?

Nu är det ju i o f s ingen som någonsin skulle få för sig att ge Jocke på käften. Han är inte
värd det helt enkelt. Dessutom skulle han bara sin vana trogen använda sig av det för
kunna skriva snyftande inlägg om hur jävla synd det är om honom och att man kan använda
sig av konto si eller så för att hjälpa till.

Det som en gång var rätten att vara förälder har ju längre tiden går blivit till något helt
annat. Han trodde antagligen att denna tråd skulle leda till någon form av upprättelse
alternativt medömkan... I början funkade det också. Men efter hand så insåg dom flesta
att allt inte stod rätt till.

Och nu sitter han fast i "pappor hatar kvinnor"-träsket och varken vill eller kan komma loss.
Det enda han kan göra är att slå vilt omkring sig. Och det brukar ju funka bra.. not.
Citera
2011-11-16, 21:05
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du menar alltså att det skulle vara ok att göra värre saker än vad Daddy har presterat
hittills eftersom man har en annan åsikt än honom eller sprider vad han anser vara lögner
om honom på nätet?

Fungerar det åt andra hållet också? Skulle du ha förståelse för om någon skulle ge Daddy
på käften för att han sitter och sprider lögner och skriver skit om folk på nätet?
Eftersom Jocke enligt dig varit lite för snäll.. Eller hur menar du?

Nu är det ju i o f s ingen som någonsin skulle få för sig att ge Jocke på käften. Han är inte
värd det helt enkelt. Dessutom skulle han bara sin vana trogen använda sig av det för
kunna skriva snyftande inlägg om hur jävla synd det är om honom och att man kan använda
sig av konto si eller så för att hjälpa till.

Det som en gång var rätten att vara förälder har ju längre tiden går blivit till något helt
annat. Han trodde antagligen att denna tråd skulle leda till någon form av upprättelse
alternativt medömkan... I början funkade det också. Men efter hand så insåg dom flesta
att allt inte stod rätt till.

Och nu sitter han fast i "pappor hatar kvinnor"-träsket och varken vill eller kan komma loss.
Det enda han kan göra är att slå vilt omkring sig. Och det brukar ju funka bra.. not.

Vad jag förstår handlar det väl fortfarande om rätten att vara förälder? Eller har han fått tillbaks den nu? I så fall har jag missat det.

Vad är det som inte står rätt till? Och vem är det du anser har rätt att ge Ramstedt på käften? Efter vad jag läst hittills så finns det andra i den här soppan som mer förtjänar att få ordentligt på käften. Inte minst i den här tråden. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag säger bara det att om någon jävla batikhäxa skulle få för sig att dra och gömma sig med något av mina barn och bombardera mig med falska anklagelser, så hade jag inte nöjt mig med ord. Men om du har en biff med Ramstedt så får du väl åka dit och göra upp? Sitta här som en jävla fjolla och gnälla bakom ett anonymt nick är fan inte särskilt manligt.

Att öppet slåss för sitt barn och sin heder med alla tillgängliga lagliga medel däremot, så agerar en äkta farsa. Jag tror fan inte jag hade klarat det.

Och gnällvisor om skitsnack och lögner? Bevis or STFU
Citera
2011-11-17, 18:44
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Vad jag förstår handlar det väl fortfarande om rätten att vara förälder? Eller har han fått tillbaks den nu? I så fall har jag missat det.

Vad är det som inte står rätt till? Och vem är det du anser har rätt att ge Ramstedt på käften? Efter vad jag läst hittills så finns det andra i den här soppan som mer förtjänar att få ordentligt på käften. Inte minst i den här tråden. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag säger bara det att om någon jävla batikhäxa skulle få för sig att dra och gömma sig med något av mina barn och bombardera mig med falska anklagelser, så hade jag inte nöjt mig med ord. Men om du har en biff med Ramstedt så får du väl åka dit och göra upp? Sitta här som en jävla fjolla och gnälla bakom ett anonymt nick är fan inte särskilt manligt.

Att öppet slåss för sitt barn och sin heder med alla tillgängliga lagliga medel däremot, så agerar en äkta farsa. Jag tror fan inte jag hade klarat det.

Och gnällvisor om skitsnack och lögner? Bevis or STFU

Sorry fjanten. Jag behöver inte bevisa något för dig överhuvudtaget.
Det är väl bara att kolla in hans blogg för att inse att han inte håller
dierkt hårt på varken sanning eller källgranskning

Ett tag en gång i tiden hade han faktiskt min sympati... Nu är det
bara tragiskt.
Citera
2011-11-18, 00:15
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Sorry fjanten. Jag behöver inte bevisa något för dig överhuvudtaget.
Det är väl bara att kolla in hans blogg för att inse att han inte håller
dierkt hårt på varken sanning eller källgranskning

Ett tag en gång i tiden hade han faktiskt min sympati... Nu är det
bara tragiskt.

Okej så STFU
Citera
2011-11-18, 14:50
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Okej så STFU

Pinsam du är.. Här sitter alla och lipar över hur synd det är om Daddy som
ju tvingas försöka bevisa sin oskuld istället för tvärtom. Bevisen mot honom
höll inte, alltså är han ingen pedofil.

Samtidigt körs det på samma sätt från pappisarna mot dom som uttrycker
en annorlunda åsikt än den Jocke och hans fränder har.

Pinsamt är det och lika pinsamt att du inte kan se det. Sedan kan du be
mig hålla käft hur mycket du vill. Det är inte din sak att bestämma det.
Skrik dig gärna hes om du tycker att det hjälper din självkänsla. Om Jocke
påstår något så vore det väl bra om han kunde leda det i bevis istället för
att till tårdrypande musik sitta och grina som en liten bebis.
Kul att han i alla fall har dig och några till som spelar med i showen.

Lycka till.
Citera
2011-11-18, 15:31
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:

en annorlunda åsikt än den Jocke och hans fränder har.

Lycka till.
Show?? Har du lyckats med konst stycket att missa att det är et barn inblandat som mår allt annat än bra i den situation som råder? Möjligt att det är en show från din sida, men det är högst troligt att det inte är en show från vare sig pappan eller mammans sida. Bara tragik.

Nu har det ju även visat sig att det sitter folk i självaste riksdagen och skriver strunt på hans blogg, där kan man tala om show på skattebetalarnas bekostnad.

Svårt att ta dig på allvar med din nedlåtande ton i det mesta du skiver, men ibland är det mer korkat än vanligt det som kommer från dig.
Citera
2011-11-18, 15:54
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:

en annorlunda åsikt
än den Jocke och hans fränder har.

Lycka till.

Vad som är pinsamt är att se dig nu slingra dig som en mask på metkroken. Anklagelser om lögn och skitsnack har plötligt förvandlats till "uttrycker en annan åsikt".

Om jag säger till dig; du luger! Då kommer du med största sannolikhet svara; vad fan har du för belägg för det påståendet? Upp till bevis.

Men om jag säger; jag håller inte med. Så blir svaret förmodligen; Nähä, fine.

Ser du skillnaden? Eller måste jag förtydliga det ännu mer? Och kom inte dragande med nån omvänd bevisbörda. Det är du som står för anklagelsen, då är det du som ska bevisa den.

Det finns alldeles för många jävla hermodsjurister i det här landet. Och den värsta sorten är såna som du som sitter och försvarar våra myndigheter när dom ger sig på och förstör enskilda människors liv. Men dom har väl inte tillräckligt med makt och resurser redan? Dom behöver väl dig också som sitter och kastar skit på dom du kallar rättshaverister här på forumet.

Såna som dig får mig att må illa.
Citera
2011-11-19, 10:16
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Vad som är pinsamt är att se dig nu slingra dig som en mask på metkroken. Anklagelser om lögn och skitsnack har plötligt förvandlats till "uttrycker en annan åsikt".

Om jag säger till dig; du luger! Då kommer du med största sannolikhet svara; vad fan har du för belägg för det påståendet? Upp till bevis.

Men om jag säger; jag håller inte med. Så blir svaret förmodligen; Nähä, fine.

Ser du skillnaden? Eller måste jag förtydliga det ännu mer? Och kom inte dragande med nån omvänd bevisbörda. Det är du som står för anklagelsen, då är det du som ska bevisa den.

Det finns alldeles för många jävla hermodsjurister i det här landet. Och den värsta sorten är såna som du som sitter och försvarar våra myndigheter när dom ger sig på och förstör enskilda människors liv. Men dom har väl inte tillräckligt med makt och resurser redan? Dom behöver väl dig också som sitter och kastar skit på dom du kallar rättshaverister här på forumet.

Såna som dig får mig att må illa.

Jag är mer än nöjd om jag får dig att må illa.

Och när det gäller Hermodsjurister så kanske du skulle vända din ilska åt rätt
håll, d v s ponken, med tanke på packet han omger sig med.

Jag behöver inte bevisa något alls. Jocke gör det så bra själv med alla sina
uthängningar som till en början är tvärsäkra men sedan visar sig vara helt
felaktiga. Snacka om atrt sparka vilt omkring sig och dra in helt oskyldiga
människor i sin sörja.

Hur rimmar det med att söka upp någon och ge honom på käften, d v s
den metod du förespråkar?

Nej du Togax... ett gäng pajasar är vad ni är. Och det är inget jag behöver
bevisa. Det gör ni själva på ett tragikomiskt strålande sätt.
Citera
2011-11-19, 10:21
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Show?? Har du lyckats med konst stycket att missa att det är et barn inblandat som mår allt annat än bra i den situation som råder? Möjligt att det är en show från din sida, men det är högst troligt att det inte är en show från vare sig pappan eller mammans sida. Bara tragik.

Nu har det ju även visat sig att det sitter folk i självaste riksdagen och skriver strunt på hans blogg, där kan man tala om show på skattebetalarnas bekostnad.

Svårt att ta dig på allvar med din nedlåtande ton i det mesta du skiver, men ibland är det mer korkat än vanligt det som kommer från dig.

Det är ju just det som har glömts bort. Och istället har det blivit en näthatarshow.
Kan ni verkligen inte se detta själva?
Citera
2011-11-19, 11:59
Medlem
Togaxmeds avatar
Citat:
Det är ju just det som har glömts bort. Och istället har det blivit en näthatarshow.
Kan ni verkligen inte se detta själva?

Jaha, så Ramstedt har skapat en näthatarshow, så därför har myndigheterna glömt bort alternativt skitit i hans barns bästa???!!

Och själv skulle du inte bli förbannad om det satt en massa anonyma fulhäxor och helt hämningslöst skrev en massa dynga om dig och dina barn offentligt? Nä du kör din normala stil och sparkar på den som är i underläge och försöker försvara sig istället?

Ramstedt är i underläge så länge han står fram med sitt namn och dom som attackerar gömmer sig. Huruvida han hängt ut helt oskyldiga har jag ingen aning om. Men det har tydligen du. Vilket i alla fall får mig att dra slutsatsen att du vet exakt vilka som är skyldiga och oskyldiga i mobben.

Ramstedt får väl skylla sig själv som var dum nog att försöka visa människor hur korrumperat och genomruttet det här barnrövarsamhället är? Och det skall man ge fan i annars får man dig och och din flock av flashbacks gläfshyenor efter sig.

Har jag fattat dig rätt då ungefär?
Citera
2011-11-19, 12:54
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Jaha, så Ramstedt har skapat en näthatarshow, så därför har myndigheterna glömt bort alternativt skitit i hans barns bästa???!!

Och själv skulle du inte bli förbannad om det satt en massa anonyma fulhäxor och helt hämningslöst skrev en massa dynga om dig och dina barn offentligt? Nä du kör din normala stil och sparkar på den som är i underläge och försöker försvara sig istället?

Ramstedt är i underläge så länge han står fram med sitt namn och dom som attackerar gömmer sig. Huruvida han hängt ut helt oskyldiga har jag ingen aning om. Men det har tydligen du. Vilket i alla fall får mig att dra slutsatsen att du vet exakt vilka som är skyldiga och oskyldiga i mobben.

Ramstedt får väl skylla sig själv som var dum nog att försöka visa människor hur korrumperat och genomruttet det här barnrövarsamhället är? Och det skall man ge fan i annars får man dig och och din flock av flashbacks gläfshyenor efter sig.

Har jag fattat dig rätt då ungefär?

Nej du har faktiskt inte fattat mig rätt. Ramstedt har ju som du vet gissat rätt på några
av sina så kallade "plågoandar". Men han har ju själv också gått ut och sagt att han haft
fel vid ett flertal tillfällen. Men jag antar att han anser att ändamålen helgar medlen.

Fattar jag dig rätt då om du tycker att lösningen på dessa problem med att beskylla helt
oskyldiga ska utläsas som att dom då har rätt att åka hem till Jocke och ta det mano
a mano? Eller är det så att det är ok att han gör på detta vis eftersom dessa människor
han gissar på ändå är "onda" på något sätt? D v s dom tillhör feminazist-maffian eller
något annat lika illa? Men visst. Antar att det lär visa sig när någon tar dig på orden
och faktiskt gör det du anser att man ska göra.

Jag vet definitivt några som han har gissat rätt på. Och det vet du och han också.
Sedan vet jag också ett antal han gissat fel på. Det har han ju själv erkänt vid ett
antal tillfällen. Jag antar att dessa människor skickar honom en tacksamhetens tanke
mellan mordhoten och dom anonyma telefonsamtalen där deras barn hotas av den
pöbel som följer i Jockes spår. Men det är ju inte hans fel att någon reagerar på det
han skriver på nätet. Inte kan väl han lastas för att han lägger ut person och adress-
uppgifter till människor han anser har motarbetat honom, sant eller falskt. Han är
ju bara ett offer för soc och den statligt styrda feminazistmaffian.

Har du själv en sådan inblick i detta fall att du kan avgöra vad som är sant och falskt
i det som skrivs? Eller gissar du bara? VET du att det är precis som Jocke skriver?
Eller kan det finnas en sanning som ligger mittemellan? Att han inte i dagsläget får
träffa sin dotter när han nu har delad vårdnad är åt helvete. Här håller jag för en gångs
skull med Husvagnen. Men att från det gå till att hela den kvinnliga (och en del manliga)
batik/Soc/Roks/feminst-världen är emot just honom blir självuppfyllande när han agerar
som han gör. Han sänker sig själv på det sätt han för sin strid. Rätt eller fel, men så har
det till slut blivit.

Det gynnar varken honom eller hans dotter. Han måste ju inse det själv.
Så frågan som kvarstår är ju då varför han faktiskt fortsätter på den inslagna
linjen. Är det för att vara en galjonsfigur för alla utsatta pappor eller vad?
Det kanske då kan ses som ädelt, men inte fan för det hans egna sak framåt.

Har du förstått mig rätt nu, eller kör du vidare på "hata batikhäxorna"-linjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in